Razer lanserar avskalat tangentbord och mus för kontoret

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar avskalat tangentbord och mus för kontoret

Pråliga logotyper och allsköns RGB-färger lyser med sin frånvaro när Razer släpper tangentbord och mus för hemarbete och kontoret.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att någon har tagit inspo från logitechs mx-serie 😂

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Ergonomiskt vette fan, men det var riktigt snyggt och stilrent.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Hjälpsam

Ser knappt bokstäverna, varför inte svarta bokstäver?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

På vilket sett är det där tangentbordet ergonomiskt?
Ser ju verkligen inte ut som klassiska ergonomiska tangentbord som är tvådelade.

Permalänk
Medlem

Tror jag behåller mitt Ducky!
Hade valt Ducky eller Varmilo i samma prisklass alla dar i veckan. Tuff prisposition att slå sig in på...

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Ser knappt bokstäverna, varför inte svarta bokstäver?

Bakgrundsbelyst då brukar bokstäverna vara "genomskinliga". Här skulle RGB kunna tillföra något så det blir lite kontrast mot de vita tangenterna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

På vilket sett är det där tangentbordet ergonomiskt?
Ser ju verkligen inte ut som klassiska ergonomiska tangentbord som är tvådelade.

Kan hålla med. Ex MS Natural Sculpt är nog det skönaste för handlederna jag använt. Överlag är dock Contours roller mouse red bäst som mus och den funkar inte med ett svängt tastatur. Relativt litet och rakt är originalet, med nåt slags tangenter som är motsatsen till mekaniska brytare. Spelar dock ej så stor roll, har ett litet rakt mekaniskt hemma med Roller mouse red och samma Roller mouse red på jobbet, fast med originaltastaturet. Båda funkar; originalet har en hump på nära-sidan så att det inte sluttar uppåt så hårt direkt, använder medföljande risers hemma så samma blir sant för det mekaniska.

Här är det inte tal om nån rollermouse såklart, bara en vanlig mus; sen min arm började spöka har jag inte påträffat en vanlig mus som inte framkallar andarna.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Om nu tangentbordet laddas via USB-C, varför i hela fridens namn ska då musen hålla sig kvar på micro-B?!

edit:
Tänkte klaga mera på att bara musen kan anslutas till fyra enheter, men sen kollade jag upp på Razers hemsida, och även tangentbordet har samma funktion. Konstigt att artikeln bara nämner detta för musen.

Vidare håller jag med om någon ovan om att bakgrunsbelysta tangenter inte ska vara vita, för då ser man inte bokstäverna, men antar att vitt annars kan se snyggt ut. Synd att priset var så högt...

Permalänk
Medlem

Första gången jag sett snygga produkter från Razer. Nu älskar jag mitt Varmilo-tangentbord och min Logitech G603 är rätt trevlig också (plus att de har matchande färg) men annars hade det inte gjort ont att byta.

Permalänk
Medlem

Batteritiden med bakgrundsbelysta tangenter anges till 12 timmar. Utan belysning hamnar den istället på 84 timmar över Bluetooth, och 74 timmar över Wifi.

84 timmar utan belysning? Inga av mina trådlösa tangentbord av många olika sorter har haft så dålig batteritid. Jag brukar glömma när jag bytte sist i mina tangentbord. Och min MX anywhere 2 klarar nu efter många år t.om en månad eller så innan nästa laddning.

T.om. En billig mus från CO klarar mycket mer timmar än Razers mus innan byte/laddning. Förstår inte riktigt den dåliga batteritiden på dessa produkter.

Helt klart snygga produkter, och musmattan också som ni inte nämnde i artikeln.

Edit: Man säger visst Wifi, jag är visst trött idag
ps! 74 timmar över Wifi? Brukar man säga Wifi när man pratar om 2.4ghz trådlöst med en dongel?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Inaktiv

Hoppas fler tar efter dom och att vi slipper dagens eländiga RGB belysning

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lagers:

Batteritiden med bakgrundsbelysta tangenter anges till 12 timmar. Utan belysning hamnar den istället på 84 timmar över Bluetooth, och 74 timmar över Wifi.

84 timmar utan belysning? Inga av mina trådlösa tangentbord av många olika sorter har haft så dålig batteritid. Jag brukar glömma när jag bytte sist i mina tangentbord. Och min MX anywhere 2 klarar nu efter många år t.om en månad eller så innan nästa laddning.

T.om. En billig mus från CO klarar mycket mer timmar än Razers mus innan byte/laddning. Förstår inte riktigt den dåliga batteritiden på dessa produkter.

Helt klart snygga produkter, och musmattan också som ni inte nämnde i artikeln.

ps! 74 timmar över Wifi? Brukar man säga Wifi när man pratar om 2.4ghz trådlöst med en dongel?

Bästa trådlösa musen idag (enligt mig) Logitech G pro wireless har batteritid på ca. 60 timmar, räcker mer än väl imo.

Permalänk
Medlem

Stilrent och snyggt, men inte direkt någon design revolution, väldigt lik Logitech design.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Sidde: det ordet valde jag för att produkterna är utformade för att vara ergonomiska, men du har rätt i att de inte hamnar i kategorin ergonomiprodukter. Jag ändrade rubriken så att den inte blir missvisande där 👍

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Bästa trådlösa musen idag (enligt mig) Logitech G pro wireless har batteritid på ca. 60 timmar, räcker mer än väl imo.

Jag skulle nog inte köpa en mus som man måste ladda så ofta, visserligen använder man den inte 24 timmar per dygn så den går väl ner i standby. Razer musen har lika stort batteri som min MX Anywhere 2 men min räcker i upp till 2 månader enligt specen.

Förstår om man ska rikta in sig på Gaming där mer krav på snabba rörelser, men att ha så liten batteritid på något som riktar sig till mer kontor och man måste ladda så ofta tycker inte jag är optimalt.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

De är sköna, lite lustig världsbild de har som tror att det där är en kontorsprodukt
Tror mitt tangentbord från HP gick på hela 50:-.
Gissa vad företaget gör när det går sönder, oavsett antal knapptryckningar?

Permalänk
Medlem

Gillar att Razer släpper mer vita (mercury white) produkter

Datormusen kan inte riktigt konkurrera med MX-serien, saknar MX-seriens typ av avancerade mushjul och borde därför vara prissatt lägre, max 650 kr. Att den också har micro-usb istället för USB-C hjälper inte. Känns som det också är dags för Razer och Logitech att släppa datormöss med både USB-A och USB-C dongle. Kanske nästa generation är mer nära MX-mössen.

Just nu finns ingen svensk version av Razer Pro Type-tangentbordet och ingen information att man ska släppa det (nya Razer Huntman Mini verkar få nordisk version först 1-2 månader efter amerikansk lansering). Motsvarande Black Widow Lite som är en äldre TKL variant finns inte i nordisk version alls, så det känns fortfarande lite oklart om Pro Type-tangentbordet kommer att släppas i nordisk version.

Gillar att Razer släpper mer vita (mercury white) produkter - hoppas några av de senaste spelmössen släpps i Mercury White också.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll. En vän låter inte en vän köpa Razer.

Läs på om SoftMiner (numera kallat "Gamma"), om ni inte redan känner till det. Fullständigt avskyvärt mot dumma kids som lurats att installera det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Köp tarmen drog åt sig hårt nu. Mmm, kanske.. ?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Shidapu:

Köp tarmen drog åt sig hårt nu. Mmm, kanske.. ?

Den särskrivningen gjorde mig rätt förvirrad till en början.

Detta är ett fint initiativ av Razer och helt rätt i tiden. Snyggt tangentbord, det ligger högt på min lista. Frågan är dock hur ofta man kommer behöva rengöra det för att det inte ska se riktigt snuskigt ut...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv

@Lagers: Den räcker nog betydligt längre för "kontorsbruk" Logitechs 60h motsvarar en vecka med spelande för mig och datorn står på dygnet runt och används även till annat. Brukar ladda natten till fredag så den är fulladdad i helgerna.

Permalänk
Medlem

Äntligen något jag faktiskt gillar skarpt! Musen va lite ful, men tangentbordet har jag inget att anmärka på!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Verkar som razer helt missuppfattat vad som gör office-produkter.. det är ju bara stilrena gamingprodukter med lite längre batteritid men sämre prestanda. Sämsta av båda världar och inga fördelar?
Detta känns som en exec som ville slå sig in på en ny marknad utan en aning om vad den är

Permalänk
Medlem

Priset låter till och med vettigt för ett trådlöst tangentbord som kommer med både dongel och blåtand?!

Men löjligt att lägga vit LED på vita tangenter. Liksom.. du har vita tangenter redan så svart text hade gjort dem fullt synliga i de allra allra flesta miljöer (speciellt kontor..). Men det är Razer så de måste lägga till lampor

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig förstå mig på trådlöst batteridrivet tangentbord som inte är tänkt för soffbruk. Vilken nytta tillför trådlösheten för kontorsbruk? Brukar folk springa omkring på kontoret med tangentbordet i högsta hugg? Jag har då aldrig varken sett eller hört det inträffa.

Tyst nedslag är bra (om det nu verkligen är tyst), men det gäller att uppslaget också är det, annars ger det inte så mycket (det var därför jag monterade uppslagsdämpare i mitt NovaTouch på jobbet).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Kommer aldrig förstå mig på trådlöst batteridrivet tangentbord som inte är tänkt för soffbruk. Vilken nytta tillför trådlösheten för kontorsbruk? Brukar folk springa omkring på kontoret med tangentbordet i högsta hugg? Jag har då aldrig varken sett eller hört det inträffa.

Tyst nedslag är bra (om det nu verkligen är tyst), men det gäller att uppslaget också är det, annars ger det inte så mycket (det var därför jag monterade uppslagsdämpare i mitt NovaTouch på jobbet).

Trådlöst är bra för t.ex. konferensrum där klienten inte står på bordet utan är placerad längre bort, t.ex. vid bildskärmen på väggen. Då vill man gärna slippa en kabel i luften dragen till bordet som blockerar passagen och folk riskerar att dra med sig. Finns säkert fler användningsområden men det var ett jag kom på direkt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Körde mycket med gamingtangentbord innan, men jag vetefan om jag någonsin kommer byta ut mitt trådlösa Logitech Craft, perfekt för kontor + gaming.

Permalänk
Medlem

Razer har dock en tendens att bara köra US layout på sina tangentbord tyvärr!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Äntligen någon som tagits inspo från Apple och göra saker utan biltemastyling