Vad ser Diskussionsforumet för detaljer på min uppkoppling?

Permalänk

Vad ser Diskussionsforumet för detaljer på min uppkoppling?

Hej!
Jag blev bannad (felaktigt pga av 2 konton som jag har läst skulle vara ok). Efter detta så har jag försökt skapa ny profil, men blivit bannad efter någon vecka utan att jag brutit mot något. Jag antar att det beror på att forumet (Flashback) sparar loggar på IP-nummer mm. Men vad exakt ser dom? Mitt IP samt MAC-numret på datorn antar jag, men ser dom även min routers id? Jag hade gett upp för ett par år sedan, men då jag flyttade och skaffade ny internet-lev. och hade färskt IP-nummer så åkte jag ändå ut efter ett kort tag... Hur fasen klarar man sej runt detta?
Har provat att köra via TOR, men samma sak.......

Permalänk
Keeper of the Bamse

Dom ser ditt IP bara. Men gissningsvis så beter du dig eller skriver på ett sätt att dom känner igen dig, och bannar dig därför. Är jag nära?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kan ha cookies från siten. Ta bort alla cookies, vilket man brukat kunna göra via inställningar. Eller prova annan browser.

Permalänk

@Printscreen: Jo dom säger ju det själva att det är det dom går på- Men jag provade med att diskutera helt andra ämnen än vad jag brukar, men ändå "påkommen" och utslängd....

Permalänk
Skrivet av Talisker00:

Du kan ha cookies från siten. Ta bort alla cookies, vilket man brukat kunna göra via inställningar. Eller prova annan browser.

Ny dator och ny internet-leverantör... Jag har även provat med VPN.