Permalänk
Medlem

Köpråd extraljus/ledramp

Jag har en halvgammal VW Polo vars helljus är helt kass jämfört med nästan alla andra bilar jag kört. Då jag ofta kör småvägar till och från jobbet skulle jag vilja ha lite mer flås i ljuset och tänkte därför skaffa en LED-ramp men jag har ingen aning om vad jag behöver eller vad som är bra. Helst håller jag mig under 2000 kr komplett med fästen och kablar. Eftersom bilen är rätt liten vill jag helst ha en lite mindre ramp som inte sticker upp och ut så mycket, inga runda 30-cm reflektorer tack.

Jag har tittat lite på Valostore.se och Humanhabit.nu men det verkar nästan vara lag på att man skall ha en helt omöjlig hemsida om man är i extraljusbranschen, ffa den senare är hemskt dålig.

Hur mycket effekt "behöver" man? Hur många lumen? Kommer jag märka någon skillnad på 3000 och 5000 lumen? 5000 och 10000 lumen?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Avstängd

Tyvärr inget bra svar mer än att du bör leta efter något med extra plastskiva framför så slipper du att de går sönder första veckan.
Hur många bilar ser du med extraljusramp där alla lampor är hela?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10