Nvidia kan komma att debutera RTX 3000-serien med en trio kort

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aka_The_Barf:

Ingår inte mycket mer support och extrem stabilitet i de dyra korten som är för företag mm? Samt special drivrutiner speciellt utvecklade för proffsionelt bruk? Youtubers klarar sig säkert bra med ett 2080 ti men jagg misstänker att tv kanaler inte hoppar på det tåget?

Fortfarande inte min point men nåja, tycker du vi andra ska betala extra för att Youtubers ska få tillräckligt med VRAM? Jag tycker det känns onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Fortfarande inte min point men nåja, tycker du vi andra ska betala extra för att Youtubers ska få tillräckligt med VRAM? Jag tycker det känns onödigt.

Var inte det jag menade bara undrade, har inte läst hela "samtalet". nej vi som bara gillar att spela bör inte betala extra för att youtubers mfl ska ha mycket vram. kanske en extra kategori ska införas? amatör proffs kort?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aka_The_Barf:

Var inte det jag menade bara undrade, har inte läst hela "samtalet". nej vi som bara gillar att spela bör inte betala extra för att youtubers mfl ska ha mycket vram. kanske en extra kategori ska införas? amatör proffs kort?

Okej. Ja eller så får Youtubers så lov och klara sig på ynka 11gb VRAM

Permalänk
Medlem

@anon201296: Anledning till att de finns är för att minnesmängden gör liten skillnad på utpriset till kund.

Du får nog kalkylera med att t.ex. ett 2080 Ti inte är mer än $300 dyrare än ett 2080, vilket bara motsvarar ca 2600 kr samtidigt som prisskillnaden i Sverige varit mycket större. Det svenska priset framstår som att distributörerna saltat prislappen på Ti-korten för att de vet att det är en väldigt liten andel entusiaster som köper korten till i stort sett vilken prislapp som helst, tyvärr. Minnesmängden spelar liten roll när folk tävlar om att kasta tjocka plånböcker på de som säljer produkterna.

Sen ska vi också komma ihåg att 20 GB på Ti-korten är en ren spekulation i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Okej. Ja eller så får Youtubers så lov och klara sig på ynka 11gb VRAM

men hur ska dom klara sig på det lilla

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

ska bli intressant med priser förut så var 680 halva kretsen & det 1a stora steget upp i pris (mot vad man fick) sen så har de ökat på kraftigt speciellt med 2000 serien nu när 3080 blir den nästan stora kretsen ska det bli intressant hur priserna blir(på det) ja e ju inte hela kretsen som i quattro serien utan xx2 så som sagt blir intressant.

Visa signatur

Arne Berg