Permalänk
Medlem

Sleevade extensions

Ny hobby hittad, försöker lära mig alla tips och tricks som finns i kistan.

Vill kunna erbjuda custom designade i framtiden, men har inte nått dit ännu. Svårt att hitta bra komponenter till bra pris på den svenska marknaden. Har någon tips för inköp av framförallt kontakter, pins, 18 AWG kabel och kabelkammar, så skicka gärna pm.

Sleevar just nu enbart i paracord 550 typ 3. Är sugen att prova mdpc-x, men investeringen bara för paracorden har sprungit långt förbi planen så det får avvakta.

Besök galleriet här

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk
Medlem

Snyggt! Jag gillar utseendet bättre utan krympslang som vissa kör med.
Jag tycker även du ska prova andra cable combs, jag tycker att denna typen är den snyggaste:

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Snyggt! Jag gillar utseendet bättre utan krympslang som vissa kör med.
Jag tycker även du ska prova andra cable combs, jag tycker att denna typen är den snyggaste:

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1wOxhIFXXXXbEXVXXq6xXFXXX6/221151231/HTB1wOxhIFXXXXbEXVXXq6xXFXXX6.jpg

Håller med fullständigt! Har du tips på vart jag kan köpa dessa till ett rimligt pris? 👌

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av enial:

Håller med fullständigt! Har du tips på vart jag kan köpa dessa till ett rimligt pris? 👌

Jag köpte mina Inet i sin tid tror jag, men de finns inte kvar :/

Bilden jag länkade är från AliExpress, och ska du sleeva mycket och åt andra är det nog billigast att köpa ett stort parti därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag köpte mina Inet i sin tid tror jag, men de finns inte kvar :/

Bilden jag länkade är från AliExpress, och ska du sleeva mycket och åt andra är det nog billigast att köpa ett stort parti därifrån.

Japp, har beställt en annan sorts kabelkam därifrån i större parti. Leveranstiden får framtiden visa, har aldrig beställt därifrån innan.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt! Precis den inspiration jag letade efter. Har du några bra tips på var du lärt dig, var du köper, hur du gör, etc. skulle det vara väldigt uppskattat!

Fortsätt att lägga upp mer bilder!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox NR200P | Asus ROG Strix Z490-I Gaming | Intel Core i7 10700K | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 32GB | Samsung 970 EVO Plus Series 1TB | Be Quiet! Pure Rock 2 Black | Corsair SF750 Platinum | LG UltraGear 34GN850 | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Lär ju dyka upp på svenska Amazon när de väl öppnar om inte annat. Skulle gissa att det går att hitta något som kabelkammar iaf på tyska Amazon så länge. Ska du köpa i större bulk skicka säljare PM och förhandla fram bättre priser än annonserna de har är ett tips, men det behöver jag nog inte säga.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peak0001:

Jäkligt snyggt! Precis den inspiration jag letade efter. Har du några bra tips på var du lärt dig, var du köper, hur du gör, etc. skulle det vara väldigt uppskattat!

Fortsätt att lägga upp mer bilder!

Hej,
Jag lärde mig mycket på youtube/google och självklart trial and error.
Krävs en rejäl dos tålamod, hårdhudade fingertoppar och nyfikenhet.

Extensions är enkelt, finns inte mycket som kan gå fel. Fullt modulära kablar kräver betydligt mer, eftersom att man måste lära sig att förstå och tolka så kallade pin-outs.

Materialet köper jag från hela världen i princip. Svårast att hitta var rätt kabel, eftersom att fåtrådad "hook-up" wire i rätt dimensioner inte visat sig vara det enklaste att hitta. Du vill inte att total ytterdiameter ska överstiga 2mm, då det blir trångt i kontakterna att få plats med både kabel och sleeve.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Lär ju dyka upp på svenska Amazon när de väl öppnar om inte annat. Skulle gissa att det går att hitta något som kabelkammar iaf på tyska Amazon så länge. Ska du köpa i större bulk skicka säljare PM och förhandla fram bättre priser än annonserna de har är ett tips, men det behöver jag nog inte säga.

Precis. Det finns på tyska amazon, men att betala runt 70:- för en uppsättning av kammar är lite väl hårt, när de ligger runt 15:- på aliexpress. För exakt samma kam. Däremot är det ju en stor skillnad i leveranstid, det är ju en avvägning man får ta.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite