Huawei Kirin 1020 förväntas bli dyrare än Apples A14 Bionic

Permalänk
Melding Plague

Huawei Kirin 1020 förväntas bli dyrare än Apples A14 Bionic

Huaweis kommande systemprocessor ser ut att landa storleksmässigt mellan Apples A14 Bionic och kommande Macbookprocessorer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men med Huawei får man åtminstone kostnadsfria bakdörrar in i sitt system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Men med Huawei får man åtminstone kostnadsfria bakdörrar in i sitt system.

Och det har du bevis för? Jag har däremot bevis för att det funnits sådana från en massa amerikanska leverantörer.
https://www.tomshardware.com/news/cisco-backdoor-hardcoded-ac...

Permalänk
Medlem

Sista CPUn utan uppenbara bakdörrar var AMD FX8350, just därför har dom börjat bli dyra på Ebay nu eftersom den också är den snabbaste CPUn utan bakdörr

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Jag har däremot bevis för att det funnits sådana från en massa amerikanska leverantörer.

Ja i slutänden kokar det ner till om man vill ge sin data för att bli åsiktsregistrerad hos det kinesiska kommunistpartiet istället för till ett amerikanskt företags produktutvecklings- och kvalitetsprogram.

Permalänk
Medlem

Man kan ha många åsikter om Huawei, men faktum är att jag har aldrig haft en så bra mobil som P30 Pro. Dels subjektivt p.g.a. deras utmärkta prioriteringar och dels objektivt p.g.a. den utmärkta batteritiden, byggkvalitén, kamerorna och funktioner i både hårdvara och mjukvara.

Hade en Samsung Galaxy Alpha som var dyr och väldigt dålig. Chansade ändå på en Galaxy S8 några år senare till ett bra pris, vilken var bättre men fortfarande dålig. Det brukar vara så, de som ser störst ut och låter mest (Samsung i detta fall), är sällan bäst.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Dyrare men "sämre". Orsaken till citat är att apples cpu finns det enbart ios till, varvid valet ändå för många skulle bli huwaies cpu. Om det nu inte vore för handelsblockaden.

Nå så länge som de får ut mer pengar från försäljning av cpun än vad den kostar att tillverka så är det inte konstigt på att de satsar på att utveckla den. Jag tror dock på en mättnad av marknaden då allt mindre personer just för tillfället bryr sig så mycket om cpu& gpu prestandan i mobilerna då den är tillräckligt tills det är dax att köpa en ny mobil.

Permalänk
Medlem

Hade inte Huawei blivit avstängda från TSMC? Jag trodde verkligen det gällde även framtida noder

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hade inte Huawei blivit avstängda från TSMC? Jag trodde verkligen det gällde även framtida noder

Dom får leveranser September ut, man får förmoda att dom har beställt massor

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sveklockarn:

Men med Huawei får man åtminstone kostnadsfria bakdörrar in i sitt system.

Men för bövelen! Det är ju därför det blir dyrare än Apple! Mer processorkraft behövs för att möjliggöra vedertaget spioneri!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se hur denna "feta" krets presterar mot kommande Snapdragon 875 som också sägs bli en dyr historia.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Uppmaning: Släpps diskussioner som inte är relevanta till artikeln!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Ja i slutänden kokar det ner till om man vill ge sin data för att bli åsiktsregistrerad hos det kinesiska kommunistpartiet istället för till ett amerikanskt företags produktutvecklings- och kvalitetsprogram.

Tror inte ett dugg på att datan stannar hos ett företaget.

Skrivet av Fire_Ice:

Dels subjektivt p.g.a. deras utmärkta prioriteringar och dels objektivt p.g.a. den utmärkta batteritiden, byggkvalitén, kamerorna och funktioner i både hårdvara och mjukvara.

Det är ju dock inte ett dugg objektivt att du tycker telefonen har detta, det är din åsikt.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Eftersom min uppmaning ignorerades och pajkastning uppstod så blev det en rensning. Håll en diskussionen på en vuxennivå eller håll den inte alls!

EDIT: Eftersom en hint inte kan tas att OT-diskussioner inte skall fortsättas har hela tråden blivit rensad.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Var det där en rensning? Jisses, kan tänka mig att det var grisigt innan...

Hur som så är HiSi's processorer väldigt intressanta. Grafikdelen är väl inte riktigt top notch, men personligen bryr jag mig inte om den. Väntar med spänning. Dessutom intressant hur prisbilden blir framöver om USAs beslut står fast.

Permalänk
Medlem

Kommer bli dyrare men hur mycket BÄTTRE blir den är frågan? Eller är den bättre prestanda mässigt ens?

Permalänk
Medlem

Folk kanske inte tkr de ska bygga vårat 5G.

Fine.

Men gillar deras telefoner sjukt mycket. Synd deras mobiler ska ta stryk för detta.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X