Tyst chassi med bra luftflöde?

Permalänk

Har nu installerat om datorn i P500A chassit. Tänkte göra ett litet utlåtande.

Det positiva:

Känns väldigt välbyggt och är därmed kul att jobba med. Kabeldragningslösningen på baksidan är magisk, 10/10! Temperaturerna blev bättre (dock inte så mycket som jag hoppades på) men passade även på att byta kylpasta på GPU och CPU, så det kanske spelar in lite med. Bör också säga att jag inte använder någon av de medföljande fläktarna, har hört att dem ska vara rätt dåliga så har gömt och glömt dem i en garderob.

Det negativa:

Slädarna för hårddiskarna är något av det tråkigaste jag har sett, fantastiskt hur något så dåligt kan leta sig in i något som annars är så bra.

Utöver det har jag inget mer att säga. Rekommenderar chassit till vem som helst!

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av awesometrygg:

Har nu installerat om datorn i P500A chassit. Tänkte göra ett litet utlåtande.

Det positiva:

Känns väldigt välbyggt och är därmed kul att jobba med. Kabeldragningslösningen på baksidan är magisk, 10/10! Temperaturerna blev bättre (dock inte så mycket som jag hoppades på) men passade även på att byta kylpasta på GPU och CPU, så det kanske spelar in lite med. Bör också säga att jag inte använder någon av de medföljande fläktarna, har hört att dem ska vara rätt dåliga så har gömt och glömt dem i en garderob.

Det negativa:

Slädarna för hårddiskarna är något av det tråkigaste jag har sett, fantastiskt hur något så dåligt kan leta sig in i något som annars är så bra.

Utöver det har jag inget mer att säga. Rekommenderar chassit till vem som helst!

Mvh

Vad gjorde att du valde P500A framför P400A?

Är själv sugen på 400:an men undrar därför om man
gör dumt i att inte gå på 500:an..

Permalänk

För sent in på tråden? Annars finns Jonsbo i lager igen!
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3794545

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Vad gjorde att du valde P500A framför P400A?

Är själv sugen på 400:an men undrar därför om man
gör dumt i att inte gå på 500:an..

Jag skulle personligen välja P500A pga större fläktar. 3x140mm i fronten och 1x140mm bak. 360(3x120mm) radiator i taket.

Permalänk

@BasseBabe Jag resonerade som adzer, ville ha ett så stort chassi som möjligt så inte det blir ett problem med uppgraderingar i framtiden, samt 140 mm fläktar är ett stort plus. Som sagt väldigt nöjd med p500a varianten, men hade antagligen även uppskattat p400a - har ju dock ingen erfarenhet där..

Permalänk
Inaktiv

Shit...
Är sugen på att byta men är lite ”feg” hatar att skruva ur och i moderkort. Är något med de som gör mig extremt ”nojig” trots mina 33år på denna jord.

Permalänk

Äsch, ta det bara lugnt och fint så ska du se att det inte blir några problem. Ha nog med plats och inga glas vatten i närheten så är det nog lugnt. Grejerna är rätt robusta ändå, förhållandevis såklart..

Permalänk

Phanteks egna fläktar är riktigt dåliga och bullriga.
Har själv ett p500a och kör 3 noctua 140 fram pull och 1 140 noctua som push i ryggen. Mer behövs inte då luftflödet är mycket bra.
Bästa chassit jag haft hittills alla dagar i veckan.
Skulle precis köpa ett till men helt slutsålt överallt.