Hörlurar i stil med Sennheiser rs180

Permalänk
Medlem

Hörlurar i stil med Sennheiser rs180

Älskar mina RS 180 trådlösa och öppna. Kraftfullt ljud och sitter bra på huvudet (lätta och slappa / känns knappt att de sitter där). Klarar en hel dags användande 18+ timmar med väldigt lång räckvidd trots betongvägg (enda problemet den har i hela lägenheten är när man står bredvid micron när den är igång).

Finns det nån ny modell av nåt märke, som är i still med dessa? priset är oviktigt då jag har ett fullt fungerande kreditkort.

* Öppna
* Bra räckvidd som inte störs av omgivning så mycket (sennheiser GSP 670 kan man knappt gå en meter med innan det bryts)
* Bra batteri
* Lätta
* Välljudande med en hög maxvolym (Sennheiser GSP 670 på maxvolym motsvarar ca 70% av RS 180)
* Over-ear
* Mikrofon är endast ett krav om den stör sig väldigt mycket på en modmic wireless som RS 180 nästintill inte gör.

Skall endast användas till hemmabruk, 99,9% framför datorn.

Permalänk
Medlem

Haha, kunde likaväl varit jag som skrivit denna tråden

Jag sitter också med rs180 som börjar bli slitna och har letat reviews på möjliga ersättare de senaste dagarna.

Headseten i toppen (gsp670, astro a50, SS arctis pro wireless osv.) får jag känslan av att man byter ner sig ljudmässigt, samt mikrofonerna verkar kass jämfört med wireless modmic.
Dessutom är de inte open-back vilket jag helst vill ha.

Sennheiser RS 185 funderar jag på att testa, men de verkar vara tyngre, klämma hårdare, samt ha klenare bas från vad jag kunnat läsa. Dessutom är de nog krångliga att få tag på.

Misstänker att det vi söker i en ersättare inte finns idag, men hoppas på att någon hjälte kommer in och rekommenderar något ändå

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q