Spotify premium familj - problem att komma åt alla inställningar

Permalänk
Medlem

Spotify premium familj - problem att komma åt alla inställningar

Bild: https://imgur.com/Tw9oNrA

Har i snart en vecka haft problem med att komma åt familjeinställningarna på Spotify premium. Alla andra inställningar kan jag komma åt utan problem och tjänsten fungerar som sådan för alla medlemmar.

Det jag ser är tre animerade prickar i 1-3 minuter (se bifogad bild) och sen återgår det till kontoöversikt.

Har kollat med Telia då jag har tjänsten via dem, de säger att det inte är något fel i deras ände.
Har chattat med Spoitfy support men det gav inte mer än testa via mobilen på mobilnätet - samma fel där, testa andra browsers tömma cache minnet, etc. standard sakerna med andra ord. Felet kvarstår dock, har i övrigt inte ändrat något alls. Allt funkade som sagt runt den 25 juni när jag la till en medlem senast.

Så finns det någon här som har Spotify familj gärna via Telia då som kan testa och se om ni kommer åt sidan?

problem med bildlänken
Permalänk
Medlem

Uppdaterar i tråden i fall att fler har råkat ut för samma. Har varit i kontakt med Spotify support under dagen och först nu får jag ett svar som låter mest troligt så här långt.

Fick skicka denna skärmdump först för att bli tagen på allvar.
https://imgur.com/gallery/tLp5m0K

"Din Premium Family-prenumeration påbörjades av Telia och du har haft den "gamla" Family-planen. Sedan den 1 juli har vi påbörjat en process under vilken alla våra kunder som har en Premium Family-plan via Telia får den "nya" Family-planen. Vi har skickat ett e-postmeddelande med information om detta till våra kunder som hanterar en Premium Family-plan som påbörjats av Telia. "

I mailet de hänvisar till står bland annat följande:

"Du behöver inte göra något ytterligare för att godkänna dessa nya villkor. Om du fortsätter att använda Spotify Premium Family-tjänsten efter 2020-07-01 anses du ha godkänt de uppdaterade villkoren. Om du inte vill godkänna de uppdaterade villkoren kan du säga upp ditt Spotify Premium Family-konto innan 2020-07-01."

Permalänk
Medlem

Detta har inte löst sig ännu, men nu svaret nu från supporten så är det i alla fall inte fel hos mig längre.

Uppdaterar som sagt detta i fall att fler har råkat ut för samma problem.

Detta kom idag:
We've made some changes beginning of this month affecting Premium Family users subscribed through our partner Telia in Sweden. It appears there's been an issue switching your plan to our New Premium Family. In this case, it's best to reach out to Telia directly to remove your existing subscription and add a new one, which should set everything straight again.