Permalänk
Medlem

Stänga av mirrored monitor

Jag har nyligen börjat spela med VR headset (Pimax Artisan) och jag är en total noob. Jag undrar om det finns nått sätt att kunna stänga av så spelet inte spelas upp på monitorn också, känns som det drar onödiga resurser som jag hellre ser läggs 100% på headsetet istället

Går det att köra sitt integrerade grafikkort till monitorn och sedan bara ha sitt VR headset inkopplat i grafikkortet?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Keeper of the Bamse

Speglingen tar inte upp speciellt mycket resurser. Det är inget som renderas en extra gång på din vanliga skärm.

Om du istället är ärlig och erkänner att du spelar lite lömska VR-grejer som du inte vill att någon ska se å andra sidan...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Speglingen tar inte upp speciellt mycket resurser. Det är inget som renderas en extra gång på din vanliga skärm.

Om du istället är ärlig och erkänner att du spelar lite lömska VR-grejer som du inte vill att någon ska se å andra sidan...

Hahahaha, okey. Ponera att det skulle vara så, finns det nått sätt att stänga av det då 😏

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har själv försökt hitta nån inställning i SteamVR men inte lyckats, tror inte det går om man inte aktivt kan välja i spelet.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc