Tävla om blixtsnabb SSD i Seagates högflygande draktävling

Permalänk
Melding Plague

Tävla om blixtsnabb SSD i Seagates högflygande draktävling

I en pysslig tävling med smak av sommar och drake står Seagate Firecuda 520 på spel – PCI Express 4.0-ansluten SSD-enhet på 1 TB.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Genom att skicka in ett bidrag överlåter du rättigheterna för verket till SweClockers." (Som ser lär lämna över rättigheterna till Seagate för en hög peng?)

Antar sen att alla dessa videos och projekt dyker upp i olika videos ifrån Seagate.
Segate lottar ut en NVME för 3k och får tillbaka video material som skulle kostat dem flera hundra tusen att producera själva. Ganska smart.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Uroth:

"Genom att skicka in ett bidrag överlåter du rättigheterna för verket till SweClockers." (Som ser lär lämna över rättigheterna till Seagate för en hög peng?)

Antar sen att alla dessa videos och projekt dyker upp i olika videos ifrån Seagate.
Segate lottar ut en NVME för 3k och får tillbaka video material som skulle kostat dem flera hundra tusen att producera själva. Ganska smart.

Nu blir jag nyfiken. Vilken jäkla drake och videoproduktion du måste planera som är värd flera hundra tusen kronor!

(Klausulen är generellt skriven för att passa alla situationer och förenkla för alla involverade. I annat fall skulle vi behöva begära enskilda tillstånd för varje publicering/användning av bidraget. )

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uroth:

Antar sen att alla dessa videos och projekt dyker upp i olika videos ifrån Seagate.
Segate lottar ut en NVME för 3k och får tillbaka video material som skulle kostat dem flera hundra tusen att producera själva. Ganska smart.

Vilket pris vore rimligt tycker du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Nu blir jag nyfiken. Vilken jäkla drake och videoproduktion du måste planera som är värd flera hundra tusen kronor!

(Klausulen är generellt skriven för att passa alla situationer och förenkla för alla involverade. I annat fall skulle vi behöva begära enskilda tillstånd för varje publicering/användning av bidraget. )

Tror det kostar mer. Nolan tar lite cash för att regissera filmen, sen ett team på 100 ingenjörer som bygger draken, Nolan jobbar inte med amatörer så DiCaprio och Pacino i rollistan verkar det bli och sen ett team på 1000 man som sitter med postproduction så ja, pengarna rullar iväg rätt snabbt. Så jag måste i alla fall få veta om ni tänker slänga in en back läsk eller ett paket glass som bonus så man vet om det är värt besväret? Vill ju inte stå med byxorna nere när det blåser om du förstår vad jag menar. 🤔

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

"Tävlingsinstruktioner
Kort och gott gäller det att skapa en temariktig drake...."

@Dimestam
Definiera "temariktig"? Måste den ha logotyper, färger, eld som sprutar ur munnen...?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av guermantes:

"Tävlingsinstruktioner
Kort och gott gäller det att skapa en temariktig drake...."

@Dimestam
Definiera "temariktig"? Måste den ha logotyper, färger, eld som sprutar ur munnen...?

Temat är Firecuda och drake-logotypen, så hitta på någonting kul kring det?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uroth:

"Genom att skicka in ett bidrag överlåter du rättigheterna för verket till SweClockers." (Som ser lär lämna över rättigheterna till Seagate för en hög peng?)

Antar sen att alla dessa videos och projekt dyker upp i olika videos ifrån Seagate.
Segate lottar ut en NVME för 3k och får tillbaka video material som skulle kostat dem flera hundra tusen att producera själva. Ganska smart.

Min första tanke var att lägga en fet vattenmarkering över sitt bidrag. Sen om dem vill ha delar utav det till efterproduktion så får dem köpa loss det materialet om man nu anser att det är bra nog att säljas

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk

Jag har inte tänkt gå utöver mig själv på det sättet för en liten chans att vinna något.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Jag har inte tänkt gå utöver mig själv på det sättet för en liten chans att vinna något.

Ingen tvingar dig, tävlingar är valfria.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Väljer att inte delta då jag behöver 2TB

Permalänk
Medlem

kul att folk är alltid så himla bittra och negativa.

Ingen tvingar någon att delta, och allt har inte en baktanke.
Herregud, det är bara en tävling

Lycka till dom som deltar iaf.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uroth:

"Genom att skicka in ett bidrag överlåter du rättigheterna för verket till SweClockers." (Som ser lär lämna över rättigheterna till Seagate för en hög peng?)

Antar sen att alla dessa videos och projekt dyker upp i olika videos ifrån Seagate.
Segate lottar ut en NVME för 3k och får tillbaka video material som skulle kostat dem flera hundra tusen att producera själva. Ganska smart.

Känner du till något fall där något sådant har hänt? Dvs, ett företag anordnar en tävling och använder sedan ett tävlingsbidrag till en faktiskt kampanj, en tävling där de då inte explicit anges att det är vad de skall användas till. Jag kan inte komma på något.

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Ingen tvingar dig, tävlingar är valfria.

Finns många saker som kan kritiseras som är valfria

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Skönt att se att det finns SweClockare som har för vana att sälja hemmabyggda drakar för hundratusentals kronor.

Jag flög(kraschade) mängder av hemmabyggda drakar när jag var en lite skit, kan bli en skön flashback om jag finner tiden att bygga något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uroth:

"Genom att skicka in ett bidrag överlåter du rättigheterna för verket till SweClockers." (Som ser lär lämna över rättigheterna till Seagate för en hög peng?)

Antar sen att alla dessa videos och projekt dyker upp i olika videos ifrån Seagate.
Segate lottar ut en NVME för 3k och får tillbaka video material som skulle kostat dem flera hundra tusen att producera själva. Ganska smart.

Suck... det är standard legalese som innebär att Sweclockers får publicera eventuella bilder och videos på sin sida och i sin youtube kanal. Tagga ner 5 kilo ungefär.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Finns många saker som kan kritiseras som är valfria

Skulle dock inte kalla det du skrev för "kritik".

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Skulle dock inte kalla det du skrev för "kritik".

Jag tycker att tävlingen var lite överilad, vilket väl ändå framkom. Jag kom att tänka på då en tiggare kom och frågade en kompis om han fick hans ölburkar, och då sa han att han fick ta dem om han byggde ett torn av dem som inte rasade. Eller då Rob Halford från Judas Priest för ett par år sen (i 65-årsåldern) var på nån svensk workshop där det bara skulle snackas, och när han presenterades och kom in på scenen så frågade konferenciern om man kunde få höra ett vintage falsettskrik.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Dottern på tre gillar bollibompadraken och draken karies så det kanske går att få till något..

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Jag tar väl och inleder då

Jag har aldrig byggt en drake i hela mitt liv och har typ aldrig flugit någon heller. Men hur svårt kan det vara? Trust me, I'm an engineer. Något jag är helt värdelös på är att rita. Men jag fick till en hyfsat bra illustration av vad jag ville göra:

Så jag började med att sätta ihop blompinnar, täljde ner med kniv så de fick bättre fäste, limmade och drog fast med snöre. Tog soppåsar och klippte till för att sträcka över och tejpade fast. Sedan skrev jag ut detaljer och tejpade fast. Efter en veckas arbete var jag klar.

Låt mig presentera Firecuda Blaze:

Då vädret är piss så får vi se om jag hinner testflyga innan 20e, men ska försöka

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Jag tar väl och inleder då

Jag har aldrig byggt en drake i hela mitt liv och har typ aldrig flugit någon heller. Men hur svårt kan det vara? Trust me, I'm an engineer. Något jag är helt värdelös på är att rita. Men jag fick till en hyfsat bra illustration av vad jag ville göra:
https://i.imgur.com/vNdmelZ.jpeg

Så jag började med att sätta ihop blompinnar, täljde ner med kniv så de fick bättre fäste, limmade och drog fast med snöre. Tog soppåsar och klippte till för att sträcka över och tejpade fast. Sedan skrev jag ut detaljer och tejpade fast. Efter en veckas arbete var jag klar.

Låt mig presentera Firecuda Blaze:
https://i.imgur.com/M7FjImX.jpeg
https://i.imgur.com/aMyCKuD.jpg
https://i.imgur.com/IhWA7Ba.jpg

Då vädret är piss så får vi se om jag hinner testflyga innan 20e, men ska försöka

Riktigt söt!

Permalänk
Medlem

Firecuda Drakar!

Min och sonens bidrag blir dessa två drakar.
Den lite mer speciella som sonen ville göra och en mer traditionell drake.

Ingen av dem var så bra på att flyga men en av dem kan spruta blixtar!

Drakarna:
https://i.imgur.com/qcS4wm2.jpg
https://i.imgur.com/wVjHyw3.jpg

Flygförsökt: https://youtu.be/GjArjD3uolI

Sonen var i alla fall mycket glad över att få göra drakar!

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag. Tävlingen passade ju perfekt när man är hemma och föräldraledig.

Det hela började med att dottern på 4 år gjorde en skiss för att lättare visualisera slutprodukten. Införskaffade lite blompinnar och gjorde själva ramen. Provade att både tejpa och limma men det som funkade bäst var hederligt gammalt snöre.
Hade ju tänkt göra en simpel traditionell drake först, men som ni ser så spårade det ur rätt snabbt. Gjorde ett drakhuvud komplett med origami-ögon och en "kropp" med svans och drakfjäll. Här är ett album som visar lite bilder från bygget.

Låt mig presentera: Firecuda Sinker

Var ute och provade den också, och även om flygegenskaperna var sisådär så lyckades vi flaxa igång den. Tyvärr har jag ingen bättre bild än så här:

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag:

Tänkte göra ett drakformat plan som man antingen skulle kunna skjuta iväg med en gummisnodd eller knyta fast linor i och flyga som en vanlig drake. Efter en snabb skiss av hur den skulle se ut var det bara att sätta igång!

Materialet fick bli ståltråd som jag tvinnar och najar fast i sig själv. I änden av vingarna har jag gjort två öglor för snörena.

Förstås måste den ha ett huvud också! Vingarna får lite välbehövd förstärkning med.

Men det skulle ju vara fräsigt med armar...
Och där spårade det hela ut.

Med aerodynamiken av en kvist, här har vi: Firecuda Skyfall

Vingarna är gjorda med terp. Jag har försökt efterlikna FirecudaDraken så mycket jag kan med detaljerna. Bakbenen är förstås vinklade bakåt för "minimalt luftmotstånd vid flygning".

Ska se om det blåser upp något i kväll (orkanbyar+ hade varit hjälpsamt) så ska jag försöka få upp den i luften. Tillsvidare denna överdramatiska bild: