Permalänk
Medlem

Ghost S1 med custom distro plate

Bakgrund
Inför stundande GPU-släpp valde jag att sälja mitt 1080 ti, i samband med det kände jag även att jag behövde se över min lösning för att koppla ihop chassiloopen med min externa radiator. Då jag inte vågade chansa på att Ampere/RDNA2 skulle komma med en lösning som bara tar upp en PCI-slot i chassit, började jag fundera på om inte man skulle kunna lösa det mha. en bottenmonterad distro...

Komponenter
i7 8700k
Asus Z370-i
Asus GTX 780 i väntan på Ampere...
Corsair SF750
Två M.2 diskar á 500gb

Vattenkylning
Swiftech Apogee Drive II med DDC 3.2 PWM från EK
Alphacool NexXxos ST45 180mm trippelradiator (3x180mm)
Phobya G-silent 18 700rpm fläktar
Phobya molex till 6x 3pin för fläktarna samt förlängningskabel till nätagget.
Snabbkoplingar från Koolance (QD3) tror jag
Egendesignad distro plate tillverkad av @Faggan

Mål
En av anledningarna till att jag kör med extern radiator är att jag ville behålla chassits proportioner. Jag testade först med dubbla tophats, men jag gillade aldrig utseendet. Jag flyttar inte datorn annat än vid flytt så då funkar det utmärkt med extern radiator.

Min förhoppning var att den genomskinliga akrylen skulle göra så att chassit inte kändes så mycket större och det är jag nöjd med.

Att göra
- Installation av ny GPU med vattenblock.
- Splitter i samband med GPUn (högsta punkten) för att kunna fylla upp vid behov.
- Nya M3-skruvar, 30mm var lite för långt.

Tack till
@Faggan för proffsig leverans och tålmodig kundsupport
Ni hittar honom här på forumet eller på
FB: https://www.facebook.com/ModsByFaggan/
Insta: https://www.instagram.com/mods.by.faggan/

Besök galleriet här

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

Grymt kul med egna distro plates! Ska själv göra en till hösten/vintern på jobb tänkte jag

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Grymt kul med egna distro plates! Ska själv göra en till hösten/vintern på jobb tänkte jag

Rekommenderas! Angenämt jobb där man kan ägna sig åt sina hobbys 👍

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Administrativ avgift

@kribol01: Du tänkte aldrig på att köra 1x240(utan tophat) - Jag själv älskar utseendet på mitt och om jag hade en RGB distro som du har hade det varit skitnice.

Hur mycket tog Faggan för att göra distron=?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@kribol01: Du tänkte aldrig på att köra 1x240(utan tophat) - Jag själv älskar utseendet på mitt och om jag hade en RGB distro som du har hade det varit skitnice.

Hur mycket tog Faggan för att göra distron=?

Vad är det för magisk mod som medger en 240 utan top/asshat?
Jag kör ju inte heller SFF pga. lätt att transportera, så det kändes inte lönt att krångla med att modda chassit osv
Dessutom är min semi-gigantiska radiator knäpptyst och kyler löjligt bra. Är inte sugen på att behöva undervolta med en ensam 240 när jag istället kan överklocka

1800 tog han och då ingick rubbet. Plug and play om jag hade läst på om gänglängd osv. Hehe

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |