Hur länge körs paket ut på vardagar?

Permalänk
Avstängd

Nu har jag pratat med LS Sundsvall och de var tydligen en bil kort igår och har satt in en extra bil idag. Skulle höra av mig igen vid lunchtid idag för att få utkörarens nummer. Då kan jag få beräknad tid samt erbjuda 300 kr privat för bärhjälp.

Skrivet av Meathim:

Sen en fråga är förstås vad avtalet säger om tjänsten som är bokad. Var det bokat så att du garanterat skulle få paketet utkört igår? När gjordes bokningen i så fall, när paketet kom till Sverige?

Och av ren nyfikenhet undrar jag vad som är en och en halv meter långt och väger 50 kg och som inte tål kyla, och varför det inte är skickat som pallgods.

Hehe, läs på om syntetiska gummimaterialet TPE! Det är köpt från Kina ur en oreglerad marknad som inte bryr sig om sånt dessvärre. Bara kemister vet sanningen...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

Hehe, läs på om syntetiska gummimaterialet TPE! Det är köpt från Kina ur en oreglerad marknad som inte bryr sig om sånt dessvärre. Bara kemister vet sanningen...

Då är följdfrågan vad du gör med det i lähenheten..

Permalänk
Avstängd

Jag skulle ringa lunchtid och nu står det: "Inventerings-registrering Sundsvall Terminal". Det står inte något om avgång! T_T

Skrivet av Meathim:

Då är följdfrågan vad du gör med det i lähenheten..

Det vet du redan så varför ens fråga?!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

Nu har jag paketet! Hähä, dags att videodokumentera öppningen så jag kan skicka eventuell RMA till mellanhand/återförsäljare. Håller tummarna att slippa det med tanke på tiden det tog.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag skulle ringa lunchtid och nu står det: "Inventerings-registrering Sundsvall Terminal". Det står inte något om avgång! T_T

Det vet du redan så varför ens fråga?!

Hur fasen får man en uppblåsbar Barbara att väga 50kg? Alternativt varför vill man ha den i kompakt tpe?

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wyver:

Hur fasen får man en uppblåsbar Barbara att väga 50kg? Alternativt varför vill man ha den i kompakt tpe?

"Uppblåsbart" var en grej för 10-20 år sen. Mycket har hänt om du bara googlar. Men nog om det nu.

Har undersökt varan och vissa delar som kunde ha exploderat har ej gjort det som tur var. Har videodokumentering ifall något skulle ha inträffat som t.ex., mögel invändigt pga. plötsliga temperaturförändringar som lett till kondensering under lång transport.

Om vi pratar om just paketeringen så var det gott om emballage. Faktum är att jag skulle säga att denna pryl var bättre paketerad än mycket annat man kan köpa på nätet. Måtten på förpackningen är 160x43x32 cm.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av Wyver:

Hur fasen får man en uppblåsbar Barbara att väga 50kg?

Den är nog inte uppblåsbar och därmed tyngre.