Logitech G presenterar en rad nya färgglada speltillbehör

Permalänk
Melding Plague

Logitech G presenterar en rad nya färgglada speltillbehör

Hörlurarna G733, tangentbordet G915 TKL och mössen G203 och G305 introduceras som del i den färgglada produktserien Color.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Hörlurarna G733, tangentbordet G915 TKL och mössen G203 och G305 introduceras som del i den färgglada produktserien Color.

Läs hela artikeln här

Kanske är dags att gå över till trådlöst nu
De såg riktigt fina ut!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Lär nog sälja, hade varit intresserad en sådär 15-20 år bak i tiden. Deras trådlösa lösning fungerar grymt, i alla fall på spelmöss.

Permalänk
Medlem

Men dom priserna? Känns lite på gränsen med att man ska välja på halverad CPU eller fint tangentbord...

Permalänk
Medlem

En bra mikrofon istället för färgvalen vore nåt.

Permalänk
Medlem

2.5k för ett tangentbord var ju verkligen att ta i.

Och då är det ju inte ens något speciellt med det förutom att det är trådlöst. Troligtvis samma gamla kassa ABS-keycaps och egna switchar som inte är kompatibla med vanliga keycaps som vanligt.

Permalänk
Medlem

Intressant. Gillar Logitechs design av dagens möss, och ljud i headset.
Med det sagt så har de så extremt dålig kvalité på klicksensor i G903 (dubbel- och uteblivna klick) där jag gått igenom 4st via garanti innan jag fick en G502 som även den dubbelklickar ibland.
Headsets har riktigt trevligt ljud, men är så extremt plastiga och knakiga. G935 bar en liten uppgradering från G933, men inte alls tillräckligt bra.

Undrar om de har tagit till sig kritik inför denna serie.

Permalänk
Medlem

Jag antar att G733 skall se moderna ut, men det blir mest "rymden på 80-talet" av hela grejen.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Efter att ha tittat på en review på G733 på YouTube ser de extremt plastiga ut. Lika så knapparna på baksidan ser ut att ha dålig kvalité. Men även micen är annorlunda. Du kan inte längre fälla upp den och muta. Däremot är den avtagbar istället. Avvaktar och ser en riktig recension först men är inte allt för hoppfull. Kommer förmodligen något i en G9xx serie om inte allt för länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehrw:

Efter att ha tittat på en review på G733 på YouTube ser de extremt plastiga ut. Lika så knapparna på baksidan ser ut att ha dålig kvalité. Men även micen är annorlunda. Du kan inte längre fälla upp den och muta. Däremot är den avtagbar istället. Avvaktar och ser en riktig recension först men är inte allt för hoppfull. Kommer förmodligen något i en G9xx serie om inte allt för länge

Det är Astro lurar så förvänta dig skräp

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Medlem

Lurarna ser extremt obekväma ut för oss som inte har kantiga öron.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Hjälpsam

Gillar färgerna, att hörlurarna har tygkuddar är för mig ett krav.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar formgivningen på lurarna och att de har stora djupa öronmuff-kuddar. Det ser skönt ut. Resårbandet över huvudet ser också bekvämt ut - likt de Steelseries-lurar jag hade för ett gäng år sedan nu. Helplast-utförandet kan dock innebära att lurarna blir tunga och därför ändå trycker på toppen av skulten, likt Corsairs pansarvagnsviktade lurar. Steelseries körde med ett band av fjädrande stålvajer som vägde väldigt lite och därför inte tröttade ut mitt huvud. Slutade dock med de lurarna för de var trådbundna och det blev jobbigt när man skulle hämta en kopp thé och så vidare...

Corsairlurarna jag sedan bytte till var därför trådlösa, men som sagt extremt tunga. De hade förvisso minnesskum i bandet över huvudet, men remsan med skum var alldeles för smal så det blev snabbt mycket obekvämt att bära dem när minnesskummet plattats till av lurarnas egen vikt. Batteriet i lurarna var också av dålig kvalitet, så de tappade snabbt i livstid. Efter bara något år funkade de kanske i två timmar max... Jösses.

Sedan är ju frågan hur ljudkvaliten är. Har inte stött på ett enda par lurar jag faktiskt varit riktigt nöjd med vad gäller ljudet; de tenderar att låta burkigt jämfört med "riktiga" högtalare tycker jag, och basen har varit antingen fadd eller skorrat om man använt EQ-funktionen i lurarnas medföljande mjukvara.

Corsair hade dock rätt bra surround-emulering; steelseries' så kallade "surround" hörde jag noll skillnad på. Dock rockade deras balansratt mellan datorns ljud och röstkommunikation mycket fett. Det var den smartaste grej jag någonsin sett tror jag.

Tråkigt att dessa lurar inte använder blåtand, måste jag säga. Det är tröttsamt med alla dessa unika sändare man måste hålla rätt på för alla möjliga trådlösa prylar numera på PCn; möss, tangentbord, lurar osv. Då är det bekvämare med min Mac, allt jox ansluter via blåtand till datorns inbyggda mottagare. Inget feppel med några donglar. Finns det ens något garage för donglen till lurarna? Möss har ju ofta det på undersidan iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Jag gillar formgivningen på lurarna och att de har stora djupa öronmuff-kuddar. Det ser skönt ut. Resårbandet över huvudet ser också bekvämt ut - likt de Steelseries-lurar jag hade för ett gäng år sedan nu. Helplast-utförandet kan dock innebära att lurarna blir tunga och därför ändå trycker på toppen av skulten, likt Corsairs pansarvagnsviktade lurar. Steelseries körde med ett band av fjädrande stålvajer som vägde väldigt lite och därför inte tröttade ut mitt huvud. Slutade dock med de lurarna för de var trådbundna och det blev jobbigt när man skulle hämta en kopp thé och så vidare...

Corsairlurarna jag sedan bytte till var därför trådlösa, men som sagt extremt tunga. De hade förvisso minnesskum i bandet över huvudet, men remsan med skum var alldeles för smal så det blev snabbt mycket obekvämt att bära dem när minnesskummet plattats till av lurarnas egen vikt. Batteriet i lurarna var också av dålig kvalitet, så de tappade snabbt i livstid. Efter bara något år funkade de kanske i två timmar max... Jösses.

Sedan är ju frågan hur ljudkvaliten är. Har inte stött på ett enda par lurar jag faktiskt varit riktigt nöjd med vad gäller ljudet; de tenderar att låta burkigt jämfört med "riktiga" högtalare tycker jag, och basen har varit antingen fadd eller skorrat om man använt EQ-funktionen i lurarnas medföljande mjukvara.

Corsair hade dock rätt bra surround-emulering; steelseries' så kallade "surround" hörde jag noll skillnad på. Dock rockade deras balansratt mellan datorns ljud och röstkommunikation mycket fett. Det var den smartaste grej jag någonsin sett tror jag.

Tråkigt att dessa lurar inte använder blåtand, måste jag säga. Det är tröttsamt med alla dessa unika sändare man måste hålla rätt på för alla möjliga trådlösa prylar numera på PCn; möss, tangentbord, lurar osv. Då är det bekvämare med min Mac, allt jox ansluter via blåtand till datorns inbyggda mottagare. Inget feppel med några donglar. Finns det ens något garage för donglen till lurarna? Möss har ju ofta det på undersidan iallafall.

Blåtand skulle inte funka för spel. Hög latens och det stödjer inte kvalitativ stereo + mic vad jag vet.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har ju nästan hela floran från Logitechs dyr-serie, men lurarna kommer jag inte köpa, jag är för nöjd med dom dubbla batterierna i Steelseries, aldrig att jag kommer sitta med sladd för att ladda batteriet när det blir lågt.

G pro-musen och 915TKL däremot, drömprylar. Tangentbordet var lite saftigt med 2.5K, men det är så jääääääääkla nice ju

Sladdar till tillbehör kommer jag nog aldrig ha igen, finns ingen som helst anledning nu för tiden

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag har ju nästan hela floran från Logitechs dyr-serie, men lurarna kommer jag inte köpa, jag är för nöjd med dom dubbla batterierna i Steelseries, aldrig att jag kommer sitta med sladd för att ladda batteriet när det blir lågt.

G pro-musen och 915TKL däremot, drömprylar. Tangentbordet var lite saftigt med 2.5K, men det är så jääääääääkla nice ju

Sladdar till tillbehör kommer jag nog aldrig ha igen, finns ingen som helst anledning nu för tiden

Samma här! 915TKL är rena drömmen! Jag körde på G703 då jag föredrar formen på den.
Grymt bra batteritid på både mus och tangentbord! Kan starkt rekommendera trots priset.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Hmm. Jag hoppas för deras skull att de inte är på väg att dratta i samma träsk som Mionix är på väg att kravla sig upp ur. Men inte direkt jämförbart, förstås, än så länge.

Visa signatur

5950X, 3090