Lagning av grafikkort Örebro

Permalänk

Lagning av grafikkort Örebro

Som rubriken säger så behöver jag få två nVidia grafikkort lagade där tre smd's kondensatorer brunnit, tänkte höra om någon vet ett företag eller hobbyist som sysslar med detta i centrala Örebro?

Mvh Redundant.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem

Om du inte får något svar av någon annan skulle jag söka efter någon butik som reparerar mobiler, de brukar ha utrustning för jobbet.

Permalänk
Skrivet av Sions:

Om du inte får något svar av någon annan skulle jag söka efter någon butik som reparerar mobiler, de brukar ha utrustning för jobbet.

Tack, ska kolla upp det.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem

@Redundant: Om du hittar någon som kan laga det, att det faktiskt går. Så kan du tjäna en hacka på att själv beställa delarna.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Kondensatorer brukar inte brinna upp åt höger och vänster, utan det är fullt möjligt att själva felet inte alls åtgärdas genom att kondensatorerna bytes.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Glömde totalt bort att jag startat denna tråd. Gammal tråd jag vet men tänkte jag skulle säga hur det gick iaf.

Lämnade in båda korten på en mobil-affär som jobbar med lagning, de flyttade några smd's från ena kortet till det andra (jag hade valt nya smd's men jaja) kortet fungerade utan problem efteråt och användes en längre tid tills samma sak hände igen. Dessa kort är kända för att ha fabriks överklockade vram minnen och går sönder höger och vänster. inte Gigabytes bästa Ti kort direkt.
Ska dock leka lite och öka filtreringen (nya smd's) av de två volt linorna som fallerat

Visa signatur

- Citera för svar -