Halo 3 till PC finns ute nu som del av Master Chief Collection

Permalänk
Melding Plague

Halo 3 till PC finns ute nu som del av Master Chief Collection

I och med att Halo 3 tillkommer Master Chief-samlingen uppdateras inte bara det visuella utan en del buggar åtgärdas också.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Man kan köpa halo 3 separat för 100kr

Permalänk
Medlem

Man ska aldrig säga aldrig, tog bara 13 år

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Permalänk
Medlem

Tyckte Halo: Reach var lite meh när jag spelade igenom det. Men de andra spelen är jag sjukt taggade på! Spelade några timmar Halo CE Co-Op igår och fy fan vad skoj det var! Ser fram emot att komma till Halo 3 så småningom då jag bara spelade 1 & 2 på Xbox.

Permalänk
Hedersmedlem

Aldrig spelat Halo, värt det nu i efterhand?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Trevligt, kollade DLC i samlingen på steam och mycket riktigt, där fanns den för tankning. Cirka 6 gig känns lite men man har blivit lite fartblind på installationsstorlekar på sistone.

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Aldrig spelat Halo, värt det nu i efterhand?

Definitivt, grym atmosfär i de första tre spelen som fortfarande kändes tidlös när jag senast prövade dem (tre år sedan kanske?). Marty O'Donnells musik är verkligen superb och spelas på repeat i min hjärna än idag.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av joca2513:

Trevligt, kollade DLC i samlingen på steam och mycket riktigt, där fanns den för tankning. Cirka 6 gig känns lite men man har blivit lite fartblind på installationsstorlekar på sistone.

Måste ju rymmas på en gammal DVD för 360 så under 8GB börbdet vara. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Måste ju rymmas på en gammal DVD för 360 så under 8GB börbdet vara. 😂

Sant! Med tanke på att MP tillvalet var visst på 3 gig till, så måste de ha fyllt skivan till bristningsgränsen på 360 tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Aldrig spelat Halo, värt det nu i efterhand?

Absolut! Var länge sen sist servrarna var så här fulla med folk En otroligt bra spel-serie!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av joca2513:

Sant! Med tanke på att MP tillvalet var visst på 3 gig till, så måste de ha fyllt skivan till bristningsgränsen på 360 tiden.

Hälften av banorna köpte man väl på xbox live? Sen kom ju alla på skiva med ODST.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MultiMan:

Aldrig spelat Halo, värt det nu i efterhand?

Nu är jag nog lite partiskt med >3500 multiplayer-matcher i Halo 3 på Xbox360, men skulle nog ändå våga säga att Halo 3 har bästa multiplayern av alla Halo-spel. Avskalad men ändå komplex. Finslipad men med en personlighet. Där du inte dör på en kvarts sekund såvida du inte blir utspelad.

Är du mest ute efter singleplayer skulle jag nog spela Halo 1 och 2 först. Alla kampanjer är enligt mig riktigt bra, men man tappar bakgrundshistorian om man börjar i slutet (Halo 1-3 är en egen historia med Reach som en prequel, 4+ påbörjar en annan).

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Aldrig spelat Halo, värt det nu i efterhand?

Utan tvekan. Som Halo-fantast spelar jag nu igenom alla igen på PC och slås återigen av vilka otroliga spel Bungie gjorde. Stämningen, musiken, gameplayet... Det saknar motstycke.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Aldrig spelat Halo, värt det nu i efterhand?

Skrivet av AtomicPunk:

Definitivt, grym atmosfär i de första tre spelen som fortfarande kändes tidlös när jag senast prövade dem (tre år sedan kanske?). Marty O'Donnells musik är verkligen superb och spelas på repeat i min hjärna än idag.

Nja. Jag har spelat 1an och 2an när de kom. Spelade om 1:an nu, men tycker inte riktigt det håller måttet längre med dagens mått mätt. Tyckte single player kampanjen kändes stel och rätt trist. Det har inte åldrats speciellt bra. Hoppas att 3an och framåt ska vara roligare, har aldrig spelat dessa då jag inte äger en xbox.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Härligt! Blir att ta tag i det efter Reach och 1-2. Minns när en köade till releasen av spelet hos Webhallen (Sveavägen)

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Tyckte Halo: Reach var lite meh när jag spelade igenom det. Men de andra spelen är jag sjukt taggade på! Spelade några timmar Halo CE Co-Op igår och fy fan vad skoj det var! Ser fram emot att komma till Halo 3 så småningom då jag bara spelade 1 & 2 på Xbox.

Körde igenom Reach kampanjen för en månad sen med en polare. Tycker den är riktigt bra. Klart den bästa av 1:an, 2:an och ODST. Resten har jag inte kört än.men smaken är olika

Permalänk
Medlem

Funderar lite på en grej, varför släpper som 3:an före ODST. Den kampanjen utspelar ju sig strax efter 2:an om jag inte minns fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Aldrig spelat Halo, värt det nu i efterhand?

Reach, Combat Evolved, 2, 3 samt ODST (dvs. Bungies fem hantverk) är riktigt, riktigt bra
Betala 45 spänn för MS Game Pass så har du en månad på dig att köra igenom samtliga, schysst deal enligt mig

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Permalänk

Semestern börjar på lördag och det kan ju vara kul att få se vad som hände efter del två i serien.

I den mån jag minns något speciellt av del två....

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak