Team Fortress 2 Classic-modden är släppt

Permalänk
Skrivmaskin

Team Fortress 2 Classic-modden är släppt

Ett av de första spelen jag lirade kopiösa mängder av var lekfulla Team Fortress 2, där hattar, varierade klasser och spellägen kunde underhålla mig i timmar. Sedan lanseringen 2007 har spelet expanderat rejält genom nya spellägen, vapen, kosmetiska tillägg och användarskapade banor.

Nu meddelar modskapargruppen Eminoma Team att de färdigställt modden Team Fortress 2 Classic som tar Valve-spelet tillbaka till guldåldern, som enligt utvecklarna är perioden 2008-2009. Med detta följer exempelvis implementation av många spelelement som Valve skrotade under utvecklings gång, samtidigt som old school-banor återuppstår. Utvecklarna har även lagt till egna detaljer, såsom ett spelläge och banor där där fyra (!) lag möts.

I uppdateringsanteckningarna står detaljerad information att läsa, men vid första anblick finns spellägena Capture the Flag, Domination, VIP och Special Delivery. Till följd av att det handlar om en mod är Classic-versionen inte en Valve-välsignad avstickare, och nedladdning görs via utvecklarnas webbsida där installationsinstruktioner också finns.

Jag överväger skarpt att ge det en chans, även om jag inte hade börjat lira 2008. Kommer du att testa?

Permalänk
Geeks Gaming

Har de nerladdat men inte testat än. Tröttna själv på TF2 när det blev Free2play och en massa random vapen som random droppa skapa mega obalans i spelet.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Det enda Team Fortress 2 jag vill ha är Brotherhood of Arms!

https://teamfortress.fandom.com/wiki/Team_Fortress_2:_Brother...

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701