Sola dig i grafikkortets RGB-glans med en chassispegel

Permalänk
Melding Plague

Sola dig i grafikkortets RGB-glans med en chassispegel

Nagao Manufacturing har tröttnat på riser-bryggor och lanserar en spegel för att kunna visa upp grafikkort i datorchassit.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag var tvungen att kolla kalendern så det inte var April... alltså ja, visst, fattar poängen, men en separat ’produkt’ av denna idé är för mig oförståeligt...

Permalänk

Bra ide men blir nog billigare att gå in till lokala glasmästaren och få en gjord

Permalänk
Hjälpsam

Sure... men "handgjord" ? lol

För 2000 år sedan när man hade Sunbeams chassi i helt och hållet akrylplast (mardröm att arbeta i), så limmade jag alufolie i botten som spegel. Så antar att jag är en hipster då?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Lösningen [...] är [...] en helt vanlig spegel. Glaspanelen är handgjord i Japan

Det är en fucking spegel. Varför behöver den vara handgjord för? Och ska det vara en handgjord spegel så ska den åtminstone vara gjord i Venedig.

Permalänk
Medlem

Gömmer även andra fula expantionskort så någon marknad finns det väl. Men håller med Hoggaforfan att det är ju en fyrkantig spegel limmat på en plåtbit

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Så dumt...

Permalänk
Medlem

Slutligen har mina drömmar gått i uppfyllelse. Nu kan jag äntligen använda mitt grafikkort så som det var tänkt, för att generera epileptiska anfall medans jag skriver email.

Permalänk
Medlem

Fyndigt ...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Fluf:

Sure... men "handgjord" ? lol

För 2000 år sedan när man hade Sunbeams chassi i helt och hållet akrylplast (mardröm att arbeta i), så limmade jag alufolie i botten som spegel. Så antar att jag är en hipster då?

Skrivet av pv2b:

Det är en fucking spegel. Varför behöver den vara handgjord för? Och ska det vara en handgjord spegel så ska den åtminstone vara gjord i Venedig.

Such handgjord! Very good! Otroligt tveksam på att den faktiskt är handgjord, men men

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pv2b:

Det är en fucking spegel. Varför behöver den vara handgjord för? Och ska det vara en handgjord spegel så ska den åtminstone vara gjord i Venedig.

Handgjord betyder väl att den är kapad för hand eller kanske ihoplimmad för hand. Vad nu det spelar för roll. Du hittar samma strunt överallt i samhället. Utomlands är det många svenska bolag som försöker sig på samma, "designed in sweden" istället för made in china.

Permalänk
Medlem

Blir svårt att raka skägget i den dära spegeln...

Permalänk
Medlem

Passar perfekt ihop med Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Edition. För dem som verkligen älskar bling

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Riser bryggor går väl för ca 300kr vilken inte är så dyrt...

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Handgjord betyder väl att den är kapad för hand eller kanske ihoplimmad för hand. Vad nu det spelar för roll. Du hittar samma strunt överallt i samhället. Utomlands är det många svenska bolag som försöker sig på samma, "designed in sweden" istället för made in china.

Jag skulle tro att man på samma sätt använder ”handgjord” istället för ”framställd genom barnarbete”.

Permalänk
Skäggig legend

På riktigt, jag är rätt tänd (pun intended) på detta. Men jag tänker att jag gör en själv.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Trams om du frågar mig, om det nu är så viktigt att visa kortet så köp ett chassi med stående kort.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Jag ser framför mig hur mycket damm som kommer att ackumuleras på den där spegeln...

Permalänk
Medlem

Helt uppenbart är botten inte nådd ännu..

Det här kan vara det fånigaste jag sett, faktiskt, haha.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jag ser framför mig hur mycket damm som kommer att ackumuleras på den där spegeln...

Jag tror en högtryckstvätt borde kunna hålla den ren så länge man monterat fast spegeln ordentligt

Permalänk
Medlem

herrejösses så griniga folk är över en spegel.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Ja, faktiskt. Inte så mycket för det estetiska, även om det är ett plus, men för att slippa krypa omkring på golvet bara för att kunna se så fläktarna snurrar som de ska. Dock har jag fläkt i botten på mitt Define S och den här lösningen skulle troligen blockera luftflödet, så det är en dealbreaker för mig. Funktion, luftflöde och estetik är det viktiga för mig, i den ordningen, och om en produkt flyttar om ordningen så går den bort. Men det är ett smart koncept som jag hoppas de kan fila vidare på för att passa Define S och andra chassin med fokus på luftflöde.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Undrar om de tagit patent på sin uppfinning

Permalänk
Inaktiv

Tröttnar den som nu mot förmodan köper den kan de alltid använda den för att snabbt och enkelt se skrevet.

Permalänk

Det är väl som RGB, majoriteten på forumet spelar balla och raljerar friskt.... men tar sedan på sig lösskägget och köper all RGB de kan klämma in i sin burk i smyg

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Periskopchassi, njaae, varför inte helt zonica sätta dit en skärm som sidopanel?
Speglar ger ju fördröjning på 3.33 nanosekunder( på 1 meters avstånd).

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Kan man inte limma en rgb-slinga runt den där så det blir som en ram runt graffet?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Wow. Handgjort glas, av ækta japansk kvalitet. Man har noga valt ut varenda litet sandkorn som anvænds i tillverkningsprocessen, som føregår under stræng Bushido dær speglarna till slut førsiktigt blir putsade av ækta japanskt kimono-silke.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Trams om du frågar mig, om det nu är så viktigt att visa kortet så köp ett chassi med stående kort.

Eller köp ett extra kort, rama in den och ställ på väggen.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Wow. Handgjort glas, av ækta japansk kvalitet. Man har noga valt ut varenda litet sandkorn som anvænds i tillverkningsprocessen, som føregår under stræng Bushido dær speglarna till slut førsiktigt blir putsade av ækta japanskt kimono-silke.

Någon som behöver en kurs i hur man använder ett norskt tangentbord för att skriva svenska bokstäver? Jag kör också med norskt tangentbord, och det är rätt enkelt att köra svenska bokstäver med det, mycket enklare än tvärt om i alla fall!

Hojta till om du vill ha tips!