Permalänk
Medlem

Har inte köpt några på ett tag, men SOC basic tee har iaf varit bra tidigare.
2st för 100:- och finns i ett gäng olika färger.

https://www.stadium.se/herr/herrklader/t-shirts/bomulls-t-shi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

mitt tips är inte enkla t-shirts, men t-shirts med tryck.

Brukar handla från https://www.qwertee.com/
dem brukar oftast ha någon form av lager rensning typ 1 gång i månaden eller liknande.
Då brukar jag hitta t-shirts med priser mellan 4-6 € vilket är ett bra pris.
frakten går på antalet t-shirts, och skickas från irland, brukar ta 3-6 dagar.

jag har 2 xl i t-shirt och deras 2xl och 3xl passar bra för mig.
deras storlekar brukar annars var lite mindre så skulle ta en större storlek, om du har L ta xl.

Tänk på att XL kommer att sitta en bra L på bredden, men kommer att vara runt en 5cm för lång i längden.

Permalänk
Medlem

Har ni funderat på hur dom kan ha så billiga priser?

https://www.naturskyddsforeningen.se/skola/energifallet/fakta...

Visa signatur

chmod 775

Permalänk

När Vissa nätbutiker säljer Gant t-shirts för 200-250kr brukar jag köp ett gäng. Tycker de håller bra och är sköna

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av skFriberg:

Några tips på t-shirts som är 100% polyester månntro?
Att härda genom sommaren med hyperhidros är mindre kul!

Passar kanske inte i kategorin billiga men Patagonias "Capilene Cool Daily" är trevliga. Ta även en titt på deras "Capilene Cool Trail" och "Capilene Cool Lightweight".

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Betalar du alltså 1300kr för 450kr tshirts? Kanske är värt att kolla upp deras leverantör och hitta en europeisk distributör istället för att betala 3x pengarna?

Det vore fantastiskt, ändå prisvärt

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Blåkläders t-shirts , bra kvalité och håller för många tvättar.
https://www.hornbach.se/shop/T-Shirt-BLAKLADER-svart-strl-L/7...

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av kf:

Passar kanske inte i kategorin billiga men Patagonias "Capilene Cool Daily" är trevliga. Ta även en titt på deras "Capilene Cool Trail" och "Capilene Cool Lightweight".

Ska absolut testa dessa! Verkar inte vara så oerhört vanliga i Sverige, vart brukar du köpa dom?
Som du sa - inte billiga, men betalar hellre lite extra för komfort Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Utan att ha läst igenom hela tråden så skulle jag säga Fruit of the loom vad det gäller kvalitet är det bästa jag haft, men det är ett tag sen då jag mest använder pikéskjortor idag.
Pris har jag ingen aning om tyvärr och det var som sagt ett tag sen jag använde t-shirt.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Alla kommentarer om barnarbete fick mig att tänka på...

OnT: Jag har faktiskt aldrig själv tänkt på vart mina kläder kommer ifrån, man vill ju tro att det är "rätt" när man ändå är i sverige och köper från svenska butiker, men så kanske inte är fallet? Hur som helst så är det värt att tänka på antar jag.

Permalänk
Medlem

@skFriberg: Jag tycker de är supersköna, helt klart värt att testa ett exemplar för att se om du gillar dem

Sist köpte jag utan logo från Patagonias EU-site (direktlänk, fri frakt över 950kr, moms ingår i priset, skickas från EU).

Tyvärr verkar Svenska butiker mest ha versionerna med logotyper & bilder samt långärmade. Sök på "patagonia cap cool daily" på Prisjakt så får du upp ett gäng outdoor-butiker som har dem (t.ex. outdoorexperten, addnature, outnorth, climbing247).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

@Boozfob: Så kan det nog vara! Vill minnas att de gamla (”bra”) kostade 79kr styck. Menar du att dessa bas-tröjor fortfarande håller måttet alltså?

Kostar en T-shirt 79 kr kanske man bör fundera på hur livet är för folket som gör t-shirten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhilmoen:

Kostar en T-shirt 79 kr kanske man bör fundera på hur livet är för folket som gör t-shirten.

Kan ju också vara så att en tillverkare gör några miljoner st åt gången och säljer i bulk för att få ner priserna. Kan även vara så att butikerna använder billiga t-shirts som lockvaror.

Jag tror inte arbetarna som gör "märkes" kläder har det mycket bättre dock, företaget som roffar åt sig istället antagligen. Om man jämför en 30Kr t-shirt mot en 500Kr t-shirt så kostar ju inte t ex materialet 470Kr mer direkt. I så fall ska man nog hellre kolla efter kläder som är rättvisemärkta eller där märket bakom tydligt informerar om att allt går rätt till. Men det är mycket ansvar att lägga på kunden tycker jag, ska man verkligen behöva göra flera dagars research varje gång man vill köpa ett nytt klädesplagg? Men jag håller med, klädindustrin har stora problem vad gäller arbetarnas rättigheter och skydd för miljön men jag skyller på företagen. Det är dom som pushar för att hålla marginalerna nere och öka köphetsen. Såg en dokumentär om det på SVT för ett tag sedan. Speciellt influencers har ett stort ansvar i västvärlden för att hjärntvätta unga tjejer till hetsiga konsumenter av billiga kläder.

Permalänk
Medlem

Kolla på billighets affärer. De har ofta riktigt schyssta t-shirts för överkomliga pengar.

Tex Brisak i Mölnvik (Värmdö) Köper mina där för 59kr och dom håller formen och blir inte uttvättade. Svarta, gråmelerade eller vita. Märkta Haleman

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av skFriberg:

Några tips på t-shirts som är 100% polyester månntro?
Att härda genom sommaren med hyperhidros är mindre kul!

Uniqlo Dry Ex är 100% polyester.
Nu har jag inte provat t-shirten med deras polo är schysst.

https://www.uniqlo.com/se/en/product/men-dry-ex-crew-neck-short-sleeved-t-shirt-422964.html

Visa signatur

3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.

Permalänk

Kan varmt rekommendera t-shirt i pima-bomull om ni vill ha supersköna och lätta t-shirts som hänger skönt på axlarna. Just pima-bomull brukar tyvärr ligga en bit uppåt i pris men Zalando har från och till bra priser på dessa från märket Selected Homme.

Såg att just nu kostar de 149kr på rea - slår alla t-shirts i vanlig bomull med hästlängder om ni frågar mig
https://www.zalando.se/selected-homme-theperfect-t-shirt-bas-...

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Strix Z490-F | ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | Fractal Design Define 7 Mid Tower | Corsair Force Series MP600 1TB | LG 27GL850 |

Permalänk
Medlem

https://se.zoovillage.com/lyle-scott/crew-neck-t-shirt-white-...

etc, tycker det är värt att lägga några kronor extra för en tisha som håller passformen mer än 5 tvättar.

Permalänk
Inaktiv

Billiga kläder är oftast dåliga och håller inte så länge och de gäller alla typer av kläder, dom T-shirts som hållit längst för mig är dom som kostat mest och då är de priser runt 500 eller mer per styck, i längden blir de billigare en att köpa typ 2 för 100 som efter nått år är blekta och tappat formen.

Jag har köpt fler par från Tiger Of Sweden och dom håller otroligt länge och dom blir inte sträva utan är mjuka och sköna länge och dom har överlevt flera omgångar jämfört med mina billiga som man måste kasta efter något år.

Permalänk
Skrivet av brainlessbob:

Uniqlo Dry Ex är 100% polyester.
Nu har jag inte provat t-shirten med deras polo är schysst.

https://www.uniqlo.com/se/en/product/men-dry-ex-crew-neck-short-sleeved-t-shirt-422964.html

Bra tips! Beställer en t-shirt och en polo för att testa. Stort tack
Hur är dom i storlek enligt dig förresten? Lite tight, normal eller stor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skFriberg:

Bra tips! Beställer en t-shirt och en polo för att testa. Stort tack
Hur är dom i storlek enligt dig förresten? Lite tight, normal eller stor?

Nu har jag bara testat större storlekar (XXL) och Uniqlo har normala storlekar på det jag har testat. Jag kör samma storlek som på Dressmann. Just Dry Ex är lite elastiskta så där är det nog inget problem att det blir för tight.

Visa signatur

3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grumie:

Kul tråd.

Själv kör jag t-shirts från Cubus. Bra pris, bra kvalitet och sitter bra.

Ah fy fan jag älskar deras bas-tshirts. Har ett helt gäng vita, grå och svarta Lär sannolikt bara köpa såna framöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Jag skulle vilja hitta bra t-shirts anpassade för de som är längre (jag är runt 2m). De flesta blir bara bredare och bredare, men inte nämnvärt längre när man går över Medium i storlek.

Jag brukade köpa mina tröjor från USA av den anledningen. Antingen från en site som säljer dem med något roligt tryck eller ett gäng billiga enfärgade från en butik på eBay.
Amerikansk Large är ungefär som Europeisk X-Large i längden utan att vara bred. I USA är det också vanligt med långärmade pikétröjor som jag tycker är precis lagom varma som övertröjor under svensk vår/höst men som är nästan omöjliga att hitta i Sverige.

Men jag har inte köpt några nya sedan Postnord började lägga på tullavgitter på allting ...
Tryckta brukade jag alltid köpa två av: en att bära, och en att samla. Men alla är kanske inte värda att samla.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Billiga kläder är oftast dåliga och håller inte så länge och de gäller alla typer av kläder, dom T-shirts som hållit längst för mig är dom som kostat mest och då är de priser runt 500 eller mer per styck, i längden blir de billigare en att köpa typ 2 för 100 som efter nått år är blekta och tappat formen.

Jag har köpt fler par från Tiger Of Sweden och dom håller otroligt länge och dom blir inte sträva utan är mjuka och sköna länge och dom har överlevt flera omgångar jämfört med mina billiga som man måste kasta efter något år.

Såklart svårt att jämföra men hur man tvättar och använder kläderna spelar stor roll på hållbarheten. I denna tråden finns det folk som tvättar i 60 grader och tumlar t-shirts. Jag har alltid bara tumlat underkläder och sängkläder och tvättar vanliga kläder i 30 grader. Mina 30Kr t-shirt håller väl 2-3 år ungefär sedan förpassas dom till arbetskläder till trädgården, målande eller liknande. Efter detta river jag sönder dom och använder som trasor till t ex bilen eller liknande.

Permalänk
Medlem

Bli hantverkare! Har så många tröjor så jag kan knappt räkna dom , haha

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Billiga kläder är oftast dåliga och håller inte så länge och de gäller alla typer av kläder, dom T-shirts som hållit längst för mig är dom som kostat mest och då är de priser runt 500 eller mer per styck, i längden blir de billigare en att köpa typ 2 för 100 som efter nått år är blekta och tappat formen.

Jag har köpt fler par från Tiger Of Sweden och dom håller otroligt länge och dom blir inte sträva utan är mjuka och sköna länge och dom har överlevt flera omgångar jämfört med mina billiga som man måste kasta efter något år.

Jag funderar på om inte folk som köper dyrare tischor behandlar sina dyrare på annat sätt just för att dom är dyra. Sen bör man ju ha ett hyfsat lager med tischor så man inte sliter på ett par stackare som dessutom skall tvättas ofta och man inte kör med full maskin för att man inte har ett gäng kläder som kan gå i samma maskin.

Men visst, köper man billiga och kör dom ihop med jeans som man inte dragigt upp gylfen på så lär dom bli dåliga rätt fort.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhilmoen:

Kostar en T-shirt 79 kr kanske man bör fundera på hur livet är för folket som gör t-shirten.

Tyvärr är nog inte priset en bra indikation om barnarbete är inblandat. Se bara på elektronik från Kina, iPhones med mera, i många fall premiumpriser men ändå tillverkat av barn/av arbetare i kommunistländer med slavliknande villkor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Tyvärr är nog inte priset en bra indikation om barnarbete är inblandat. Se bara på elektronik från Kina, iPhones med mera, i många fall premiumpriser men ändå tillverkat av barn/av arbetare i kommunistländer med slavliknande villkor.

Precis, snarare verkar ju priset vara en indikation på att märket vill ha stor vinst och då är barnarbete en betydande del av att maximera avansen.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Ah fy fan jag älskar deras bas-tshirts. Har ett helt gäng vita, grå och svarta Lär sannolikt bara köpa såna framöver

Ja, jag har ett gäng hemma. Jag har drabbats at sambo-fetman senaste tiden så jag bär cubus tshirts hels tiden nu har nog 5-6 vardera av vit, grå, svart och melerad blå.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

re

Köper mina enfärgade bas t-shirts på Primark för 2-3 Euro st håller riktigt bra också

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Min favorit är Newbody. Speciellt passformen verkar hålla för evigt, hade en i ca 8 månader i tropiskt klimat som blev ordentligt svettfärgad (den var tidigare vit) men passformen är riktigt bra trots behandlingen.

Ett plus att man stödjer lokala föreningar också!

Jag håller med! Jag har nog 15 T-shirtar från Newbody. Håller bra och är prisvärda.