AMD slår börsens förväntningar under årets andra kvartal

Permalänk
Melding Plague

AMD slår börsens förväntningar under årets andra kvartal

Företaget ökade omsättningen med 26 procent på årsbasis för det näst bästa kvartalet någonsin.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

🙂👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kul! Även om jag hoppas på att Intel så småningom återhämtar sig för konkurrensens skull så är det bra att AMD kan fylla sina kassor lite.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Semenra:

Kul! Även om jag hoppas på att Intel så småningom återhämtar sig för konkurrensens skull så är det bra att AMD kan fylla sina kassor lite.

Intel har ju sin enkeltrådade prestanda, AMD spöar dem på mer eller mindre allt annat. På sätt och vis har vi ändå lite balans, AMD dominerar inte helt och hållet, även om det inte är långt borta. Optimalt scenario ur konsumentsynvinkel vore förstås om AMD jobbade upp sig till en 50-procentig marknadsandel och lyckades hålla den i det långa loppet.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Kan man tolka detta som att nästa generations gpu släpps rätt sent?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meantek:

Intel har ju sin enkeltrådade prestanda, AMD spöar dem på mer eller mindre allt annat.

Japp, det är egentligen enda anledningen att jag inte bytt till AMD ännu.

För den som vill komma åt AMD, Nvidia m.fl. utan att ta risken att bara ett bolag kan jag rekommendera VanEck Vectors Video Gaming and eSports ETF. Den är ny för i år, men indexet den följer går tillbaka till 2015. Om man tror man på gaming & allt sådant härligt.

Då kommer man även åt investmentbolag som är storägare i onoterade saker som t.ex. Epic Games

Permalänk
Föredetting
Skrivet av UncleDirty:

Kan man tolka detta som att nästa generations gpu släpps rätt sent?

Det verkar bli en biffig krets, och sådana tenderar att bli tillgängliga i begränsad upplaga till en början. Även om Big Navi dyker upp under tredje kvartalet lär det inte bli så stora mängder att de påverkar resultatet överdrivet mycket.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

https://www.anandtech.com/show/15936/amd-reiterates-2020-road...

Verkar som både zen 3 och RDNA 2 blir försenade till "late this year"?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Skrivet av magma86:

https://www.anandtech.com/show/15936/amd-reiterates-2020-road...

Verkar som både zen 3 och RDNA 2 blir försenade till "late this year".

Det är ju on track? Det har alltid varit late this year.

Permalänk
Medlem

Var även en presentation om framtiden igår, 2021 verkar ge en hel deal:

5 mm tillverkningsteknik
Zen 4
RDNA 3

Permalänk
Avstängd

AktieClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det är ju on track? Det har alltid varit late this year.

Innan konsolerna också som jag förstått det.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Köpte på mig lite aktier i början av 2019 inför Zen2 och nya EPYC - är nu 284% upp GO GO AMD!

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Köpte på mig lite aktier i början av 2019 inför Zen2 och nya EPYC - är nu 284% upp GO GO AMD!

Jag köpte in mig innan Zen 1 för $13. Sålde i fredags för $68,7. Inte dumt!

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN

Permalänk
Medlem

Skulle fylla på med lite fler AMD aktier när jag fick lön denna månad... jag får tyvärr lön den 27:e.
Sög kan jag säga.
Men tror det kommer gå uppåt och bättre för AMD närmaste året så kommer ha kvar ett tag till.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

AktieClockers

SweStockers

Permalänk
Medlem

Loggar in på Avanza och tittar till AMD aktierna.... Satan... Skulle köpt fler. Nåväl, upp över 280% sedan köp, tillräckligt för ett nytt bra grafikkort köp om jag vill

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cirap:

Loggar in på Avanza och tittar till AMD aktierna.... Satan... Skulle köpt fler. Nåväl, upp över 280% sedan köp, tillräckligt för ett nytt bra grafikkort köp om jag vill

Kan ju lova att jag ångrar att jag sålde mina i fredags och köpte Intel. Hoppades på att Intel skulle rätta ut kursen redan på måndagen och AMD krypa neråt men den har verkligen fått fart denna veckan.

Ingen FOMO så kommer invänta att priset sjunker,eller investera i annat. Har dock gillat att ha mina AMD aktier i portföljen. Jag är inte så mycket för "dyra" aktier så med nuvarande takt lär det inte bli några fler. Tror dock mycket på AMD och deras utbud så får se hur det nu blir i slutändan.

Permalänk
Medlem

Passa på köp olja och gruvor medan de är låga och kina ska expandera en hel del också i gruvor, och alltid inför vinter och efter sjukdomarna så är Netflix och amazon mfl. streaming och gaming plattformer, några som alltid höjs vid dessa tider.
SAS är nere på 6 kronor lägsta nånsin, alltid bra investera i allt möjligt och följa samhället man lär sig snabbt hur det alltid går upp och ner.

Visa signatur

CPU: Amd Ryzen 2600x 4Ghz. Kylare: Noctua DH-15. RAM: 16GB 3200mhz. GPU: Palit GTX 1060 6GB MB: Asus Rog Strix X470-F Gaming Chassi: Obsidian 550D. Lagring: Samsung ssd840/850 Pro 256GB/500GB ~24TB HDD. PSU: Cooler Master V850 Gold 850Watt.