Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Isopropanol är normalt ett snällt lösningsmedel för de flesta material, men det skjuter egentligen lite över målet om det bara handlar om att lösa upp bläck (kom ihåg att konvertern har en gummipackning som helst skall hålla sig smidig). Normalt är bläck väldigt snällt vattenlösligt. Det finns ett relativt litet antal pigmentbläck som har så stora pigmentpartiklar att de delvis kan beskrivas som "uppslammade" och som i praktiken kan ha lite lättare för att fastna i pennan och vara lite svårare att få loss, men de trivs ju i grund och botten också bra i vatten.
(De används ofta som dokument- och signeringsbläck, när man vill skriva något som skall vara stabilt i århundraden. När en nation byter statsskick, kungliga dekret, när man vill skriva en ovanligt viktig shoppinglista...)

Precis! Jo jag märkte att convertern bara behövde fyllas med ljummet vatten som jag pumpade upp från ett glas och tömde convertern genom pennan flera gånger och sedan sköljde jag bara spetsen med vatten och rengjorde.
Bra med engångshandskar också vid rengörandet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jud1th:

Nu blev jag sugen på en ny reservoarpenna, kanske blir en ny safari till helgen? Jag älskar verkligen pennor av alla de slag. Har provat en massa inkl. reservoarpennor men eftersom jag skissar/ritar mest så har jag landat i olika slags ballpoint. Blev helt såld nör jag som 10 åring kom över ett tiotal tushpennor för ritningsframställning från Rotring. Tyskt och japanskt är det som jag alltid hamnar med att använda mest. Lamy är en bra start för det mesta inom pennor.

Det är en förfärande brist på pennor i den här tråden, så jag tänkte ladda upp mitt senaste inköp, en liten Platinum, bredvid en större släkting med samma färg/trim. Men eftersom jag är en björn med mycket liten hjärna insåg jag inte att man bara kunde klistra in länkar till bilder (såsom urban22 från imgur ovan), inte bilderna själva. Men istället får detta inlägg bli en uppmaning till bättre elektroniskt bemedlade att posta action shots med kommentarer!

Permalänk
Medlem

Jag hinner inte använda samtliga av mina pennor och har bestämt för att försöka sälja och gå ned till 1 penna. Har 2st reservoar och 1 rollerball.

Min fråga är då, vart skulle ni sälja de? Reservoarpennorna är graverade så jag antar att det är omöjligt att bli av med de?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Jag läste någonstans om att man ska förvara pennorna horisontellt? Jag har alltid fått för mig att man ska ha nibben uppåt?

Läste här: https://onepenshow.com/pens/how-to-prevent-fountain-pens-from...

Här kommer de basala frågorna och hoppas ni står ut!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Jag läste någonstans om att man ska förvara pennorna horisontellt? Jag har alltid fått för mig att man ska ha nibben uppåt?

Läste här: https://onepenshow.com/pens/how-to-prevent-fountain-pens-from...

Här kommer de basala frågorna och hoppas ni står ut!

Nibben uppåt är mera när man bär den i t.ex. en bröstficka för att den inte skall kunna läcka på kläderna vad som än händer. Om, i gengäld, man inte vill att bläcket skall torka i spetsen, så är spetsen uppåt naturligtvis inte optimalt. (Ingen risk med pennorna man bär runt i fickan och rimligen använder hyfsat regelbundet, så med dem kanske man prioriterar läckagesäkerhet.) Folk har ju använt reservoarpennor väldigt länge och med väldigt varierande kvalitet. Idag, i Sverige, är det kanske inte så kvistigt.

Om man inte klantar sig rejält (men sånt kan ju hända....) så är de situationer när trycket kan förändras drastiskt det som kan vara vanskligt med alla pennor med lättflytande bläck oavsett form. På flygplan kanske man har spetsen uppåt så att tryckutjämningar görs mot luften i patronen/convertern och inte bläcket. Och har cappen på för extra marginal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Nibben uppåt är mera när man bär den i t.ex. en bröstficka för att den inte skall kunna läcka på kläderna vad som än händer. Om, i gengäld, man inte vill att bläcket skall torka i spetsen, så är spetsen uppåt naturligtvis inte optimalt. (Ingen risk med pennorna man bär runt i fickan och rimligen använder hyfsat regelbundet, så med dem kanske man prioriterar läckagesäkerhet.) Folk har ju använt reservoarpennor väldigt länge och med väldigt varierande kvalitet. Idag, i Sverige, är det kanske inte så kvistigt.

Om man inte klantar sig rejält (men sånt kan ju hända....) så är de situationer när trycket kan förändras drastiskt det som kan vara vanskligt med alla pennor med lättflytande bläck oavsett form. På flygplan kanske man har spetsen uppåt så att tryckutjämningar görs mot luften i patronen/convertern och inte bläcket. Och har cappen på för extra marginal.

Jaha jag bar alltid den med spetsen uppåt för att jag såg något youtube klipp rekommendera det. Alltså spetsen nedåt under transport förutom flyg då spetsen uppåt. Men finns det någon risk att det läcker ut i cappen ifall jag har den nedåt konstant oavsett om jag använder den eller ej?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Jaha jag bar alltid den med spetsen uppåt för att jag såg något youtube klipp rekommendera det. Alltså spetsen nedåt under transport förutom flyg då spetsen uppåt. Men finns det någon risk att det läcker ut i cappen ifall jag har den nedåt konstant oavsett om jag använder den eller ej?

Mnjaoää.
Under normala omständigheter knappast - men omständigheter är inte alltid normala, och man kan ha annat att tänka på än reservoarpennan. Med alla mina pennor har jag bara råkat ut för att det runnit ut i cappen en enda gång med en enda penna, som jag misshandlade lite när jag bar runt den i väskan. Pennorna är av tradition konstruerade så att clipset fixerar pennan med spetsen uppåt när man använder det, så det är i praktiken både det smidigaste och säkraste sättet att bära dem med sig. Om du studsar runt dem i en handväska eller rygga kan de eventuellt läcka, även om jag själv inte haft problem med det. I grund och botten har de ju ett öppet bläckflöde, och kapillärkrafter drar ut lagom mängd bläck på pappret. Ett visst mått av medvetenhet är aldrig fel. Murphys lag är den enda sanna naturlagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Mnjaoää.
Under normala omständigheter knappast - men omständigheter är inte alltid normala, och man kan ha annat att tänka på än reservoarpennan. Med alla mina pennor har jag bara råkat ut för att det runnit ut i cappen en enda gång med en enda penna, som jag misshandlade lite när jag bar runt den i väskan. Pennorna är av tradition konstruerade så att clipset fixerar pennan med spetsen uppåt när man använder det, så det är i praktiken både det smidigaste och säkraste sättet att bära dem med sig. Om du studsar runt dem i en handväska eller rygga kan de eventuellt läcka, även om jag själv inte haft problem med det. I grund och botten har de ju ett öppet bläckflöde, och kapillärkrafter drar ut lagom mängd bläck på pappret. Ett visst mått av medvetenhet är aldrig fel. Murphys lag är den enda sanna naturlagen.

Jaha men om det rinner ut i cappen så borde det inte vara några problem tänker jag. Lite bomullstoppsart och ljut vatten borde lösa biffen. Men jag ska faktiskt börja med det! Men förvarar du de i en väska eller på något smidigt sätt? Jag har bara innerfickan i jackan som jag brukar klämma fast med cappen. Dock är det då med spetsen uppåt.

Denna pennan har jag också och skulle vilja konvertera till en rollerball. Är det möjligt?
https://appelboom.com/sv/cross-century-ii-medalist-fountain-p...

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Jaha men om det rinner ut i cappen så borde det inte vara några problem tänker jag. Lite bomullstoppsart och ljut vatten borde lösa biffen. Men jag ska faktiskt börja med det! Men förvarar du de i en väska eller på något smidigt sätt? Jag har bara innerfickan i jackan som jag brukar klämma fast med cappen. Dock är det då med spetsen uppåt.

Denna pennan har jag också och skulle vilja konvertera till en rollerball. Är det möjligt?
https://appelboom.com/sv/cross-century-ii-medalist-fountain-p...

När det gäller att bära pennan - prova. Det klassiska sättet att bära pennor är i ett hoprullningsbart pennfodral av läder. Eller i en bröstficka via clipset. Innerfickan i jackan är toppen, för då kan du trolla fram den med en elegant gest!

Vars effekt fullständigt förtas om du konverterar den till en rollerball.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

När det gäller att bära pennan - prova. Det klassiska sättet att bära pennor är i ett hoprullningsbart pennfodral av läder. Eller i en bröstficka via clipset. Innerfickan i jackan är toppen, för då kan du trolla fram den med en elegant gest!

Vars effekt fullständigt förtas om du konverterar den till en rollerball.

Hahah! Detta gav mig ett gott skratt!

En grej som slog mig, jag är osäker ifall jag har vattenfast bläck eller vattenlösligt. Vilket av de ska man ha?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Hahah! Detta gav mig ett gott skratt!

En grej som slog mig, jag är osäker ifall jag har vattenfast bläck eller vattenlösligt. Vilket av de ska man ha?

Vattenlösligt alla dagar i veckan, med mindre än att du signerar fredsfördrag.
"Vattenlösligt" betyder att texten blöder om den blir blöt, men pappret i sig brukar inte må så förbaskat bra av att bli genomblött det heller, så värdet av vattenfast bläck är mycket måttligt.
Jag har ett par flaskor med väldigt permanent bläck, långt permanentare än jag, och papper som borde hålla i flera hundra år. Men jag har ingen anledning alls att skriva meddelanden 300 år framåt i tiden. Det är kul att kunna! Men - i praktiken meningslöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Vattenlösligt alla dagar i veckan, med mindre än att du signerar fredsfördrag.
"Vattenlösligt" betyder att texten blöder om den blir blöt, men pappret i sig brukar inte må så förbaskat bra av att bli genomblött det heller, så värdet av vattenfast bläck är mycket måttligt.
Jag har ett par flaskor med väldigt permanent bläck, långt permanentare än jag, och papper som borde hålla i flera hundra år. Men jag har ingen anledning alls att skriva meddelanden 300 år framåt i tiden. Det är kul att kunna! Men - i praktiken meningslöst.

Jaha haha!

Men då tolkar jag det som att samtliga ska vara vattenlösligt. Går det att se ifall det är vattenlösligt eller vattenfast? Jag har 2st bläck burkar hemma nämligen och har ingen aning

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Jaha haha!

Men då tolkar jag det som att samtliga ska vara vattenlösligt. Går det att se ifall det är vattenlösligt eller vattenfast? Jag har 2st bläck burkar hemma nämligen och har ingen aning

Om det inte heter något i stil med ”registrars black” eller möjligen ”carbon black” så är det förmodligen vanligt vattenlösligt bläck. Egentligen ligger det vattenfasta i hur det binder till pappret. Men både cellulosa och vatten binder primärt molekylerna med vätebindningar, så approachen brukar vara att ha större partiklar i de mer vattenfasta bläcken. Lite fuktighet är inte tillräckligt för att få dem att släppa från pappersbasen och följa fuktvandringen så som enskilda färgmolekyler. Om pappret däremot tappas i sjön … all bets are off. De större partiklarna tenderar också att vara mer resistenta mot UV-strålning i direkt solljus. I praktiken är emellertid pappret ofta begränsande för hållbarheten. Men även med vanliga bläck talar vi ju om livstider. Jag har brev av släktingar som skrevs på artonhundratalet.

Permalänk
Medlem

Ah! Nackdelen är att jag köpte 2 burkar för 100 år sedan och de har inga etiketter nämligen
Men tack verkligen! Så skönt att kunna prata med någon kunnig!

Så jag misstänker att det kanske är det som har gjort att de förstörde min penna.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Ah jag misstänkte det

Jag tänkte att jag får försöka plocka fram den och börja rengöra. Har nyligen flyttat så de ligger i en av 1000 lådorna här. Återkommer med frågor när det är dags

Kan även säga att jag fick lite barskning av en riktig expert som avråder även från Diskmedel! Så, kolla penlösningsmedel eller använd ännu mera tålamod

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Vattenlösligt alla dagar i veckan, med mindre än att du signerar fredsfördrag.
"Vattenlösligt" betyder att texten blöder om den blir blöt, men pappret i sig brukar inte må så förbaskat bra av att bli genomblött det heller, så värdet av vattenfast bläck är mycket måttligt.
Jag har ett par flaskor med väldigt permanent bläck, långt permanentare än jag, och papper som borde hålla i flera hundra år. Men jag har ingen anledning alls att skriva meddelanden 300 år framåt i tiden. Det är kul att kunna! Men - i praktiken meningslöst.

Beror på användandet - vattenfast är trevligt om man tex vill kunna skriva utan att en kaffefläck löser upp dina anteckningar. Om du t.ex. målar och vill använda med akvareller eller med tusch, eller du jobbar med långa anteckningar och vill märka ord, meningar med överstrykningspenna - då behöver du någon form av vattenfast bläck. Bland det bästa allround för reservoarpennor anses vara Platinum Carbon ink som är ett modernt bläck och förhållandevis enkelt att rengöra. Med vattenfasta bläck bör man rengöra ofta samt inte låta stå länge då detta kan förstöra pennan om man har riktig otur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Jag läste någonstans om att man ska förvara pennorna horisontellt? Jag har alltid fått för mig att man ska ha nibben uppåt?

Läste här: https://onepenshow.com/pens/how-to-prevent-fountain-pens-from...

Här kommer de basala frågorna och hoppas ni står ut!

Uppåt eller liggande om man använder dagligen. Detta beror också helt på penna och bläck - vissa bläck torkar lättare samt att vissa pennor torkar lättare. Andra pennor som tex Platinum som har en extra huv inuti korken alltid håller pennorna i grymt skick torkar mer eller mindre aldrig (inte testat längre än ett par månader själv så aldrig är med viss överdrivenhet).
Jag har oftast mina pennor stående med spetsen upp. Fungerar ypperligt. Har en penna vid datorn som ligger ner - fungerar också ypperligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Kan även säga att jag fick lite barskning av en riktig expert som avråder även från Diskmedel! Så, kolla penlösningsmedel eller använd ännu mera tålamod

Haha jag har kört ljummet vatten sedan dag 1 och det har faktiskt fungerat rätt bra

Skrivet av Foolwolf:

Uppåt eller liggande om man använder dagligen. Detta beror också helt på penna och bläck - vissa bläck torkar lättare samt att vissa pennor torkar lättare. Andra pennor som tex Platinum som har en extra huv inuti korken alltid håller pennorna i grymt skick torkar mer eller mindre aldrig (inte testat längre än ett par månader själv så aldrig är med viss överdrivenhet).
Jag har oftast mina pennor stående med spetsen upp. Fungerar ypperligt. Har en penna vid datorn som ligger ner - fungerar också ypperligt.

Jag kör aldrig uppåt haha utan endast liggande oavsett vart jag än ska. Är det 3776 som du tänker på? Den har nog jag också haft i tankarna faktiskt. Vill gärna ha en penna som ska fungera oavsett antal månader och det känns som 2 år är en grov överdrift haha!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Haha jag har kört ljummet vatten sedan dag 1 och det har faktiskt fungerat rätt bra

Jag kör aldrig uppåt haha utan endast liggande oavsett vart jag än ska. Är det 3776 som du tänker på? Den har nog jag också haft i tankarna faktiskt. Vill gärna ha en penna som ska fungera oavsett antal månader och det känns som 2 år är en grov överdrift haha!

Mer eller mindre alla någorlunda nya PLatinum pennor har detta, även billiga Prefounte och även Preppy - men #3776 har det - och det är väldigt uppskattat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Mer eller mindre alla någorlunda nya PLatinum pennor har detta, även billiga Prefounte och även Preppy - men #3776 har det - och det är väldigt uppskattat!

Oj det var ju generöst att de billiga preppy också har det! Frågan är vart man kan känna och klämma på en sådan innan man gör ett köp.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Oj det var ju generöst att de billiga preppy också har det! Frågan är vart man kan känna och klämma på en sådan innan man gör ett köp.

Preppy är ju riktigt billiga men brukar fungera väldigt bra - jag vet att Penstore säljer dem - så har du en sådan butik nära så är det. Penstore har ju även #3776 modeller.

Permalänk
Medlem

Jo precis, kanske hoppar på en preppy i sådana fall.
Men vet du ifall man får testa de med bläck hos Penstore?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Jo precis, kanske hoppar på en preppy i sådana fall.
Men vet du ifall man får testa de med bläck hos Penstore?

Inte vad jag vet - jag har ingen butik i närheten så alla mina köp har varit "chansningar". I vissa mindre butiker kan det finnas exemplar att testa - men om du går förbi så kolla med dem. Penstore brukar inte vara helt omöjliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Inte vad jag vet - jag har ingen butik i närheten så alla mina köp har varit "chansningar". I vissa mindre butiker kan det finnas exemplar att testa - men om du går förbi så kolla med dem. Penstore brukar inte vara helt omöjliga.

Tack jag testar det!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE