Permalänk
Medlem

Länksamling?

Det slog mig att vi inte har någon bra fastnålad samling länkar till guider och matnyttig information i detta forum.

Mycket går såklart att hitta på Google nu för tiden men ofta så får man leta ett bra tag för att hitta den där bra beskrivning av tex. alla mått för att göra en egen moderkortsplåt eller något så spännande som (ja jag menar på riktigt )en genomgång av effekten av olika typer av fläktgaller. Eller vilket cad program och vart man hittar modeller av komponenter.

Jag inser att vi har en regel mot reklam men med tanke på att det poppar upp trådar om var man köper material då å då kanske en lista med förslag på nätbutiker/leverantörer som säljer till och är lätta att ha å göra med som privatperson vore acceptabelt?
Nybörjare kan lätt bli avskräckta av priset på plåt eller plexi om dom går till tex Bauhaus och vissa saker är bara svårhittade...

Vidare kanske förslag på bra leverantörer av laserskärning, 3d printning, pulverlackning och cnc fräsning inte hade varit fel...

(och försöka hålla oss till svenska/europeiska lev så man slipper postnordskatten)

Vad sägs?