Asus avtäcker ROG Phone 3 – spelinriktad telefon med 144 Hz, tillbehör och högt pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Säg att du ska använda den på tåg/flyg för att spela går det göra på ett bekvämt sätt med en laptop?

När jag reser på flyg och tåg har jag i princip alltid med mig en dator, och det har alltid fungerat att spela på den vid behov. Kanske inte lika bra som hemma, men 10x bättre än alla mobilspel som jag testat (och är ändå inte anti-spel på mobil, gillar även det när jag inte har med mig dator).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Fast modet med ballongbyxor dog ut på 90-talet. Eller hur skulle du få plats med den i fickan annars?

Säg inte det; snart är mobilerna så sjukt stora att de inte får plats i vanliga byxfickor längre!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Skulle hellre köpt en Nintendo Switch om jag ville spela på resande fot. Bättre kontroller (med spel som är optimerade för just de kontrollerna), mycket bättre kvalité över lag på spelen. Rena hårdvaruspecifikationer är inte allt.

Japp. Föredrar att spela på PC även vid längre resor (reser nästan aldrig utan dator), men annars så kompletterar jag med en Switch (har både stora och lilla).

Har inget emot mobilspel (allt spelande är roligt på sitt sätt), men en Switch ger ju så extremt mycket bättre spelupplevelse än en mobil. Mer spelupplevelse som PlayStation och Xbox, än som mobilen, fast den är bärbar.

Står jag däremot i kassakön på ICA eller Hemköp; klockrent att ta upp mobilen för ett kortare spel på några minuter.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

När jag reser på flyg och tåg har jag i princip alltid med mig en dator, och det har alltid fungerat att spela på den vid behov. Kanske inte lika bra som hemma, men 10x bättre än alla mobilspel som jag testat (och är ändå inte anti-spel på mobil, gillar även det när jag inte har med mig dator).

Menar du med skärmknappar, eller med hand kontroll? Och störs inte folk av fläktarna?
Mobilspel behöver inte heller vara angry birds utan kan vara roliga spel, speciellt nu med stadia och liknande (som dock inte fungerar på flyg) och emulatorer.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag spelar Titan Quest för tillfället, riktigt bra pc port och med air triggerna funkar det utmärkt.