Permalänk
Avstängd

Vad tycker ni om denna datorn?

Om jag vill få 3200 MHz RAM, vilket moderkort ska jag välja?
Jag vill inte överklocka eftersom jag är en riktig noob. Jag vågar inte.
Jag vill ha plug-and-play out of the box asså.

Permalänk
Viking
Skrivet av Vadtyckerni:

https://komponentkoll.se/bild/tONmP.png

Om jag vill få 3200 MHz RAM, vilket moderkort ska jag välja?
Jag vill inte överklocka eftersom jag är en riktig noob. Jag vågar inte.
Jag vill ha plug-and-play out of the box asså.

Det blir väldigt mycket dyrare om den ska vara plug and play. För då måste du betala för Windows och montering också vilket blir ca 2000kr

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Donnerstal:

Det blir väldigt mycket dyrare om den ska vara plug and play. För då måste du betala för Windows och montering också vilket blir ca 2000kr

Men jag menar ju såklart inte montering
Montera gör jag själv. Det jag menar är att jag inte ska behöva gå in i BIOS och ändra massa inställningar fram & tillbaka (överklocka).

Windows 10 är ju gratis och jag har redan en installer på en USB

Permalänk
Viking
Skrivet av Vadtyckerni:

Men jag menar ju såklart inte montering
Montera gör jag själv. Det jag menar är att jag inte ska behöva gå in i BIOS och ändra massa inställningar fram & tillbaka (överklocka).

Windows installer har jag på en USB redan

Jaha, men då förstörs ju hela grejen med "plug-and-play out of the box".

Men annars ser det bra ut. Det ända är om det räcker med 240gb ssd? Eller har du mer hemma? T.ex så är nya CoD nästan 200gb stort...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Donnerstal:

Jaha, men då förstörs ju hela grejen med "plug-and-play out of the box".

Men annars ser det bra ut. Det ända är om det räcker med 240gb ssd? Eller har du mer hemma? T.ex så är nya CoD nästan 200gb stort...

Jag har en 1 TB hårddisk för alla spel osv.
Så min 240 GB SSD kommer bara vara för operativsystem, antivirus, och sådant.

Men vad tycks om datorn? Kommer den klara av att spela & streama utan lagg? (CSGO, WOW; LOL, Fortnite, Minecraft, H1Z1, PUBG). På low/medium settings iaf.

Och om jag vill uppgradera till 3200 MHz på RAM; vilket moderkort bör jag välja? För jag har läst att många haft väldigt mycket problem att köra 3200MHz på detta moderkortet, samt en annan jag kolla på "Tomahawk"

Permalänk
Viking
Skrivet av Vadtyckerni:

Jag har en 1 TB hårddisk för alla spel osv.
Så min 240 GB SSD kommer bara vara för operativsystem, antivirus, och sådant.

Men vad tycks om datorn? Kommer den klara av att spela & streama utan lagg? (CSGO, WOW; LOL, Fortnite, Minecraft, H1Z1, PUBG). På low/medium settings iaf.

Och om jag vill uppgradera till 3200 MHz på RAM; vilket moderkort bör jag välja? För jag har läst att många haft väldigt mycket problem att köra 3200MHz på detta moderkortet, samt en annan jag kolla på "Tomahawk"

Angående streaming kan du titta på den här videon:
https://youtu.be/oYOWEyyDcb8

Och för att sätta på 3200mhz måste du gå in i BIOS och sätta på XMP/DOCP...
Det står att kortet ska klara 3200mhz

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz