Behöver hjälp med Vive Cosmos Wireless

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med Vive Cosmos Wireless

Kan inte få det att funka.
Kopplade enligt de fattiga instruktionerna och använder 21 W batteriet.
Jag får kontakt med 4 staplar i Wireless appen och den säger Klar.
Steam VR däremot hittar ej heasetet (208) och (108)
Har följt deras troubleshooting men inget väcker HMD'n. Röd diod på sidan. Reagerar ej på knapptryck.

Jag gjorde en trådad uppkoppling för att testa. Då hittade Steam alla enheter och angav att det fanns uppdateringar att hämta. Jag uppdaterade alla enheter och nu beter de sig konstigt. Basstationerna har ingen blåtand så det går inte att få dem att aktiveras.

Fick inte bild i HMD'n vid trådad drift heller.

WiGig kortet visar blå diod så det verkar funka. vet inte hur det får bilddata att skicka till Viven dock.
Jag vill förlänga antennkabeln men 10 m kabeln hindrade kortet från att hitta wireless sändaren.

Hur kopplar man allt korrekt? Behövs HDMI/USB dongeln som används vid trådad körning eller kan den ligga i lådan?

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Funkar nu efter tips på Steam. Man är tvungen att regga sitt Vive Cosmos på Vive butiken för att få tillgång till drivrutinerna för Cosmos.
Ville helst undvika det för jag gillar inte att vara övervakad.

Nu funkar wireless väldigt bra. TPCast var rena dyngan i jämförelse. Dock är batteritiden för kort (2,5h) med de små 21V accarna som tillhör wireless för Cosmos.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Härligt, imo finns det inget som slår trådlös VR

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc