Permalänk
Medlem

Olycka RTX 2060S

Hade precis varit och hämtat upp ett nytt RTX 2060 Super FE i helgen och bröt förpackningen för att se så att allt såg bra ut. Någon timme senare skulle jag lyfta kartongen och glömde helt att den var öppnad och delas på mitten när man lyfter. Grafikkortet lyckades på något mirakulöst sätt att hoppa ur kartongen och åka i golvet men ser ut att ha landat någorlunda bra...

Kan inte se några skador på kortet och FE-korten är ju stabila med ordentlig backplate osv. Kortet startar fint och jag kan inte höra några missljud över huvud taget. Har även testat det i furmark där det levererar normala temperaturer. Något annat jag behöver vara orolig för eller tänka på?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Allt är nog bra. FE korten är tåliga konstruktioner, såsom du själv säger
Minns när Gamers Nexus för första gången skulle demontera FE kylaren.. lim och skruvar mer än tillräckligt. PS. Linus Tech Tips tappar sina kort stup i kvarten, så ingen panik.

Visa signatur

Phanteks p400s +mesh +TG |Seasonic Focus+ Gold 750W |Asus X570-F Strix |Ryzen 5 3600X @stock +Corsair H100i platinum |16GB DDR4 3200mhzC14 Gskill FlareX |Sapphire Vega56 Pulse @1650Mhz/950Mhz Samsung HBM |Samsung 970 EVO PLUS 500GB nvme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neomeow:

Allt är nog bra. FE korten är tåliga konstruktioner, såsom du själv säger
Minns när Gamers Nexus för första gången skulle demontera FE kylaren.. lim och skruvar mer än tillräckligt. PS. Linus Tech Tips tappar sina kort stup i kvarten, så ingen panik.

Linus tappar ju inte alltid grejerna han kastar väl iväg dom ibland eller är det Jayztwocents jag tänker på?

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Jay brukar slänga skiten åt helvete ibland. Men även LTT.

Permalänk
Medlem

@majje: Kretskort osv tål en hel del så det är ingen fara, om du inte ser några tydliga skador på kylaren så är det bara att köra på

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Linus tappar ju inte alltid grejerna han kastar väl iväg dom ibland eller är det Jayztwocents jag tänker på?

Offtopic:
Hehe jo en del av charmen med Jay är att han kan vara såpass genuint barnslig ännu.
Det är bra att någon vågar ge ett lite annorlunda ansikte för "nördar" som vi.

Visa signatur

Phanteks p400s +mesh +TG |Seasonic Focus+ Gold 750W |Asus X570-F Strix |Ryzen 5 3600X @stock +Corsair H100i platinum |16GB DDR4 3200mhzC14 Gskill FlareX |Sapphire Vega56 Pulse @1650Mhz/950Mhz Samsung HBM |Samsung 970 EVO PLUS 500GB nvme