Permalänk

Problem vid avstängning av datorn

Tjena Så nu är de som så att jag byggt ihop en dator eller lättare sagt flyttat komponenter från ett chassi till ett annat för snygga till det. Men till saken när jag stänger av datorn så stängs den inte av helt utan fläktarna i datorn går fortfarande även cpu kylaren. Och jag måste stänga av den på knappen annars stänger den inte av.
De är ädre komponenter amd x2 260 cpu 6 gig ddr3 ram
Asus 7950 3gb
500w nätaggregat.

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Vila i frid

Eftersom du inte nämner vilket operativsystem den körs med förutsätter jag Windows. Prova att boota Linux via USB/CD/PXE och gör en shutdown och om Linux klarar av att stänga av datorn saknar din Windows-installation relevanta drivrutiner - som kan hämtas från moderkortstillverkarens hemsida.

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Eftersom du inte nämner vilket operativsystem den körs med förutsätter jag Windows. Prova att boota Linux via USB/CD/PXE och gör en shutdown och om Linux klarar av att stänga av datorn saknar din Windows-installation relevanta drivrutiner - som kan hämtas från moderkortstillverkarens hemsida.

Ja de glömde jag visst ja de stämmer windows 10 kör jag med. Ok får testa de tack.

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,