Intel pryder KA-processorer med spelet Marvel's The Avengers

Permalänk
Melding Plague

Intel pryder KA-processorer med spelet Marvel's The Avengers

Nyheten med Intels KA-märkta processorer i Core 10000-serien är att produktlådorna pryds med motiv från Marvel's The Avengers.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Väldigt underligt att processorer skall marknadsföras till barn.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Får man spelkort i lådan också så man ska försöka samla hela setet?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Väldigt underligt att processorer skall marknadsföras till barn.

Spelet har dock en åldersgräns på 13 år, så tror inte att det är tanken.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Man får alltså inte spelet på köpet utan en förpackning med motiv från spelet? Känns på gränsen till falsk marknadsföring.

Permalänk
Medlem

Känns egentligen rätt så jätte desperat :/

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Just när man trodde att de inte kunde göra något mer desperat och patetiskt.....

Får man med spelet? Nej
Får man med något fysiskt samlarkort eller liknande? Nej
Får man en rabattkod att använda? Nej
Får man något överhuvudtaget utöver att kartongen har en bild? Nej

Jesus Christ on a Spoon.......

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Töntigaste på länge...

Fast nu vill jag nästan se att någon hårdvarutillverkare går in med Crazy Frog-motiv på sina kartonger. Eller varför inte programmera så den där gamla moderkortshögtalaren högt tutar "ding ding" vid uppstart eller spelar hela Crazy Frog Popcorn med krossat bitljud!

Permalänk
Medlem

"Är The Avengers-motiv ett säljargument för dig vid val av processor? Och skulle du vara villig att betala extra för paketeringen om det visar sig att prislappen blir högre än de K-märkta syskonen?"

Vadå, skulle varje förpackning vara handmålad? Det tvivlar jag på. Och då blir följdfrågan; Varför skulle de kosta mer för att intel gör reklam för avengers? Typ som om happy meal skulle öka i pris med motiveringen att man ändrat motiv på lådan?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Imponerande. Jag trodde inte de kunde sjunka lägre, men Intel hade tydligen andra planer.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

@Mr.Borka: Jag bytte ut en massa av Windows systemljud, någon stans gick det fel men jag har inte orkat korrigera det men varje gång jag kopplar ur en USB enhet så hör jag start sekvens från MechWarrior Online.

Liknande kanske dom borde börja pyssla med... olika customisations i OS milön beroende på vilken produkt man installerat?
RGB för din ljud upplevelse.

Permalänk
Medlem

Dessa gjorde mig mer intresserad i att köpa en ny Intel processor än mycket annat de gjort senaste åren.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Hade varit mer rimligt om Intel gjorde något roligt med IHS:n men när det bara är förpackningen... varför? så sjukt onödigt.

Permalänk
Medlem

Jag hatar spelet redan

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

hade de varit smarta hade de gjort en helt brun låda med enkel text o gått på miljö-vågen... lådan är gjord av 150% återvunnet stjärnstoff och är helt klimatneutral...

detta är ju bara dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

"Är The Avengers-motiv ett säljargument för dig vid val av processor? Och skulle du vara villig att betala extra för paketeringen om det visar sig att prislappen blir högre än de K-märkta syskonen?"

Vadå, skulle varje förpackning vara handmålad? Det tvivlar jag på. Och då blir följdfrågan; Varför skulle de kosta mer för att intel gör reklam för avengers? Typ som om happy meal skulle öka i pris med motiveringen att man ändrat motiv på lådan?

Intel kanske får betalt av speltillverkaren för marknadsföringen och kan sälja processorn billigare? Lite som appar för Android eller videor på youTube. De är "gratis" om de får bomba dig med reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Dessa gjorde mig mer intresserad i att köpa en ny Intel processor än mycket annat de gjort senaste åren.

fry_squinting.jpg

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur det gynnar Intel att marknadsföra nästa Anthem/Fallout 76?

Visa signatur

“All cruelty springs from weakness.”

Permalänk
Inaktiv

En i raden av tveksamma "nyheter" från Intel. Snacka om att AMD slog vettet ur Intel med Ryzen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BigO161107:

Jag hatar spelet redan

PC får dessutom inte Spider Man då Sony har som de gamer hatande as de är gjort vår klibbige vän PS4-exklusiv.

Och detta väljer Intel att supporta?

Permalänk
Medlem

Det bästa med det är är ju att nästan alla som spelat betan jämför det med Anthem, så det känns som en dubbelflopp :>

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Sötast

Hahahah stackars Intel, det är som en boxare som försöker resa sig efter en knockout i ringen

Det har börjat bli rätt gulligt, kanske de försöker sälja med sympati

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

PC får dessutom inte Spider Man då Sony har som de gamer hatande as de är gjort vår klibbige vän PS4-exklusiv.

Och detta väljer Intel att supporta?

Det är redan bekräftat att det kommer komma saker som exklusiva för de med Intel-processorer.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Det är redan bekräftat att det kommer komma saker som exklusiva för de med Intel-processorer.

IntelXeman, en tafflig kopia av Superman men med förmågan att tappa prestanda om systemet innehåller en AMD eller Nvidia GPU samt saknar en officiell Avengers Intel-CPU?

Permalänk
Medlem

Så....K står för kryptonit?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasLidstrom:

Så....K står för kryptonit?

Fel universum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Töntigaste på länge...

Fast nu vill jag nästan se att någon hårdvarutillverkare går in med Crazy Frog-motiv på sina kartonger. Eller varför inte programmera så den där gamla moderkortshögtalaren högt tutar "ding ding" vid uppstart eller spelar hela Crazy Frog Popcorn med krossat bitljud!

Ge dem inga idéer nu!

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Snart ingår gratis Intel-kisel i ert Happy meal istället för en leksak

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Pryda lådan med ett spel som verkar vara lite kontroversiellt. Visar väll ungefär hur "connected" man är...

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Intel är inte dom enda som Avengers-spelet säljer reklamplats till: Marvel's Avengers Is One Big Corporate Cash Grab

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2