Permalänk

Vilken ger bäst prestanda

Hej alla.
Jag gav min systers grabbar en dator för kanske 1 år sedan.
Datorns innehåll:
Moderkort = ASUS H81M-A
SSD = Samsung 250GB EVO
Minne = Corsair Vengeance LP DDR3 8GB 2X4 1600 MHz
Grafik = GTX970 4GB
Nätagg = EVGA 430W.

Förra veckan så började den Bluescreena, jag ominstallerade Windows 7 i lördags, det funkade i 2 timmar
Gav den ett nytt försök igår iom kalas och nu är den här igen.

För kanske 3 månader sedan började grabbarna klaga på utrymme på datorn, jag kastade på grabbarna en tom 750 GB Hd.
Gör såhär beskrev jag, 2 timmar senare fick jag slita ut kablar från moderkortet då någon hade lyckats böja stift från moderkortet till fronten

Kan det ha orsakat, jag iofs tror att samma klåfingriga unge pillat på moderkortet.

Hursom, jag vet skiten jag har hemma inte kommer upp i samma prestanda.
Vilken konfig ger bäst prestanda ?

AMD Phenom II x2 555 3.20 GH
Ram 4.00 GB
+ Och SSD Samsung och GTX 970 4GB

Eller: Intel Quad Q8300
Ram 4.00 GB
+ SSD Samsung och GTX 970 4GB

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ta intelprocessorn. Sno sedan ram från AMD-brädan så du får 8GB

(Phenomen är tvåkärnig och kan med tur och rätt moderkort "Låsas upp" till en fyrkärnig, men det är inte alls 100%)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Ta intelprocessorn. Sno sedan ram från AMD-brädan så du får 8GB

(Phenomen är tvåkärnig och kan med tur och rätt moderkort "Låsas upp" till en fyrkärnig, men det är inte alls 100%)

Det var länge sedan jag frågade om hjälp. Tack (y)

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Ta intelprocessorn. Sno sedan ram från AMD-brädan så du får 8GB

(Phenomen är tvåkärnig och kan med tur och rätt moderkort "Låsas upp" till en fyrkärnig, men det är inte alls 100%)

Klåfingrig unge hade tydligen petat till nätverkskortet till det trådlösa och kortslutit, nu är den inne på timme 8 utan bluescreen.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Carlsberg 4.2:

Klåfingrig unge hade tydligen petat till nätverkskortet till det trådlösa och kortslutit, nu är den inne på timme 8 utan bluescreen.

Fint! Bara att fira med en 50cl av ditt användarnamn då

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com