Microsoft uppgraderar DirectX 12 inför höstens grafiknyheter

Permalänk

Yes, dags att köpa begagnat grafikkort Kommer ju vara utbytt långt innan man har behov av dessa nya funktioner ändå
Och kommer ju vara frivilligt ändå i spelen.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Yes, dags att köpa begagnat grafikkort Kommer ju vara utbytt långt innan man har behov av dessa nya funktioner ändå
Och kommer ju vara frivilligt ändå i spelen.

Exakt.
Trög utveckling på hårdvarusidan är en fördel för både spelproducenter och spelare. De som producerar spelen har en större marknad, och spelarna kan lägga pengarna på spel istället för prylar.

Det är naturligtvis mindre lyckat för hårdvaruproducenter och -försäljare, liksom de som är beroende av dessas annonsering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@sesese

Jag återlämnade 3 amd kort på öppet köp när jag såg detta.

Mvh

Lol 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Känns ju riktigt skumt detta.. känns som att dom sätter de flesta i skiten ...

Det var lite av min tanke också när jag läste "... Microsoft vill göra livet lättare för utvecklare som ska bygga spelmotorer för en ny generation hårdvara".
Kraven på utvecklarna är nog att "bygga spelmotor för ny hårdvara" och se till att den även har kompatibilitet några generationer bakåt.
Spelen ska vara fullt fungerande på äldre hårdvara, men vissa grafikfunktioner får man klara sig utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Kraven på utvecklarna är nog att "bygga spelmotor för ny hårdvara" och se till att den även har kompatibilitet några generationer bakåt.
Spelen ska vara fullt fungerande på äldre hårdvara, men vissa grafikfunktioner får man klara sig utan.

Jo men så är det nog. Men allting idag utvecklas för en enda sak och det är konsumtion. Vi konsumenter ska alltid ha en anledning att köpa nya grejor och detta blir såklart en ny anledning. Det finns dem som vill kunna klicka i alla grafikinställningar, det är oss dem kommer åt tyvärr. Ska försöka hålla mig tills sent nästa år iallafall och se hur utvecklingen blir efter konsolerna har släppts

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless