Philips verkar köra hårt på USB-C-strömgivande skärmar, nåt att ha?

Permalänk

Philips verkar köra hårt på USB-C-strömgivande skärmar, nåt att ha?

Jag kollar runt efter en arbetssskärm på 27-32" som ska ha möjlighet att ladda laptopen via USB-C, gärna 1440p och VESA-fäste. I mina sökningar är ofta Philips billiga men har inte fått så jättebra betyg. Den här t.ex. verkar ju förvånansvärt billig: Philips Brilliance 272B8QJEB, 1440p och allt, för 1995 kr. Däremot har jag läst andra recensioner där folk säger att det blir ett tjut från skärmen när bilden blir vit.

Nån som har erfarenhet av den eller andra Philips-arbetsskärmar i 2-4000-kronorsklassen?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Den är ju till förväxling lik HP-skärmarna jag hade där jag gjorde ex-jobb och ja de tjöt så fort man hade ljus bild uppe. Fruktansvärt irriterande och det blev inte bättre av att vi va tre som delade kontor... sex pipande skärmar kan driva en ljuskänslig till vansinne. Mina rumskompisar som var betydligt yngre än jag stördes öht inte av ljudet dock så det är nog en individuell grej.

Permalänk

@Napoleongl: Jag funderade om det var ett "fel", men om det är så många som upplevt det så kanske det snarare är en egenskap hos skärmen som man helt enkelt får lära sig att acceptera om man vill ha den.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

@Överklockad_gasklocka
Ja det är förstås en tanke. Jag hade returnerat den fortare än f•n för jag klarar inte såna ljud, men det verkar inte som att alla hör/störs av det. Testa vetja, det var en rätt trevlig skärm i övrigt.

Permalänk

Nu hade de höjt priset med en tusenlapp, fastän det förra priset inte var något reapris.

Fasen, det är svårt att hitta en skärm som kan ge över 45 W laddningseffekt (helst 65) och inte är superavancerad och dyr.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s