Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Nu spelar jag förvisso Stardew Valley primärt men kände jag behövde klämma in detta spel en stund. Maniac, tänk typ GTA1-2 kombinerat med Vampire Survivors: https://store.steampowered.com/app/1482380/Maniac/

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Behövde efter 50 timmar lite paus från FF VII: Rebirth så påbörjade Dead Space remaken.
Helskotta vad läskigt det är. Hunden reagerade på att jag andades konstigt och ville sätta sig i mitt knä för att lugna mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Behövde efter 50 timmar lite paus från FF VII: Rebirth så påbörjade Dead Space remaken.
Helskotta vad läskigt det är. Hunden reagerade på att jag andades konstigt och ville sätta sig i mitt knä för att lugna mig.

Hmm lite sugen på att ge mig på det nån gång (spelade aldrig originalet av nån anledning) men har hört så mycket skräckhistorier att prestandan är dålig och det småhackar lite överallt.
Hur är din upplevelse på den fronten? (och vad har Swec:s redaktion för monsterburkar som de kör på? )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Råkade snubbla in på denna i eftermiddags. Det är en (auto)clicker baserad på gem. Extremt beroendeframkallande men sharing is caring.

https://www.decisionproblem.com/paperclips/index2.html

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm lite sugen på att ge mig på det nån gång (spelade aldrig originalet av nån anledning) men har hört så mycket skräckhistorier att prestandan är dålig och det småhackar lite överallt.
Hur är din upplevelse på den fronten? (och vad har Swec:s redaktion för monsterburkar som de kör på? )

Körde det för bara nån månad sen på en (Win 11) burk med 5800X3D och 6800XT, 32GB RAM och spelet installerat på en snabb SSD (KC3000). Spelade i 1440p och fick ställa ner till en blandning av low och medium inställningar om jag ville ha minst 60fps hela tiden, utan nån form av uppskalning. Så spelet är riktigt krävande. Plus att det är stutters så fort man går genom en dörr eller byter område. Lite synd då spelet i sig är riktigt bra och stämningsfullt.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Roger W:

Hmm lite sugen på att ge mig på det nån gång (spelade aldrig originalet av nån anledning) men har hört så mycket skräckhistorier att prestandan är dålig och det småhackar lite överallt.
Hur är din upplevelse på den fronten? (och vad har Swec:s redaktion för monsterburkar som de kör på? )

Personligen har jag inte märkt det jättemycket men kör med ett RTX 4090 kopplat till en 4k OLED-TV med 120Hz så kör FPS cappad till 120 i spel.
Med det sagt tror jag situationen var värre vid lansering, men ska vara rätt halvkass portning generellt har jag hört.

Permalänk
Medlem

Blev ett köp av Humble Bundeln igår där Me Friendly Neighborhood ingår, billigare än att köpa löst och ett spel jag varit sugen på.

Men vad är det för spel? Tänk typ en första persons Resident Evil klon kombinerat med Sesame Street. Light skräck jämfört med spelen den tillhör i bundeln (Amnesia: Bunker för att ta ett exempel). Mycket av gameplayet med en stor dos humor och inventory Tetris ingår förstås också.

Nu har jag bara spelat någon timme under eftermiddagen/timme men gillar det verkligen så här långt. Lite klurigt med att hitta grejer och lösa pussel, ungefär som i just RE serien.

https://store.steampowered.com/app/1574260/My_Friendly_Neighb...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Spelar Super Woden GP2
Bilspel med isometrisk snett uppifrån vy, lite likt några spel släppta tidigt 90-tal.
(tex Over the Top, World Rally Championship Arcade eller 1000 Miglia: Great 1000 miles rally)
... men med en mer modern polygonbaserad look!

Spelupplägget är istället typ en lightversion av tidigt Gran Turismo, där man behöver köpa och trimma sin bil och välja olika lopp att köra i... Rätt underhållande och mysigt på något vis

Körkänslan är trevlig med lagom arkadig intuitiv men ändå inte för lättkört.

Perspektivet är charmigt men skulle väl säga att där ligger kanske ändå största bristen med spelen: man är alltid ganska inzoomad så det är svårt att läsa kurvor och pricka dem snyggt... Spelet hjälper ju en med en minimap och pacenotes osv, men det blir ändå alltid lite av en kompromiss att ta kurvor.. Det är ju en stor del av grejen med spelet, och vyn ger en skön old-school överblick som jag verkligen gillar, men i praktiken när man försöker köra så kan den komma ivägen ibland.
Men jag har rätt kul och ska nog försöka pricka av alla loppen
*edit*
Har märkt att man kan zooma ut lite genom att trycka uppåt på andra joypaden, så nu gör jag alltid det i början av varje lopp för lite bättre överblick. Har inte hittat något ställe att justera det globalt dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Började spela The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition (PC) idag. Har inte hunnit spela speciellt långt, men så här långt känns det ganska lovande.

Permalänk
Medlem

Efter en stor Gaming helg med polarna i wz så vart det ratchet and clank: rift apart igår och idag. Riktigt snyggt och kul spel som för en tillbaka till barnrummet

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Swedishchef_90:

Efter en stor Gaming helg med polarna i wz så vart det ratchet and clank: rift apart igår och idag. Riktigt snyggt och kul spel som för en tillbaka till barnrummet

Det är ett riktigt härligt spel att gå tillbaka till om man vill ha lite snygg popcorn-action!

Permalänk
Medlem

Köpte (typ) alla mega man spelen till barnen för PS5.
Är mest jag som sitter och lirar dom gamla godingarna
1&2 avklarade, musiken i 2:an wow!
Dags för nr 3.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Det är ett riktigt härligt spel att gå tillbaka till om man vill ha lite snygg popcorn-action!

Det är galet kul! 50% in så hann inte spela klart innan familjen kom hem. Får bli några timmar i helgen förhoppningsvis. Så kul med alla vapen, den ena galnare än den andra

Så nu är det https://www.nhmshop.co.uk/museum-dinosaur-guess-who-game.html som går varmt 😁🦖

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Dragons Dogma Dark Arisen gillar det skarpt! Tillslut så tog jag bort DayZ från favoriterna och la det på is efter drygt 3000tim. Insett... trots den härliga speciella atmosfären / känslan, så tröttnade jag på att göra allt om och om igen. Men blir säkert inte sista liret DayZ för det.

Permalänk
Medlem

Ready Or Not! Sjukt kul men något frustrerande för en nybörjare.

Kollade med spegeln under en dörr och såg att en fiende stod bakom dörren. Sa åt mitt team att sätta C2 för att spränga upp den och fienden i samma smäll. Vänder mig om för att hålla cover, hör en rejäl smäll och vänder mig om.. Alla döda..
Tydligen var det en boobytrap på dörren så den small extremt kraftigt och dödade alla istället..

Lärda mig att kolla noga i fortsättningen..

Permalänk
Medlem

Fallout: new vegas. Har inte åldrats bra men man lär fastna ändå.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Har precis börjat att spela det svenskutvecklade The Ascent, och det är riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Närmar mig slutet på härliga Zelda: Minish Cap. Alltid fastnat på slutbossen, med lite tur går det vägen nu.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Fallout 76 sen typ tre veckor tillbaka (efter ett uppehåll på ett drygt år) då jag fick reda på att ett nytt vapen finns att erhålla efter att man kommit en bit in i senaste scoreboard/season. Snackar om the Cremator, men man behöver mala på (grind) för att få xp så man låser upp de relevanta moddarna till kremeraren. Sjukt mycket nya spelare nu iom tv-serien på Prime

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av El Cheapo:

Har precis börjat att spela det svenskutvecklade The Ascent, och det är riktigt bra.
https://youtu.be/l5BZ2TfjK-c?si=Uq9jzkXfSCUq8xzS

Ja, det var en trevlig överraskning. Hoppades att spelet skulle vara okej/bra innan jag spelade det, men det det visade sig vara riktigt bra. Har även spelat igenom DLC.

Permalänk

Green hell. Överraskande bra story.
Ska försöka spela klart det inför släppet av Manor Lords nästa vecka.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Skrivet av Libra-75:

Ja, det var en trevlig överraskning. Hoppades att spelet skulle vara okej/bra innan jag spelade det, men det det visade sig vara riktigt bra. Har även spelat igenom DLC.

Brukar oftast inte köpa DLC men eftersom grundspelet är så pass bra så blir det kanske ett köp när jag spelat igenom det.

Permalänk
Medlem

Åter fast i Tarkov-träsket...

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Aoex Legends...
Med en vän som tar spelet alldeles för seriöst, och ska spendera 24 minuter efter varje game med att analysera exakt vad man kunde göra bättre X_X

Permalänk
Medlem

Blev klar med Zelda: Minish Cap under dagen så har hoppat tillbaks till Zelda: Oracle of Ages. Ännu ett spel jag inte lyckats spela igenom men tror jag kom väldigt långt i. Mysigare än jag mindes, älskar Links Awakening-stuket och Capcom (som utvecklade Ages och Seasons) har fortsatt i samma stil.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Prince of Persia: The Lost Crown. Riktigt bra!