Permalänk

Problem - Boxer CI-Modul + LG 55 C9

Har en LG55 C9 som inte klarar av att ta emot signaler från boxer. Bor i villa och tvn är ansluten till antenn. Hittar alla kanaler vid sökning men får upp felet "Ingen CI modul" när vi försöker titta på dom kodade kanalerna.
Köpt ny CI modul - Samma fel
Fick en ny CI modul + kort från boxer - Ingen skillnad
Min far pratade med en tekniker på boxer där teknikern berättade att de inte har stöd för LG C9 serien. Har försökt googla runt men kan inte hitta någon med samma problem så tänkte därför höra här på forumet om någon hört talas om detta problem?

Farsan är lugn med att köra via boxers app och sen casta, men min mor vägrar och det är ett halvt inbördeskrig här hemma då jag och farsan "råkade" köpa TVn utan att fråga innan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av chappyswe:

Har en LG55 C9 som inte klarar av att ta emot signaler från boxer. Bor i villa och tvn är ansluten till antenn. Hittar alla kanaler vid sökning men får upp felet "Ingen CI modul" när vi försöker titta på dom kodade kanalerna.
Köpt ny CI modul - Samma fel
Fick en ny CI modul + kort från boxer - Ingen skillnad
Min far pratade med en tekniker på boxer där teknikern berättade att de inte har stöd för LG C9 serien. Har försökt googla runt men kan inte hitta någon med samma problem så tänkte därför höra här på forumet om någon hört talas om detta problem?

Farsan är lugn med att köra via boxers app och sen casta, men min mor vägrar och det är ett halvt inbördeskrig här hemma då jag och farsan "råkade" köpa TVn utan att fråga innan..

Funderar på om detta är samma/relaterat: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1598032-ca-modul-inte-...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304