Quake II gratis under begränsad tidsperiod

Permalänk
Melding Plague

Quake II gratis under begränsad tidsperiod

Bethesda bjuder på FPS-klassikern via sin onlinebutik, utlovar Quake III Arena under nästkommande vecka.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bethesda Launcher? Nej tack!

Permalänk
Medlem

Quake II var länge sen man spelade de var tider då 😃😃

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Väntar o spela igenom Q2 tills jag får ett 3000 kort så jag kan spela igenom med RTX
Men får väl ta o lägga till det när de är freee.

Permalänk
Medlem

Hittade inget gratis, men väldigt bra priser för mycket jag gillar.
Sen med Launchern är nödvändigt ont gillar inte direkt någon men att slippa köra pirat eller försöka få igång CD från 1990 så är Lanucher plus 20-40kr helt ok för mig.
Tack för tipset.

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

Max 1600x1200. Fullscreen fungerar inte. Mus fungerar inte. Trevligt. Jaja, skiten var gratis i alla fall.

Permalänk
Medlem

Steam kanske Bethesda nej tack , inte en till launcher.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Quake 2 har spelhistorians bästa 10 variation av vapen!

Permalänk
Medlem

Hm... I vilken quake finns banan med två torn i rymden med en eller två smala gångar emellan? Har spenderat många timmar på den banan med att snipra botar och oerfarna konpisar. Man kanske skulle ta sig en nostalgitripp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Hm... I vilken quake finns banan med två torn i rymden med en eller två smala gångar emellan? Har spenderat många timmar på den banan med att snipra botar och oerfarna konpisar. Man kanske skulle ta sig en nostalgitripp...

Det är Unreal Tournament, Facing Worlds. Bästa banan någonsin.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Annars kan man ju vänta 72 år till då det blir gratis permanent...;)

Nej men Quake II spelade man väldigt mycket på den tiden med kompisen i LAN, det och Descent var riktigt kul

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Bethesda Launcher? Nej tack!

Samtidigt sitter du med Steam, B.net, riot osv utan att klaga.

Men Epic = bad

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Samtidigt sitter du med Steam, B.net, riot osv utan att klaga.

Men Epic = bad

Bethesda Launcher - https://bethesda.net/en/game/bethesda-launcher
Epic Games Launcher - https://www.epicgames.com/store/en-US/download

Bethesdas launcher är tråkig, Battle.net fungerar bra, Steam är Steam.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Samtidigt sitter du med Steam, B.net, riot osv utan att klaga.

Men Epic = bad

Ja, epics launcher är skräp

Tur att det är bethesdas launcher man får Quake på, den är kass men det kunde varit värre.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Ja, epics launcher är skräp
https://i.imgur.com/SynNfar_d.webp?maxwidth=728&fidelity=grand

Tur att det är bethesdas launcher man får Quake på, den är kass men det kunde varit värre.

Den bilden kan inte vara från igår, många av dom sakerna som står NO på epic är numera YES. Men ligger fortfarande efter Steam.

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Det är Unreal Tournament, Facing Worlds. Bästa banan någonsin.

Vafan, seniliteten närmar sig med stormsteg märker jag. Till mitt försvar så tror jag vi blandade unreal tournament och quake ganska friskt när det begav sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Den bilden kan inte vara från igår, många av dom sakerna som står NO på epic är numera YES. Men ligger fortfarande efter Steam.

Måhända, det essentiella är ju dock fortfarande likadant

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

§ game gloom

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

§ game gloom

Fantastisk mod!
http://www.planetgloom.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Samtidigt sitter du med Steam, B.net, riot osv utan att klaga.

Men Epic = bad

Nepp, bara Epic för ’the Witness’, annars bara Steam eller DRM-fritt

Permalänk

quake2 <3 13+ år spelade

Permalänk
Medlem
Skrivet av OptiMizer:

quake2 <3 13+ år spelade

Blev runt 10 år för mig.
Fortfarande det multiplayerspel jag haft mest kul med.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Avstängd

Palla inte spela ensam vore skit skoj att kunna spela med andra.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av jecretur:

Max 1600x1200. Fullscreen fungerar inte. Mus fungerar inte. Trevligt. Jaja, skiten var gratis i alla fall.

Kan rekommendera - https://skuller.net/q2pro/

Skrivet av superegg:

Palla inte spela ensam vore skit skoj att kunna spela med andra.

Kom på att jag råkade ha en gammal VM med en Q2-server så drog igång den bara för det.

Tillgänglig på hiet.se (connect hiet.se i console)

Roterar maps med variation. Någon kan nog vara lite segladdad men det är retrokänsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jecretur:

Max 1600x1200. Fullscreen fungerar inte. Mus fungerar inte. Trevligt. Jaja, skiten var gratis i alla fall.

Du kan ställa in custom resolution i config filen, angående musen: om du inte kan lösa det från menyerna så går det också att lösa från console/cfg. Du får betänka att när spelet släpptes var det långt ifrån alla som använde mus i spel

edit: lägg till "in_mouse 1" i cfg för mus,
har dessutom för mig att dessa rader ska läggas till för custom resolution i cfg "set r_mode -1" , "set r_customwidth 1920" , "set r_customheight 1080" fast
jag minns inte till 100%, kan kolla upp om det finns efterfrågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilleMang:

Kom på att jag råkade ha en gammal VM med en Q2-server så drog igång den bara för det.

Tillgänglig på hiet.se (connect hiet.se i console)

Roterar maps med variation. Någon kan nog vara lite segladdad men det är retrokänsla.

Kan du fixa en Co-op server där ett gäng samlas är du underbar!

Permalänk
Medlem

är den verkligen gratis för alla? kostar 13.50kr i deras launcher vad jag kan se

Permalänk
Medlem

Vill man inte ha bethesda launcher så säljer gog.com q2 quad damage för 29kr, drm fritt.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Pah! Launchers... jag betalar hellre för mina spel, förutsatt att de är värda sitt namn och format.

https://www.gog.com/game/quake_ii_quad_damage

Spelbart på Linux, Windows, Mac. Med eller utan launcher samt kräver ej uppkoppling!

“A Man Chooses, A Slave Obeys”

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FilleMang:

Kan rekommendera - https://skuller.net/q2pro/

Kom på att jag råkade ha en gammal VM med en Q2-server så drog igång den bara för det.

Tillgänglig på hiet.se (connect hiet.se i console)

Roterar maps med variation. Någon kan nog vara lite segladdad men det är retrokänsla.

Vore gött att få med ett gäng.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666