Ubisoft avtäcker Far Cry 6 med gerillakrig och ond diktator på menyn

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft avtäcker Far Cry 6 med gerillakrig och ond diktator på menyn

Med vision om en paradisö styr Breaking Bad-diktatorn ön Yara med järnhand och vapen, och målet i Far Cry 6 är folkets frihet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns det inte lite ’gjort’ med riktiga skådisar? Behövs det verkligen?

Permalänk

Kommer köpa om det inte är för mycket konsollporteringskänsla på PCn, villket det antagligen är tyvärr, så, antagligen inte ändå, men man kan alltid hoppas ...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Lego Master

@medbor:
Måste ju blåsa upp budgeten med nånting.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av medbor:

Känns det inte lite ’gjort’ med riktiga skådisar? Behövs det verkligen?

Om du menar just utseendet så tycker jag det är överflödigt.
Rösterna är desto viktigare

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Som någon postade på chatten, tror de tog bort kommentaren för de fick fett många gillningar.

Far Cry 6: Los Pollos Hermanos

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Ser ingen koppling till Amerikas första fria stat i trailern. Men om det nu baseras på Kuba, tar spelet revolutionens eller kontrarevolutionens sida? Misstänker det senare.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hoppas dom inte har det dumma "RPG-lite"-systemet från New Dawn bara, med hitpoints och levlade motståndare.

Jag vill kunna headshotta folk med en 50cal utan att det ska behövas 10 skott.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på CooP mumma!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som känner sig mätt på Far Cry? Det känns bara som mer av samma

Permalänk
Medlem

Krigade mig nyligen igenom Far cry 5 och jag tror som twk att jag känner mig lite mätt. Det har vart ganska mycket same old same old de senaste spelen så får nog bli att plocka upp det om några år på en rea för min del.

Permalänk
Medlem

skön diktator*

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Om du menar just utseendet så tycker jag det är överflödigt.
Rösterna är desto viktigare

Jag menar som med promenadspelet till exempel. Röster är exremt viktiga men behöver inte vara kända skådisar för min del. Känns som att det rycker en ur inlevelsen när man ser något som helt enkelt inte passar in. Kanske kul som en gimmick, men tror detta kommer gå över som 3D-tv

Jag skulle inte få något extra av att Brad Pitt eller Mr Die Hard skulle prata i spelet direkt

Edit: känns inte detta som Just Cause utan fallskärm?

Permalänk
Medlem

Inte alls breaking bad inspirerad karaktär, i like it.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

När man ser så välgjorda cinematic's så blir man sugen på testa det, dock tror jag det blir same,same som resten av serien. Sten hård diktator dock.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av IlyaZ:

Ser ingen koppling till Amerikas första fria stat i trailern. Men om det nu baseras på Kuba, tar spelet revolutionens eller kontrarevolutionens sida? Misstänker det senare.

Tror inte det baseras på Kuba, däremot har man nog tagit inspiration därifrån och sen gjort något helt annat av det för att försöka erbjuda fiktiv underhållning till sina potentiella köpare

Därför tror jag inte man behöver försöka dra några paralleller till den riktiga världen för att kunna starta en politisk debatt på forumet som inte kommer leda någonstans

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Diktatorns son har samma ärr på högra ögonbrynet som protagonisten i Far Cry 3

*edit* antagonist
Och https://i.imgur.com/4Ooe2Pi.jpg , svårt med höger och vänster för vissa. Vaas har mycket större ärr på vänster sida men identiskt ärr på höger sida som diktatorns son.

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: Nu är du väl ute och cyklar rejält? Du menar väl antagonist?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Antagonist_(narratologi)

Grabben har det också på vänster öga, Vaas som jag antar du menar har ett mycket större ärr på höger öga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Någon mer än jag som känner sig mätt på Far Cry? Det känns bara som mer av samma

Jag tycker de kommer för ofta. Sen gör de alltid spinoff på samma map.

Annars gillar jag konceptet, något elakt psykfall och en spelvärld där man går bananas.

Tycker det också har varit riktigt snygga världar med roliga uppdrag och hemligheter.

Har spelat: Ettan, tvåan (delvis det buggade), trean (lysande!), 3 spinoff (sådär), 4 (gillar det spelar nu, hade också ett problem där spelet crashade förut och slutade spela), 5 (har köpt och spelat lite)

Har varit lite sugen på far cry primal (fc4 spinoff) och köper det nog på rea.
fc 5 spinoff New dawn har jag inte känt mig så intresserad av.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@str8forthakill: Nu är du väl ute och cyklar rejält? Du menar väl antagonist?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Antagonist_(narratologi)

Grabben har det också på vänster öga, Vaas som jag antar du menar har ett mycket större ärr på höger öga.

God morgon! Japp antagonist var ordet

Men du är ute och cyklar med, Vaas och diktatorns son har identiskt ärr på höger ögonbryn. När du tittar på någon är deras högra öga på din vänstra sida.

Permalänk
Medlem

Så...ungefär som alla andra FarCry spel innan? Känns som ingenting nytt händer i den spelserien. 4:an och 5:an var så tråkig så jag nästan somnade samtidigt som jag spelade. Typ 0 utmaning även på svåraste svårighetsgraden dessutom. Det senaste som var lite roligt var Blood Dragon.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Givet köp, men 1100 för delux nja mjä, vill ju ha allt. hmmm

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Tröttnade på förra tror jag det var. Köpte det och körde med en polare, sen om jag kommer ihåg rätt så var allt bara sparat på hans värld. Så när jag gick in och skulle spela så vara det noll progress. Sämsta jag har varit med om..

Kan bli ett köp om någon vän spelar och de har fixat coop på riktigt.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@str8forthakill: Nu är du väl ute och cyklar rejält? Du menar väl antagonist?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Antagonist_(narratologi)

Grabben har det också på vänster öga, Vaas som jag antar du menar har ett mycket större ärr på höger öga.

Skrivet av str8forthakill:

God morgon! Japp antagonist var ordet

Men du är ute och cyklar med, Vaas och diktatorns son har identiskt ärr på höger ögonbryn. När du tittar på någon är deras högra öga på din vänstra sida.

Tycker inte det ser ut som samma, ganska stora skillnader på ärren, men här är en bild så att ni kan jämföra.
https://imgur.com/a/Q22PUbL

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

@Mightybjorn:
Men titta på högra ögat för böveln! De har exakt samma ärr på samma öga på din bild till och med.

Permalänk
Medlem

Jag gillar miljön och möjligheterna, men Far Cry har stagnerat ordentligt som koncept. Jag har spelat hela huvudserien (men inte Blood Dragon, Primal eller New Dawn) och det börjar kännas segt. Efter hundratals outposts, torn, jakter och likadana uppdrag så börjar det bara bli segt.

Om de lyckas göra något nytt så kanske det blir ett köp, men först efter release. Om det är samma spel med nya skins så blir det nog att stå över.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Mightybjorn:
Men titta på högra ögat för böveln! De har exakt samma ärr på samma öga på din bild till och med.

https://i.imgur.com/4Ooe2Pi.jpg

såg inte ens att Vaas har ett sådant ärr. Tror att det andra tog all min fokus dock.
Ja kanske är att det är samma person och det förklarar ju i.s.f. varför han vart som han vart, med Gus som pappa d.v.s.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Föredetting

Tyckte det kändes lite Narcos, Pedro Bromfman har ju varit med och komponerat musik till just Narcos. Väntar mig kokainkarteller och Vaas Escobar.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Darkie:

Givet köp, men 1100 för delux nja mjä, vill ju ha allt. hmmm

Man kan ju alltid hoppas att man råkar göra som med legion
Hade nog inte köpt legion annars

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Någon mer än jag som känner sig mätt på Far Cry? Det känns bara som mer av samma

Det är klart att det blir mer av samma? blir ju svårt att gå ifrån genren när folk just förväntar sig ett nytt Far Cry?

Typ ett nytt Doom kommer ju vara mer av samma av just Doom, ett nytt Fifa kommer vara mer av samma av Fifa etc...

Det jag ändå tycker att Ubisoft ska ha cred för är att de presenterar spel som kommer att släppas inom snar framtid, jag menar vad är poängen för spelutvecklare att visa ett spel som är 4-5 år bort, jag vill inte ens se dom spelen, heeeelt ointressant liksom...