Ubisoft avtäcker Far Cry 6 med gerillakrig och ond diktator på menyn

Permalänk

Ooh, edgy trailer för alla fjårtizar. Suggestiv. Kan man verkligen kasta en handgranat in i en samling vanliga människor? Låt oss göra en massa spel där man kan det, och så lämnar vi det upp till spelarna. Det är klart att ingen tonåring kommer att få för sig att bli massmördare, det är bara snack. De vet att skilja på spel och verklighet.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Skit samma om det är same same som förr. Bara det är kul. Det är det som är styrka i en spelserie, den kan vara same same.
Det är när olika spel är same same som det blir trist.
Jag hoppas dom har lärt sig från sina tidigare spel och att det gör detta till det roligaste.

Far Cry 5 var roligt, men fy fan för när man blev tillfångatagen medans man satt i ett plan eller helikopter.
Det vara bara så jävla irriterande. Det gör att jag inte spelar om det. New Dawn har jag spelat två gånger och Far Cry 4 ligger alltid kvar på datorn. Det är kul

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Tycker det hela tiden är nån form av diktatur, ledare och onda som en karaktär ska stoppa och befria folket ifrån.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Tycker det hela tiden är nån form av diktatur, ledare och onda som en karaktär ska stoppa och befria folket ifrån.

Japp. Det är dags att vi får kämpa för att bli den där onda ledaren och förtrycka massorna istället.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Köper endast Ubisofts spel på rea. Nu slog man till på Far cry 5 för endast 71kr, ingen dålig deal. Blir väl det med 6an också, bara o vänta på kampanj

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Japp. Det är dags att vi får kämpa för att bli den där onda ledaren och förtrycka massorna istället.

Det är väl så det är i många RPG spel så varför inte? Jag skulle verkligen gilla att spela ett spel likt storyn i Breaking Bad eller kanske något gäng någonstans där man får välja sig själv eller folkets bästa och leva med konsekvenserna av sina handlingar.

Permalänk
Medlem

Gammalt och tröttsamt

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Någon mer än jag som känner sig mätt på Far Cry? Det känns bara som mer av samma

Exakt samma tanke här.. asså det blir precis samma sak efter en stunds spelande.. väldigt ensidigt.
Enda farcry som stod ut från mängden lite var ju primal med pilbåge och hela den känslan av grottmänniska. Men till och med det blev ju booring efter en stund typ midgame när man börjat göra allt på samma sätt om och om igen...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag hör till de som fortfarande gillar flera av Ubisofts spel och Far Cry 3, 4, 5.
Så länge det finns möjlighet till skaplig stealth så har jag kul med att ta över baser osv. Det håller i x antal timmar och sedan kan jag gå vidare.
Däremot kändes New Dawn väldigt forcerat, har inte lyckats ta mig igenom det ännu.
Är ett fan av Breaking Bad men det är inte direkt något som får mig att vilja ha detta mer eller mindre. Jag hoppas inte alltför mycket budget har lagts på kända skådisar istället för gameplay och spelet i övrigt.

Edit: Fastnade inte heller för Primal.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: Då förstår jag du tycker att jag också är ute och cyklar. Hade inte ens sett det andra lilla ärret, tittade på Vaas enorma ärr.

Permalänk
Medlem

Vill ha smooth spelmotor, utan stutter. Bättre gunplay och att de skippar det förutsägbara "FarCry" formulan till sexan.. Spelmotorn och karaktärerna finns där redan. Vidare vill jag slippa det vansinniga spawnadet av skjutglada idioter ute i det fria, mitt i ödemarken. Annars var femman faktist solitt.

Permalänk
Medlem

Nja, trailern gör mig inte det minsta hypad eller sugen på spelet.
Jag har alltid gillat och spelat Far Cry spelen. Hypen inför Far Cry 5 var stor för mig. Såg nytt och fräscht ut med lite nya miljöer på Amerikanska landsbygden.
Spelet i sig var snyggt, massa utforskande och en hyfsad story. Visst, det var lite mycket av samma ibland, men på det hela taget ett helt ok spel.

Det här ser ju för det första ut att vara en återgång till gamla miljöer vi redan sett i söderhavsmiljö.
Det lockar inte riktigt, såvida inte grafiken är helt fantastisk och spelvärdlen enorm och varierad.
Och för all del, det där med en ond diktator verkar ju vara ett återkommande tema i Far Cry, men hade föredragit att se mer nytänkande här.

Men ska inte säga för mycket. Först när man ser äkta gameplay så kan man få någon sorts uppfattning om hur spelet är.
Skulle vilja se en del nyheter där av något slag iallfall, för att det inte ska kännas gammalt.
Tex en bättre fysikmotor skulle ju kunna göra underverk.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Har bara spelet 3an som var grymt enligt mig då också 4an som jag kunde inte kommer mer än halv vägs. Den känns som bara samma sak igen.. Kanske kult i början men få hoppas dem provar nåt annat i 6an som gör den annorlunda.

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk

Supertaggad! Ge mig nu!
Jag struntar egentligen i storyn. Jag vill bara ha en ny snygg och stor värld att upptäcka! Gärna diverse roliga varierande sidouppdrag, plus lite random skjutglada idioter som dyker upp när man minst anar det! Befriandet av utposter är också en viktig anledning till att jag gillar Far Cry. Man kan spela om samma utpost med olika vapen och få helt olika upplevelser. Men stealth är ju det som ger mest tillfredsställelse!

Visa signatur

Gigabyte X570 Aorus Master || Ryzen 5950X || Fractal Design S36 & NF-A12x25 || G.Skill Trident Z Neo 3600 cl16 || MSI 2080 Ti X Trio || Fractal Design Vector RS || Corsair AX850 || Corsair MP600 1TB || Samsung 970 Evo Plus 1TB || Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem

Ser spännande ut.

Permalänk

Ingen som vet om det finns något spikat datum för lanseringen? Har bara hittat efter april 21 men innan maj 22.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS