Permalänk
Medlem

Problem LG OLED55C8PLA

Hej,

Har tröttnat på riktigt nu.

Min Magic remote funkar inte till TV längre.

Har försökt på på alla olika kombinationer för att avregistrera samt registrera den till tv.
För typ 2 veckor sedan, så köpte jag en ny Magic remote.

Men fortfarande samma sak.

Fel meddelandet jag får upp nu på TV är istället "bluetooth tjänsten måste initieras"

Har vi någon här som har en LG C8 eller har samma problem?
Har ni några konkreta lösningar?

Ska jag kontakta återförsäljaren (Netonnet) eller LG direkt för reklamation?

Tack för alla experters hjälp

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
99:e percentilen

Har du provat att återställa TV:n till fabriksinställningar?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling: Yes. Samma resultat.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Antingen så håller mottagaren på att gå sönder eller så blir den störd av något.
Hade liknande problem, det slutade med att LG kom till mg & bytte mottagaren, men felet kvarstod!
Det visade sig att USB3 till SATA omvandlaren (kopplad till en SSD för timeshift funktionen) gav störningar & var för nära mottagaren.
Flyttade på SSD:n 1 dm så var problemet fixat.
På min (65:a) sitter mottagaren ungefär vid joysticken.

Visa signatur

1. Asus ROG STRIX TRX40-E Gaming|AMD Ryzen Threadripper 3960X|4x8Gb Kingston ECC|ASUS ROG Strix RTX 3080Ti|SSD1: Samsung 980 Pro NVMe M.2 500GB; SSD2: Intel 660p 2TB NVMe M.2; SSD3: Crucial P3P 4TB NVMe M.2|PSU: Seasonic Prime Titanium 1000W|Fractal Define7 XL
2. Asus TUF Gaming X570|AMD Ryzen 5 5600X|2x8Gb Kingston 3466Mhz|Asus TUF Gaming RTX 3060TI GDDR6X|SSD1: Samsung 970 Pro 500GB; SSD2: Samsung 870EVO 1TB|PSU: Seasonic Prime Titanium 750W

Permalänk
Medlem

Har endast 2st HDMi inkopplade, samt en LAN kabel.
Har dock en Chromecast som hänger där. Får prova koppla bort den då.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Har just provat att koppla ur alla HDMI kablar samt Chromecast.

Den enda kabel som är inkopplad nu är LAN kabel.

Fortfarande samma problem

Mer hjälp uppskattas. Tips eller hur jag ska gå tillväga.
Kan inte våran bildexpert något om detta tro? @laxpudding

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Bildexpert 📺

@Drasteroid: Om inte produkten är trasig så kan det vara något som stör ut Bluetooth på TV:n. Icke Premium-certifierade HDMI-kablar kan faktiskt orsaka den typen av störningar. Wifi och Chromecat också. Men eftersom det kvarstår när du ryckt allt, sök vidare med andra BT-källor, eller om möjligt - flytta TV:n till annat rum. Samma problem och inga andra kablar, då rekommenderar jag reklamation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Joakimbeijer: Om inte produkten är trasig så kan det vara något som stör ut Bluetooth på TV:n. Icke Premium-certifierade HDMI-kablar kan faktiskt orsaka den typen av störningar. Wifi och Chromecat också. Men eftersom det kvarstår när du ryckt allt, sök vidare med andra BT-källor, eller om möjligt - flytta TV:n till annat rum. Samma problem och inga andra kablar, då rekommenderar jag reklamation.

Tack för svar. Jag ska testa lite av dina tips och flytta tv.
Annars reklamerar jag. Men bör jag gå via LG eller NoN?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Hmm. Har för mig jag läste något om det här. Om det var att man skulle stänga av quick start, sedan ta bort kontrollen och sedan lägga till den igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Hmm. Har för mig jag läste något om det här. Om det var att man skulle stänga av quick start, sedan ta bort kontrollen och sedan lägga till den igen.

Provade just detta med. Kan inte Un-paira den då den inte kan söka ens längre.
Men det funkar ändå inte. Har haft ur strömmen och provat allt.
Med båda Magic remotes dessutom.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Tack för svar. Jag ska testa lite av dina tips och flytta tv.
Annars reklamerar jag. Men bör jag gå via LG eller NoN?

Jag hadde pratat med LG direkt. Då troligen Netonnet kommer skicka dig dit ändå.
När jag hadde problem med min tv och ringde suporten så var de/han väldigt hjälpsam och kunnig och det underlättade enormt med att de okså är på svenska och till slut löste vi det problemet jag hadde .

Så slå de en signal vet ja, det är ju ändå deras jobb att hjälpa dig med just sådant här
https://www.lg.com/se/support/telephone

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.