Söker ett hembioförsteg med vissa krav

Permalänk

Söker ett hembioförsteg med vissa krav

Hej!

Jag har införskaffat mig en projektor med kompositingång, jag innehar DVD spelare, VHS samt en del äldre spelkonsoller. Samtliga med komposit ut, så långt är det inga problem, Går att lösa med en switch. Nu till mitt problem, jag söker någon form av switch eller hemmabioförsteg som har dessa ingångar men också en eller flera HDMI ingångar samt kompositutgång, helst ska allt ljud kunna spottas ut optiskt från försteget men absolut inget krav.

Några förslag på produkter som kan fylla mina behov?

Visa signatur

Audiofil och hobbykodare

Permalänk
Medlem
Skrivet av madeofelias:

Hej!

Jag har införskaffat mig en projektor med kompositingång, jag innehar DVD spelare, VHS samt en del äldre spelkonsoller. Samtliga med komposit ut, så långt är det inga problem, Går att lösa med en switch. Nu till mitt problem, jag söker någon form av switch eller hemmabioförsteg som har dessa ingångar men också en eller flera HDMI ingångar samt kompositutgång, helst ska allt ljud kunna spottas ut optiskt från försteget men absolut inget krav.

Några förslag på produkter som kan fylla mina behov?

Toslink out och composite out är lite av ett problem, det finns i dagsläget inte på de flesta A/V receivers.

Läste fel
Permalänk
Skrivet av Liquidedust:

Toslink out och composite out är lite av ett problem, det finns i dagsläget inte på de flesta A/V receivers.

Jo, jag börjar misstänka det. En del jag hittade hade komposit ut, dock är det hela recievrar och inte försteg

Visa signatur

Audiofil och hobbykodare

Permalänk
Medlem
Skrivet av madeofelias:

Hej!

Jag har införskaffat mig en projektor med kompositingång, jag innehar DVD spelare, VHS samt en del äldre spelkonsoller. Samtliga med komposit ut, så långt är det inga problem, Går att lösa med en switch. Nu till mitt problem, jag söker någon form av switch eller hemmabioförsteg som har dessa ingångar men också en eller flera HDMI ingångar samt kompositutgång, helst ska allt ljud kunna spottas ut optiskt från försteget men absolut inget krav.

Några förslag på produkter som kan fylla mina behov?

Hej

Jag tror jag kan hjälpa dig - har en Marantz AV7005 med fem kompositingångar, sex HDMI in och två HDMI ut (perfekt för projektor/tv kombination) samt optisk ut som jag avser att avverka. Nu tänker jag inte pracka på dig just denna men vad jag vill säga är att de finns Jag har använt denna som ett försteg kombinerat med Marantz MM7055.