steamspel startar inte

Permalänk

steamspel startar inte

Köpte Sea of thiefs igår. När jag trycker på "starta" händer ingenting, det tar ca 1-2 sekunder sen kommer den gröna startar knappen upp igen. Det står "stopp" i en blå ruta ca 1 sek innan den blir grön igen. Jag har uppdaterat mina drivrutiner och mitt windows. Jag har "verifierat integriteten hos spelfilen", raderat "appache" appen och startar om steam, avinstallerat och installerat det igen, stängt av min brandvägg. Ingenting fungerar.

Vad kan felet vara?

Permalänk
Medlem

@Amegan104:
Från informationen om spelet på Steam.
"Requires 3rd-Party Account: Xbox Live (Supports Linking to Steam Account)"

Så man behöver ett Xbox Live konto länkat till sitt Steam konto.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

@Belzader: Funkar fortfarande inte. Skapade ett xboxlivekonto via steam, händer ingenting.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Amegan104:

Köpte Sea of thiefs igår. När jag trycker på "starta" händer ingenting, det tar ca 1-2 sekunder sen kommer den gröna startar knappen upp igen. Det står "stopp" i en blå ruta ca 1 sek innan den blir grön igen. Jag har uppdaterat mina drivrutiner och mitt windows. Jag har "verifierat integriteten hos spelfilen", raderat "appache" appen och startar om steam, avinstallerat och installerat det igen, stängt av min brandvägg. Ingenting fungerar.

Vad kan felet vara?

Vad är det för hårdvara som du har?
Har du kolla i windows eventlogg om något loggas där?

Skrivet av Belzader:

@Amegan104:
Från informationen om spelet på Steam.
"Requires 3rd-Party Account: Xbox Live (Supports Linking to Steam Account)"

Så man behöver ett Xbox Live konto länkat till sitt Steam konto.

Jo men man borde väl kunna starta spelet ändå? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amegan104:

Köpte Sea of thiefs igår. När jag trycker på "starta" händer ingenting, det tar ca 1-2 sekunder sen kommer den gröna startar knappen upp igen. Det står "stopp" i en blå ruta ca 1 sek innan den blir grön igen. Jag har uppdaterat mina drivrutiner och mitt windows. Jag har "verifierat integriteten hos spelfilen", raderat "appache" appen och startar om steam, avinstallerat och installerat det igen, stängt av min brandvägg. Ingenting fungerar.

Vad kan felet vara?

Ha steam igång och gå in i mappen där du installerat spelet.
Starta spelet från .exe filen direkt se om det hjälper, troligen inte.
Men annars kan du ta höger mus på .exe filen och köra som admin, alt. ändra kompabilitet.

Går inget av det så är det väl troligen nån redist som saknas?
googla på microsoft vc redist
oftast ska ju spelklienter eller spelen själva lägga in det som behövs, men ibland buggar det väl.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

@Amegan104:
Som tillägg till vad NordhNet skrev om att kolla Windows eventlogg.
Steam loggar en hel del, så kontrollera även dess loggar (dessa finns i Logs mappen i Steam's mapp ).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Amegan104: Nu vet jag inte om installationen fortfarande görs från Windows shop men om den gör det så kan vissa spel i princip kräva att det (spelet) installeras på c-driven. Idiotiskt men sant

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord