Hjälp SweClockers att designa årets musmatta!

Permalänk
Melding Plague

Hjälp SweClockers att designa årets musmatta!

I somras startade vi en tävling där vi ha motiv till årets musmatta. Vi tar gärna emot fler bidrag innan tävlingen stängs den 6:e.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag hade älskat om detta handlade om kossor men jag misstänker att man bara råkat missa ett s i överskriften

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Triton242:

Jag hade älskat om detta handlade om kossor men jag misstänker att man bara råkat missa ett s i överskriften

Well spotted sir! Fxat!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Jag hade älskat om detta handlade om kossor men jag misstänker att man bara råkat missa ett s i överskriften

Perfekt idé för ett motiv ju, mamma Mu's matta

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Var med i tävlingen genom att e-posta ditt bidrag till tavling@geeks.se eller länka bilder i den tillhörande forumtråden. Det är tillåtet att lämna in flera bidrag!

Hade vart nice med en direktlänk till vilken forumtråd ni vill att man postar i, eller är det denna?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Var med i tävlingen genom att e-posta ditt bidrag till tavling@geeks.se eller länka bilder i den tillhörande forumtråden. Det är tillåtet att lämna in flera bidrag!

Hade vart nice med en direktlänk till vilken forumtråd ni vill att man postar i, eller är det denna?

Detta är den tillhörande tråden till artikeln

Permalänk
Medlem

Jag blir nojjig att färgskiftningar ska påverka sensorns förmåga att läsa av underlaget. Är det bara jag som tänker så? Själv kör jag i alla fall enfärgat.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Varför vector format? Det är vad som håller mig tillbaka.
Måste ju räcka att kompensera för utskrift med en ohyggligt stor upplösning.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Octo:

Varför vector format? Det är vad som håller mig tillbaka.
Måste ju räcka att kompensera för utskrift med en ohyggligt stor upplösning.

Kan inte svara för musmattor specifikt, men så funkar inte utskrift i allmänhet. En vektorfil innehåller en annan sorts information än en rasterbild någonsin kan göra.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Vidhåller att en diskret version är önskvärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Vidhåller att en diskret version är önskvärd.

https://i.imgur.com/p6k1ZCn.jpg

Jag tycker som du

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Vidhåller att en diskret version är önskvärd.

https://i.imgur.com/p6k1ZCn.jpg

#GPDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Perfekt idé för ett motiv ju, mamma Mu's matta

Ergonomisk musmatta med ett silikon-juver vid handleden xD

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag blir nojjig att färgskiftningar ska påverka sensorns förmåga att läsa av underlaget. Är det bara jag som tänker så? Själv kör jag i alla fall enfärgat.

Så länge det är en vettig sensor så ska det inte göra skillnad. Isåfall måste det vara otroligt starka färger och helst belyst undertill också

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Triton242:

Va?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade velat ha en sprängskiss på ett mekaniskt tangentbord lite till vänster om mitten och en sprängskiss på en mus till höger om det

Visa signatur

-- Arkade --

Permalänk
Medlem

Hade tänkt göra en pastish på ett svenskt kattdjur, men det får man ju tydligen inte göra utan att bli dragen inför marknadsdomstol. Och andra trevliga katter är ju förbjudna, har jag hört...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

En av Hubble-teleskopets bilder på en nebulosa hade jag varit nöjd med.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Perfekt idé för ett motiv ju, mamma Mu's matta

Kanske något liknanden ;=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Vidhåller att en diskret version är önskvärd.

https://i.imgur.com/p6k1ZCn.jpg

Så ett helt vanlig RGB-motiv menar du? /s

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

Too soon?

Visa signatur

i7 4770K @ 4GHz | ASUS R9 290 | ASUS VI HERO | G.SKILL 16GB | Corsair H80i | Corsair Force GT 240GB | WD Black 640GB | Corsair HX850 | Corsair Obsidian 750D |

Permalänk
Avstängd

En gammal man som dör inkopplad i en respirator

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem

Vad är det för mus på bilden?

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Jag hade älskat om detta handlade om kossor men jag misstänker att man bara råkat missa ett s i överskriften

Skrivet av Fenrisulvfan:

Perfekt idé för ett motiv ju, mamma Mu's matta

Skrivet av sweisdapro:

Ergonomisk musmatta med ett silikon-juver vid handleden xD

Jag kommer att bli jäkligt besviken på er med talang för sånt här om det inte kommer in minst ett ko inspirerat motiv från någon.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Går ju inte att skicka in något till den mailen, Får svar från mailer-daemon@googlemail.com

We're writing to let you know that the group you tried to contact (tavling) may not exist, or you may not have permission to post messages to the group. A few more details on why you weren't able to post:

* You might have spelled or formatted the group name incorrectly.
* The owner of the group may have removed this group.
* You may need to join the group before receiving permission to post.
* This group may not be open to posting.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Lall86:

Går ju inte att skicka in något till den mailen, Får svar från mailer-daemon@googlemail.com

We're writing to let you know that the group you tried to contact (tavling) may not exist, or you may not have permission to post messages to the group. A few more details on why you weren't able to post:

* You might have spelled or formatted the group name incorrectly.
* The owner of the group may have removed this group.
* You may need to join the group before receiving permission to post.
* This group may not be open to posting.

Nu ska det vara fixat!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ducedo:

Vidhåller att en diskret version är önskvärd.

https://i.imgur.com/p6k1ZCn.jpg

För att eventuellt göra den lite annorlunda så kan man göra logot större och pixla till den, typ 16 eller 8 bits grafik.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag

92x40

46x40

Viz:

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Klart gubben förtjänar sin plats då han är ansiktet utåt för Sweclockers

Version 1
920x400mm

460x400mm

Miljöbild

Version 2 med en mer diskret gubbe
920x400 mm

460x400mm

Miljöbild

Lade till version 2.
Permalänk
Medlem

Hahaha

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|