Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Jag har comhem bredband med 600 mbit borde jag göra en brygga för wifi 6?

Permalänk
Medlem

Jag har comhem bredband med 600 mbit borde jag göra en brygga för wifi 6?

Jag har nyligen flyttat men och har fått en comhem router som jag använder har 600 ner 100 upp hastighet. Men jag köpte en netgear router för 2500 förra året med wi fi 6 osv för att kunna använda den så måste jag göra en brygga sa dem på comhem. Hur gör jag wifi brygga och är det värt att göra det? Eller borde jag sälja min gamla router. Har s20 ultra och laptop som använder wifi 6 målet är väl att få bättre trådlös mottagning men inte få sämre hastighet på min stationära data som använder lan kabel

Permalänk
Rekordmedlem

Dra kabel ....
Nej men varför ska du sätta upp en brygga, det använder man för att ersätta en kabel mellan 2 platser och den kommer inte att ge bättre prestanda än kabeln.
Jag antar att de på Comhem har bett dig att brygga deras enhet och inte att sätta upp en wifibrygga, det är olika saker.
Du ska inte koppla ihop 2 routrar i ett normalt lan för då får du adressproblem utan du ska brygga Comhemenheten så att den bara uppträder som modem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag antar att du har bredband via coax? Och det som supporten hos ComHem pratar om är att för att använda din egen router så bör du sätta din modemrouter i bryggare läge för att slippa dubbel NAT. Det gör att din Comhem modemrouter skickar vidare IP-adressen från ComHem till din egen router.