senaste Windows 10 uppdatering kraschar nvidia grafikkort

Permalänk
Medlem

senaste Windows 10 uppdatering kraschar nvidia grafikkort

Som det står i överskriften, detta händer endast de som har gamla nvidia grafikkort och äldre drivrutinsversioner, samt de som ligger under nvidia 500 serien som använder Windows 10. Jag spelar inte och vill inte köpa nytt grafikkort hela tiden utan använder ett gammalt som räcker för mig. Nu kanske jag ändå måste byta, men vad jag läst mig till så försöker Microsoft samt Nvidia lösa detta, då många har drabbats. Därför undrar jag om någon annan drabbats av detta eller om precis alla på Sweclockers sitter med nya eller halvnya grafikkort och sluppit detta problem?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dl380g7:

Som det står i överskriften, detta händer endast de som har gamla nvidia grafikkort och äldre drivrutinsversioner, samt de som ligger under nvidia 500 serien som använder Windows 10. Jag spelar inte och vill inte köpa nytt grafikkort hela tiden utan använder ett gammalt som räcker för mig. Nu kanske jag ändå måste byta, men vad jag läst mig till så försöker Microsoft samt Nvidia lösa detta, då många har drabbats. Därför undrar jag om någon annan drabbats av detta eller om precis alla på Sweclockers sitter med nya eller halvnya grafikkort och sluppit detta problem?

Var har du läst detta och vilket grafikkort har du?

Permalänk
Moderator
Forumledare

@dl380g7: Samt vilken uppdatering pratar vi om?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@anon201296: geforce gtx480 har fungerat hur bra som helst till det jag använder min dator till, fram tills jag precis installerade windows 10 uppdateringen. Läste detta här: https://news.softpedia.com/news/windows-10-may-2020-update-cr...

Permalänk
Medlem

MS avråder användare med äldre Nvidiakort där det inte finns uppdaterade drivrutiner att installera Win 10 2004 manuellt. Det gäller äldre än 358 drivare.
Möjlig lösning kommer runt mitten på augusti enligt MS.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dl380g7:

@KorpiSavu: geforce gtx480 har fungerat hur bra som helst till det jag använder min dator till, fram tills jag precis installerade windows 10 uppdateringen. Läste detta här: https://news.softpedia.com/news/windows-10-may-2020-update-cr...

Enligt artikeln är det bara problem med drivrutiner äldre än 358.00 och en snabb titt på Nvidia visar att nyaste drivrutinen till ditt kort är 391.35?