Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Quiz: Är du proffs på att ställa frågor?

Quiz: Är du proffs på att ställa frågor?

Veckans quiz handlar om allt från kodnamn till grafikkort. Kan du ställa de rätta frågorna?

Läs hela artikeln här

7 av 11

3 av 11. Hoppsan

5/11 missade sjöarna och vilken FX det var på 50/50 chansningar.

Får man poäng på den sista, eller är 10/11 max?
8/11 med ett slarvfel på Vermeer/Renoir. Röstade sekunden jag såg det jag ville se.

"2013 års Iphone 5" Borde ni ändra till 5s. För endast 5s har det som är rätt svar 5c var utan och vanliga 5 kom året innan.

Skrivet av Thomas:

Får man poäng på den sista, eller är 10/11 max?
8/11 med ett slarvfel på Vermeer/Renoir. Röstade sekunden jag såg det jag ville se.

Det går att få poäng där, men det gäller att alla de möjliga alternativen är ikryssade. Tyvärr finns ingen funktion i Opinionstage där vilket alternativ som helst ger full pott :/ Petade in en liten ledtråd om att leta efter fler rätta svar

8/11 ok svarade fel på amd frågorna har ej haft intresse för dom sen Fx64 (opteron) tiden nu e de ju intressanta igen men svarade ändå fel på frågan om renoir .,... frågan

Skrivet av jOnÄTÄn:

"2013 års Iphone 5" Borde ni ändra till 5s. För endast 5s har det som är rätt svar 5c var utan och vanliga 5 kom året innan.

Det avslutade S:et måste ha trillat bort, men nu är det på plats igen!

kul quiz! förvånansvärt roligt att göra det baklänges.

10/11
JOHOOO!!!

4/11 Korrekta svar!
Några frågor lyckades du med, men än finns mycket att jobba vidare på!

5/11 men fick fel på sista

7/11, med riktig brainfog.
Helt sinnes att jag för några månader sedan satt o läste om både MS och Intel, m.m., i nån timme och häpnades över hur tidigt olika aktörer öppnat sina portar, men nu på quizet är allting blankt och presterar som om man vore helt tappad i skallen.

2/11
Hoppsan. Här finns en del att träna på!

9/11... fick mig att tänka på annat

Bara jag som blev stressad och hörde Magnus Härenstams röst i huvudet?

8/11. Helt ok.

8/11, ändå ganska nöjd.

5/11, många glapp i mina kunskaper där.

Den som hittade på den sista ska ha smisk, för övrigt.

Roligt Quiz. Kul med lite flera frågor också!

9/11 rätt i alla fall!

7/11 Korrekta svar!
Ganska bra! Du har okej koll på både Jeopardy och teknik.

Rolig quiz!

6/10

7/11 Korrekta svar!
Ganska bra! Du har okej koll på både Jeopardy och teknik.

Buggar quizzen ur sig pga bonusfrågan eller? Får 9/11 men är hundra på att jag bara svarade fel på en fråga :S

Edit jaha det är jag som är dum. Trodde det skulle räcka att bara välja valfritt alternativ på sista frågan för den svarar ju med att lysa grönt sen. Men man måste kryssa i alla tre.

Klart sämsta quizen jag varit med i. 4/11, men jag skäms inte för det.

Skrivet av Teddis:

Buggar quizzen ur sig pga bonusfrågan eller? Får 9/11 men är hundra på att jag bara svarade fel på en fråga :S

Edit jaha det är jag som är dum. Trodde det skulle räcka att bara välja valfritt alternativ på sista frågan för den svarar ju med att lysa grönt sen. Men man måste kryssa i alla tre.

Jag har kört igenom det i testsyfte några gånger och har inte upptäckt att något fel. Tyvärr lyckades jag dock inte fånga att sista frågan inte ger rätt för bara något av svaren (och det verkar inte gå att justera), så alla kan utan dåligt samvete öka på poängen med 1 om det var just sista frågan som rörde till det

Skrivet av Lodisen:

Klart sämsta quizen jag varit med i. 4/11, men jag skäms inte för det.

Resultatmässigt eller innehållsmässigt? Om sistnämnda tar jag gärna emot feedback på vad som var dåligt! Ville testa ett (för SweClockers) nytt koncept på quiz, så det är lite av ett experiment

Skrivet av grönsaksröra:

Bara jag som blev stressad och hörde Magnus Härenstams röst i huvudet?

Ah jag hör "do do do di dedo di do do do ei do do do" Det här här är jepardy".

6/11 eller 5/10 om man inte räknar sista frågan. Det här var inte riktigt min grej.