The Witcher 3 får nyversion med grafiska förbättringar och ray tracing

Permalänk
Melding Plague

The Witcher 3 får nyversion med grafiska förbättringar och ray tracing

Succéspelet stöps om för nästa generations spelkonsoler och PC med bland annat snabbare laddningstider och ray tracing.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ah, hörde sambon prata om det förut idag, och blev självklart taggad direkt; Witcher 3 är redan snyggt som det är, så ännu snyggare blir ju bara ännu bättre.

Hade funderat på att köra en new game plus och spela igenom alltihop igen, men jag kanske ska vänta lite. Har ingen brådska, så även om det tar nåt år så är det ok.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag upphör aldrig att imponeras av CD Projekt Red. Otrolig valuta för pengarna istället för hopplösa mikrotransaktioner. Tur att jag aldrig satte igång med Blood & Wine expansionen, nu får jag spela den med ray tracing istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ylledjur:

Jag upphör aldrig att imponeras av CD Projekt Red. Otrolig valuta för pengarna istället för hopplösa mikrotransaktioner. Tur att jag aldrig satte igång med Blood & Wine expansionen, nu får jag spela den med ray tracing istället!

Samma här!

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Så ballt! blir de att spela igenom igen HDR stöd också! kommer 2021.

https://twitter.com/Marcin360/status/1301847201568698368

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Luktar GTA 5 över det hela.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Oj, då hoppas jag verkligen att de slänger in stöd för dlss. Annars lär det bli tungrott.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Grymt, uppdaterade nyheten med "datumet".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Luktar GTA 5 över det hela.

Kommer det vara gratis uppgradering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Luktar GTA 5 över det hela.

Med den stora skillnaden att det blir gratis.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Stilpoäng med gratis uppdatering, annars hade det bara känts som en cash grab.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Oh yeah! Jag har redan varvat spelet och jag tror inte jag kommer köra det igen, men jag måste lätt in och testa med Ray Tracing. Kommer bli episkt snyggt.

@Coca till skillnad från Rockstar och Take2 så tycker inte CDPR att man ska mjölka sönder sina fans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Jag syftade ju på om GTA 5 kommer vara gratis? För det ska ju detta vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag syftade ju på om GTA 5 kommer vara gratis? För det ska ju detta vara.

Förstod det snabbt och ändrade min kommentar

Permalänk
Medlem

Så på Steam blir det här bara som en DLC om jag förstår det hela rätt? Riktigt bra i så fall; många andra skulle släppt det som ett helt nytt spel.

(Hej, Dragon Quest XI t.ex.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Förstod det snabbt och ändrade min kommentar

Haha, noterade det efter jag svarat att jag tydligen citerade ditt redigerade (var inte det när jag klickade på knappen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Så på Steam blir det här bara som en DLC om jag förstår det hela rätt? Riktigt bra i så fall; många andra skulle släppt det som ett helt nytt spel.

(Hej, Dragon Quest XI t.ex.)

Endera gratis DLC eller bara en större uppdatering.

Permalänk
Medlem

Man har doedat GTA, man har doedat Fallout. Laenge leve Witcher!

Permalänk
Medlem

Åh herregud så porrigt!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Rätt otippat att dom slänger på nya saker på Witcher 3 när spelet har ett par år på nacken. Sjukt kul och ska bli väldigt spännande att se resultatet.

Permalänk
Medlem

Det käns lite som att det är samma motor ( fast uppdaterad) för Cyberpunk i grunden så de slänger väll in alla uppdateringar till The Witcher 3 , något sådant ”why not” 😁 klagar iaf inte.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Blir att spela igenom en gång till om jag köper ett vettigt grafikkort framöver. Synd de inte kunde precisera lansering mer till vilket år bara.

Skrivet av Kenneth:

Rätt otippat att dom slänger på nya saker på Witcher 3 när spelet har ett par år på nacken. Sjukt kul och ska bli väldigt spännande att se resultatet.

Med tanke på det ökade intresset för Witcher efter Netflix serien är det inte helt otänkbart samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Rätt otippat att dom slänger på nya saker på Witcher 3 när spelet har ett par år på nacken. Sjukt kul och ska bli väldigt spännande att se resultatet.

Superälskat och hypat spel som redan innan uppgraderingarna var grymt snyggt + The Witcher fortfarande högaktuellt i o m Netflix-serien. Sony & Microsoft betalar nog CDPR rätt bra för att fräscha upp spelet så att det blir ett ordentligt dragplåster till den nya tekniken (ray tracing) samt de nya konsolerna Oerhört kul att det görs och vad härligt att det blir gratis för oss som redan köpt det

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Segt att det dröjer till 2021 men man förstår ju att de är upptagna med Cyberpunk just nu.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Mycket trevligt, jag har inte spelat det än så jag väntar nog tills detta är släppt.

Visa signatur

dator intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
styrenheter logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd650, sennheiser hd600, akg k712 pro

Permalänk
Avstängd

synd att det kommer dröja några år innan man köper en raytracing kapabelt grafikkort om nu inte det kommer finns något i medelklassen som klarar av 100+ fps i 1440p med raytracing.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

DE E NAJS!

Har spelat drygt 150 timmar, tyvärr med ett par långa pauser så att jag glömt hälften av vad jag har gjort. Blir lagom att starta om nästa år med nytt grafikkort etc.

Permalänk
Medlem

Men då lär väl det bli 60FPS hoppas jag.

Med tanke på hårdvaran som det utvecklades efter Jaguar. Men nu med Zen 2 och fläskigare GPU så borde upplevelsen bli 60 FPS eller 120?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

synd att det kommer dröja några år innan man köper en raytracing kapabelt grafikkort om nu inte det kommer finns något i medelklassen som klarar av 100+ fps i 1440p med raytracing.

Om du räknar 3070 in mellanklass så kan nog det kanske klara Witcher 3 med dina kvar då ett 2080Ti får 138 FPS i 1440p utan RT enligt ett test jag såg. Syftar du alla spel så får du nog vänta 1-2 generationer.