IP kamera som klarar lokal lagring (NAS)

Permalänk
Medlem

Jag har en fundering på POE.
Tänkte jag skulle uppgradera bevakningen, och denna gången skippar jag wi-fi kamera då byggt trådat nätverk. Då tänkte jag köra POE med likaväl.
Men reolink säger här att man skall ha minst 48v och aktiva poe injektorer. Jag kommer köra med RLC410
Trots att kameran i beskrivningen säger 12v?
https://support.reolink.com/hc/en-us/articles/900000592726-Wh...

” For other Reolink PoE camera models, please make sure that the PoE injector/switch is 802.3af compliant (48V) and supports active mode.”

Inte helt hundra på vilken poe injektor man borde ha då, många skriver inte ut att dom är aktiva, men en del skriver passiva.

Låter väl mycket med 48v?

Några tips?

Permalänk

Kör själv med 4st RLC-410, 2st kopplade direkt i NVR:en, och 2st via nätverket.
De som är kopplade via nätverket kör jag via en Zyxel GS1005HP. Har funkat i ca 1år nu, en av dessa har ca 70-80m kabel mellan switch och kamera.

Gällande POE så tror jag att 802.3af och 802.3at är aktiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarpenterDave3317:

Kör själv med 4st RLC-410, 2st kopplade direkt i NVR:en, och 2st via nätverket.
De som är kopplade via nätverket kör jag via en Zyxel GS1005HP. Har funkat i ca 1år nu, en av dessa har ca 70-80m kabel mellan switch och kamera.

Gällande POE så tror jag att 802.3af och 802.3at är aktiva.

Ja ok, då kan jag lika gärna köpa en en sån switch egentligen, då en injektor inte är så mycket billigare.
Då har jag för eventuell utbyggnad av fler POE enheter, och eller strömförsörjning med splitter till enheter som inte har POE kanske t.o.m.
Men konstigt reolink skriver i sina krav?

Permalänk

Antar att Reolink menar att om man kör ström direkt på kameran med en adapter så ska den ha 12 V.
Har också för mig att det var så jag testkörde kamerorna innan jag monterade dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarpenterDave3317:

Antar att Reolink menar att om man kör ström direkt på kameran med en adapter så ska den ha 12 V.
Har också för mig att det var så jag testkörde kamerorna innan jag monterade dem.

Ja det blir till att testa POE på kameran innan man installerar allt
Tack!

Permalänk
Medlem

@Bowman99

Hur går det med allt nu? Jag har Synology och funderar starkt på att införskaffa kamera till gården

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

@Bowman99

Hur går det med allt nu? Jag har Synology och funderar starkt på att införskaffa kamera till gården

Det funkar perfekt.
Inte ett enda avbrott eller strul.
Sen har jag snabbare uppkoppling med fiber nu.
Så även att streama video och inspelningar när jag inte är hemma funkar klockrent (förr var det lite trögt med dålig upphastighet)
Det bara rullar på, kan verkligen rekommendera upplägget med dessa kamerorna och synology.