Permalänk
Medlem

5ghz band försvann

Hej!

Imorse så försvann 5ghz bandet från wifi listan, har fungerat hur bra som helst sen december både 2,4 och 5ghz men bara försvann och går ej att få synlig igen

Router: Asus RT-AC66U

Testat detta:
* Rebootat router
* Factory reset
* Uppdaterat firmware samt factory reset igen

2,4 bandet verkar fungera utan problem men 5 bandet får jag ej att synas i wifi listan på någon av våra enheter

Har routern sagt upp? Routern är ca 4 år gammal (flyttade i december, därför jag skrev utan problem sen december men har fungerat utan problem innan dess också)

Tack på förhand

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av simlazer:

Hej!

Imorse så försvann 5ghz bandet från wifi listan, har fungerat hur bra som helst sen december både 2,4 och 5ghz men bara försvann och går ej att få synlig igen

Router: Asus RT-AC66U

Testat detta:
* Rebootat router
* Factory reset
* Uppdaterat firmware samt factory reset igen

2,4 bandet verkar fungera utan problem men 5 bandet får jag ej att synas i wifi listan på någon av våra enheter

Har routern sagt upp? Routern är ca 4 år gammal (flyttade i december, därför jag skrev utan problem sen december men har fungerat utan problem innan dess också)

Tack på förhand

Är nog tyvärr trasig. Men om du inte redan kör Merlin på den så pröva att lägga in den.
https://sourceforge.net/projects/asuswrt-merlin/files/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Är nog tyvärr trasig. Men om du inte redan kör Merlin på den så pröva att lägga in den.
https://sourceforge.net/projects/asuswrt-merlin/files/

Tack, såg nu också att TVn inte vill komma in på 2,4 heller, provade merlin och då gick iallafall 2,4 på TVn men fortfarade ingen 5a blir nog att handla en ny

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Mitt 5Ghz-band krånglar också, vet inte om det är telefoner/plattor eller om det är routern. Nån gång har jag fått återställa routern. Tar lite tid innan enheterna kopplar upp bara.

Jag råkar ha en Asus RT-N66U sen massa år tillbaka