Permalänk
Medlem

Roccat aimo 120 white

Tjenare!

Försöker få tag på detta tangentbord att köpa i Sverige https://www.amazon.com/Vulcan-Aimo-Mechanical-Gaming-Keyboard... men verkar totalt omöjligt, vill ha just vitt. Någon som vet hur eller var jag kan få tag på det?

Mvh

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det är väl inte svenskt med ÅÄÖ? Det vill jag såklart ha.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Det är väl inte svenskt med ÅÄÖ? Det vill jag såklart ha.

Ä och Ö får du, men Å har inte tyskarna listat ut än. Fysiska layouten är i alla fall ISO (samma som svenska), så ställer du in svenska på datorn fungerar det som ett svenskt, bara att ett fåtal knappar har annorlunda tecken tryckta. Gissningsvis gör roccat inga med svensk layout (i och med att de inte går att hitta), så risken finns att du får nöja dig med en approximation.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Ä och Ö får du, men Å har inte tyskarna listat ut än.

Haha okok. Vill ha med alla tre, men verkar omöjligt att få tag på.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Haha okok. Vill ha med alla tre, men verkar omöjligt att få tag på.

Kör med ANSI tangentbord med svensk tangentbordslayout i Win, Ö, Å, å Ä är på samma plats som på ett ISO/Svenskt tangentbord. Har dock inte dessa bokstäver på keycapsen. Man kan ju köpa ett tyskt tangentbord å köpa ett ISO/Nordiskt keycaps set (förutsättingen är att dessa passar) å flytta dessa till det tyska tangentbordet.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.