Permalänk
Medlem

Tips för Gaming PC

Tänkte bygga en ny dator (med äldre delar från min gamla därutav att vissa delar saknas)
Vill mest veta om alternativen jag valt är bra eller om det finns något bättre för samma peng?

https://komponentkoll.se/bygg/rJJSS

Uppskattar hjälpen, tack!

EDIT: Kan även tillägga att jag fortfarande är kluven om jag ska köra på AMD eller Intel, men efter att ha googlat en del och kollat på olika tester verkar Intel fortfarande vara i topp när de kommer till gaming om jag förstått det rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Butani:

Tänkte bygga en ny dator (med äldre delar från min gamla därutav att vissa delar saknas)
Vill mest veta om alternativen jag valt är bra eller om det finns något bättre för samma peng?

https://komponentkoll.se/bygg/rJJSS

Uppskattar hjälpen, tack!

EDIT: Kan även tillägga att jag fortfarande är kluven om jag ska köra på AMD eller Intel, men efter att ha googlat en del och kollat på olika tester verkar Intel fortfarande vara i topp när de kommer till gaming om jag förstått det rätt.

Vad ska du spela? Vad har du för skärm? Vad har du för komponenter i övrigt? Budget?

Btw, det du har byggt är inte alls prisvärt, du får en hel burk för dom pengarna där cpu ändå är nästan likvärdig med den du hade med där.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Vad ska du spela? Vad har du för skärm? Vad har du för komponenter i övrigt? Budget?

Btw, det du har byggt är inte alls prisvärt, du får en hel burk för dom pengarna där cpu ändå är nästan likvärdig med den du hade med där.

https://komponentkoll.se/bild/FtSVS.png

Tack för svar, jag har inga specifika spel jag lirar utan det är olika spel olika perioder beroende på vad som finns.
Kommer Ryzen 5 hålla måttet 5 år till tror du?

Skärm: Asus 23 tum, 144 Mz
Grafikkort: GeForce GTX 1070 8GB
2 st SSD , vardera på 250 GB
1TB SATA
Nätagg:Corsair 750x

Säg till om jag missat något annat viktigt
Tack att du lägger ner tid btw, uppskattas

EDIT: Budget är runt 13,000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Butani:

Tack för svar, jag har inga specifika spel jag lirar utan det är olika spel olika perioder beroende på vad som finns.
Kommer Ryzen 5 hålla måttet 5 år till tror du?

Skärm: Asus 23 tum, 144 Mz
Grafikkort: GeForce GTX 1070 8GB
2 st SSD , vardera på 250 GB
1TB SATA
Nätagg:Corsair 750x

Säg till om jag missat något annat viktigt
Tack att du lägger ner tid btw, uppskattas

EDIT: Budget är runt 13,000

Jag skulle sälja grafikkortet och sen köpa den rig jag länkade ovan, ett gtx 1070 är ett rätt mediokert kort i dagsläget. Isf skulle jag föredra att byta ut eller köpa en till skärm för pengarna som blir över. Om den inte redan är 1440p dvs och du inte vill ha en större.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.