Logitech Z623 vs. Bose Companion 5

Permalänk
Medlem

Logitech Z623 vs. Bose Companion 5

Hej,

Idag har jag ett par Logitech Z623, väldigt bra tryck i dessa högtalarna. Men funderar på att kanske köpa ett par Bose Companion 5 istället. Enda anledningen är för att jag tycker att Bose Companion 5 är snyggare. Någon som kan svara på hur dessa Bose är? Har de sämre, likvärdigt eller bättre ljud än Logitech Z623?

Tack på förhand!

Permalänk
Rekordmedlem

De saknar båda fysiska förutsättningar då topparna är för små för att kunna låta bra, entonig bullrig bas och allmänt distat och förvrängt ljud.
De låter båda ungefär lika illa, som att välja mellan pest eller kolera.
Du byter alltså inte upp dig utan tar ett steg åt sidan så om du inte bryr dig om ljudet så välj det du tycker är snyggast.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Bose companion 5 låter väsentligt bättre än det mesta jag hört från Logitech.
Det är inte super, men tillsammans med designen hade jag gärna haft dem till datorn om det inte vore för att jag helst slipper subwoofern där...

Basen har mindre puckel eller vad man säger, och den låter inte lika entonigt som logitech.

Edit: slänga in en reservation för att jag inte är bergsäker på att jag hört just 623 från Logitech, men av av det jag hört så är det ungefär samma karaktär på det mesta.

Undantagen är väl egentligen deras stora 5.1-kit, både det nya och gamla. Men då är man ju ändå och nosar på en begagnad 5.1 setup istället så jag ser ingen riktig nytta med dem, och dessutom har jag hellre en setup där allt tal kommer från höger/vänster istället för från subben

Oj vad jag svävar iväg som vanligt.. Ja du får bättre ljud med Companion 5, men nej det blir inte perfekt.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem

Okej, tycker faktiskt Logitech har helt okej, just det jag kör åtminstone. Men jag är ingen ljudexpert heller. Vill snygga till lite i datorrummet så tänkte kanske byta till Bose. Hittat ett par får ett schyst pris.