Samsung demonstrerar UV Sterilizer

Permalänk
Avstängd

Jag frågade optikern om jag skulle börja köra UV-sterilisering med mina glasögon. Hon sa att det bara var "båg"!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Plast bryts ofta ned av UV-strålning.
Kanske inte så bra att rengöra tandborsten

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vore bättre att de gjorde displayer med större frekvensomfång så de fick möjlighet till uv strålning så kan man aktivera "döda läget" när man känner för det.

Menar du att man då tvättar händer under tiden man nyttjar skrämen? Vore ju ganska praktiskt ;=)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Du kanske redan diskar skärbrädan i uv renat vatten ? Det är en metod som blir allt vanligare i vattenverken.

Har inte tänkte på det då jag aldrig dricker vatten, men jag tänkte mer på diskmedel.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Several partygoers who attended an event at The Landmark in Central last Friday have been left with “sunburn” and light sensitivity in their eyes after apparently being exposed to ultraviolet light.
James Acey, who was DJ-ing on the night told HKFP: “The event was decked out in blue and pink neon lights all over the place… I leave the event and later that next morning, I wake up at 3am with the worst eye pain I’ve ever had. Essentially the feeling that there is sand in my eyes and it can’t be washed or blinked away.”
Acey later returned to the venue and took a picture of the light bulb. According to a photo provided by him, the lightbulb is the Philips TUV 30W G30 T8 model. According to Philip’s website, it emits 12.0 W of UV-C radiation and is mainly used for disinfection purposes.
https://hongkongfp.com/2017/10/26/partygoers-left-burns-light...
Så kan det gå till i verkligheten när man inte har koll på lysrören med roliga färger

Medvetet svetsblänk, så smart!

Ni som menar UV är bluff som desinfektion, UV används har har använts länge som desinfektion. Detta är inget hokupokus.

MEN, för desinficera sin tandborste hade jag lagt den snabbt i kokande vatten. Och mobilen går snabbare att svabba med sprit.